Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ingen back i KHL (ingen Svensk i alla fall) känns aktuell, bortsett Storebror Tjärnqvist dvs.Ja-ke den andre skrev:Vilka NHL-backar finns det som kan tänkas vända hem till Sverige?
Borde ju vara någon i NHL..
Här är en lista av Free Agents ifrån NHL, ingen svensk där heller som matchar:
http://www.eliteprospects.com/free_agen ... agueID=NHL
Är det en utlänning är det ju omöjligt att gissa.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle inte tro att någon här skulle känna sig tveksam till Lidas. Så enligt Mäklarens beskrivning kan det inte vara han. Om det nu inte räcker med allt annat som talar mot det också.supreme skrev:Murray har kontrakt över nästa säsong, Niklas Lidström har det inte...Äppelmos skrev:En "fruktansvärt meriterad" spelare, som skulle vara en bomb och så alla inte skulle gilla...hmm Murray? (Motståndarna skulle inte gilla de)

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Lidas går bort, han saknar ju ankytning till Stockholm.BOMBOM BOUCHARD skrev:Skulle inte tro att någon här skulle känna sig tveksam till Lidas. Så enligt Mäklarens beskrivning kan det inte vara han. Om det nu inte räcker med allt annat som talar mot det också.supreme skrev:Murray har kontrakt över nästa säsong, Niklas Lidström har det inte...Äppelmos skrev:En "fruktansvärt meriterad" spelare, som skulle vara en bomb och så alla inte skulle gilla...hmm Murray? (Motståndarna skulle inte gilla de)

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kanske Strålman då? Men skulle verkligen någon ställa sig tveksam till honom?Edin skrev:Ingen back i KHL (ingen Svensk i alla fall) känns aktuell, bortsett Storebror Tjärnqvist dvs.Ja-ke den andre skrev:Vilka NHL-backar finns det som kan tänkas vända hem till Sverige?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Edin skrev:Ingen back i KHL (ingen Svensk i alla fall) känns aktuell, bortsett Storebror Tjärnqvist dvs.Ja-ke den andre skrev:Vilka NHL-backar finns det som kan tänkas vända hem till Sverige?
Du har Anton Strålman där som har sagt att han är Djurgårdare...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Äntligen börjar den här tråden visa lite "Silly"-tendenser. 

Men sån nån skrev, om inget är klart, kan det då inte falla ihop och inte ens bli en liten kinapuff? 

- Ja-ke den andre
Skulle spelaren ha en anknytning till Sthlm?
Om inte så skulle jag tippa på Lilja. Fruktansvärt meriterad spelare. Free agent och börjar bli till åren.
Iof så har han ju en anknytning till Sthlm. Även Huselius och Tallinder
Om inte så skulle jag tippa på Lilja. Fruktansvärt meriterad spelare. Free agent och börjar bli till åren.
Iof så har han ju en anknytning till Sthlm. Även Huselius och Tallinder

- -daniel-
Inget är klart förrens det är HELT KLART. Det har man lärt sig.Äppelmos skrev:Men sån nån skrev, om inget är klart, kan det då inte falla ihop och inte ens bli en liten kinapuff?
Nej, sedan sa ju Mäklaren att han är "fruktansvärt meriterad", men det kan man ju tolka hur man vill.BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske Strålman då? Men skulle verkligen någon ställa sig tveksam till honom?Edin skrev:Ingen back i KHL (ingen Svensk i alla fall) känns aktuell, bortsett Storebror Tjärnqvist dvs.Ja-ke den andre skrev:Vilka NHL-backar finns det som kan tänkas vända hem till Sverige?
Känns dock som att Strålman får spela tillräckligt mycket (20 minuter per match) för att vilja spela i Elitserien.
För Fernholm är väll en mediterad spelare, har ju spelat landslaget osv..?
Det skulle dock inte vara en bomb eller den största värvningen DIF Hockey gjort...
Det skulle dock inte vara en bomb eller den största värvningen DIF Hockey gjort...
Okej.
Efter att ha läst igenom de tre senaste sidorna så pirrar det i hela kroppen efter ord som "fruktasvärd meriterad spelare" och "största värvningen på flera år" men det känns som om jag själv bygger upp någon sorts gloria över denna eventuella spelare och tar ner mig själv på jorden här och nu.
Daniel Tjärnqvist skulle ju inte kunna räknas som en bomb tycker jag med alla förknippningar som varit men oavsett vem det blir så tror jag nog att vi ska vara nöjda. Tänk för några år sedan när det var Mattson, Ryman och Lamberg som gällde...
Efter att ha läst igenom de tre senaste sidorna så pirrar det i hela kroppen efter ord som "fruktasvärd meriterad spelare" och "största värvningen på flera år" men det känns som om jag själv bygger upp någon sorts gloria över denna eventuella spelare och tar ner mig själv på jorden här och nu.
Daniel Tjärnqvist skulle ju inte kunna räknas som en bomb tycker jag med alla förknippningar som varit men oavsett vem det blir så tror jag nog att vi ska vara nöjda. Tänk för några år sedan när det var Mattson, Ryman och Lamberg som gällde...
Lilja spelar ju fortfarande slutspel med Sharks, kan omöjligt vara han.Kentta skrev:Ett långt jävla skott, men Andreas Lilja?
- -daniel-
Om det nu stämmer och det blir av så är det väl kanske en liten överdrift med "största värvningen", men nog är det en meriterad spelare det handlar om och nog är det en bomb allt. Kanske inte Hiroshima-bomb men större än en kinapuff, så mycket kan jag säga...