Crashmash skrev:Vem tycker ni har gjort bäst silly hittills? Fuleå med sina allsvenska värvningar kanske?
Har ju varit så enormt tråkiga nyförvärv hittills så att man ruttnar, inga stjärnspelare vad jag vet? Inga roliga hemvändare någonstans heller..
Men om man måste välja ett lag som har gjort en bra silly so far så blir det nog Frölunda. Dom har plockat en del intressanta spelare så som Kahnberg, Pierre Johnson, Tömmernes och Tolsa.
Håller med. Frölunda öppnar plånboken som så många gånger förr. Men Hellberg är nog det bästa nyförvärvet.
Luleå värvar konstigt från Allsvenskan, men ett utropstecken kan bli Johan Gustafsson från Västerås.
Luleå lär ju få sina fiskar varma nu i och med värvningen i Damien Fleury. Ryckte först på axlarna när jag läste på Sportbladet att Luleå inte velat gå ut med en officiell nyhet om att värvningen var klar. Hörde också någon förklaring om att Damien bett Luleå vänta på grund av "personliga skäl". Som sagt, inget märkligt i det.
Men idag läste jag på Flashback att Fleurys flickvän fått 4 års fängelse för barnmisshandel på sin unga son. Så det blir väldigt spännande att följa den utvecklingen.
DIF_Soldier skrev:Ja, Flashback är ju verkligen Superkällan no. 1....
Är ju bara självmordsbenägna, pedofiler och haschtomtar som hänger där.
Duger dessa källor åt herrn?
Anledningen är att Fleury ska vara klar för en Elitserieklubb (enligt mina uppgifter Luleå) men är ännu inte presenterad. Samtidigt har en rättegång ägt rum mot Fleurys fru angående barnmisshandel. Igår kom Hovrättens dom som fastställde tingsrättens dom till fyra års fängelse
En 26-årig kvinna i Västerås dömdes i dag av tingsrätten till fyra års fängelse för att ha misshandlat sin då fem månader gamla pojke så svårt att han fick hjärnskador.
Jaha, Johan Ryno till MoDo. Har inte sett han alls i Oskarshamn, bara hans stats. Men om han så har förbättrats 20% sen han var i DIF är det ändå inget att ha. Jaja det lär säsongen utvisa, dom var dock tillräckligt smarta att bara skriva ett try-out kontrakt med honom.
Rätt intressant dock tycker jag att ett lag utan tränare värvar spelare. Självklart är det viktigt att få ihop ett lag innan alla de bra spelarna är tagna men hade jag varit GM hade jag nog känt att det var minst lika viktigt att knyta till mig en tränare tidigt som kan få köra sitt race redan från början.
Växjo har verkligen skrivit kontrakt med väldigt intressanta spelare. Moran, Kallio, Urbas, Rasmussen och nu Heikkinen. Kan nog överraska i Elitserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Växjo har verkligen skrivit kontrakt med väldigt intressanta spelare. Moran, Kallio, Urbas, Rasmussen och nu Heikkinen. Kan nog överraska i Elitserien.
Ja, det är imponerande nyförvärv.
Hoppas bara att Fasth får NHL-kontrakt efter VM... Då får gnägget det svårt.
Jim Morrison skrev:Växjo har verkligen skrivit kontrakt med väldigt intressanta spelare. Moran, Kallio, Urbas, Rasmussen och nu Heikkinen. Kan nog överraska i Elitserien.
Ja, det är imponerande nyförvärv.
Hoppas bara att Fasth får NHL-kontrakt efter VM... Då får gnägget det svårt.
Videll till KHL och Fasth till NHL vore ju drömmen, då jäklar...
Förvånande att Hagos hamnade i Timrå (dessutom 3-årskontrakt). Helt övertygad om att han skulle till Solna...förvisso har väl Gozzi annonserat att truppen mer eller mindre är spikad men ändå.