Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
andregus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av andregus »

Mäklaren skrev:Att säga att Wesslau var en stor del i att vi undvek kvalserien 08/09 är kanske det dummaste jag hört. Den säsongen som Ridderwall och Wesslau stod för är förmodligen den sämsta säsong ett målvaktspar har stått för i Djurgårdströjan. De, och framförallt Wesslau kostade oss dyrbara poäng i var och varannan match med sina svaga insatser. Att använda som argument att han höjde sig efter jul är ju lite fel då det knappast kunde bli sämre än det var före jul.
Snarare precis tvärt om. Försvaret var katastrofuselt den säsongen (bortsett från Ragge) så det var knappast målvakternas fel att det gick så dåligt även om de hade kunnat gjort det bättre. Efter jul gjorde Wesslau sitt jobb mycket bättre och därför påstår jag att han hade stor del i att det blev okej till slut. Sen att du har verklighetsuppfattning som en höna är inte mitt fel.
Mäklaren

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

andregus skrev:
Mäklaren skrev:Att säga att Wesslau var en stor del i att vi undvek kvalserien 08/09 är kanske det dummaste jag hört. Den säsongen som Ridderwall och Wesslau stod för är förmodligen den sämsta säsong ett målvaktspar har stått för i Djurgårdströjan. De, och framförallt Wesslau kostade oss dyrbara poäng i var och varannan match med sina svaga insatser. Att använda som argument att han höjde sig efter jul är ju lite fel då det knappast kunde bli sämre än det var före jul.
Snarare precis tvärt om. Försvaret var katastrofuselt den säsongen (bortsett från Ragge) så det var knappast målvakternas fel att det gick så dåligt även om de hade kunnat gjort det bättre. Efter jul gjorde Wesslau sitt jobb mycket bättre och därför påstår jag att han hade stor del i att det blev okej till slut. Sen att du har verklighetsuppfattning som en höna är inte mitt fel.
Tycker han var fruktansvärt dålig egentligen rakt igenom. Tillbringade större del utanför mål än på rätt position. Skandaldålig är min bedömning, men i förra säsongens slutspel var han riktigt bra. Fast som sagt, vem fan har inte dansat en sommar?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Frågan är vilken av Wesslan och Tellan som skulle vara bäst för Sandbergs utveckling?
Det är väl ändå meningen att Sandberg, en dag ska ta över första spaden, eller är jag helt fel ute nu?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

"Bomben" som alla väntat på sedan i fredags, ska den bestå av Wesslau & Tjärnqvist skulle jag snarare kalla det för ett stort Pjoff.....

Wesslau har alltså gjort "ett" (1) kanonslutspel i DIF, thats It.
Vad Tjärnqvist gjort för DIF behöver väl inte ifrågasättas.
Men jag har iaf fått intrycket av Daniel det senaste säsongerna att han är lite vek/fin i kanter/skadebenägen av sig.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tycker inte att man kan säga att Tellan,Tjärna eller Wesslau är en bomb med tanke på att dem förknippas och rycktas vara på väg till DIF. En bomb är ju något oväntat som man inte hade räknat med,något som kommer helt oväntat. Typ att N.Persson,Dick Axelsson eller Niklas Kronwall skriver på för oss.
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mindrocker »

Sluta jiddra, börja bomba!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Christopher J skrev:Tycker inte att man kan säga att Tellan,Tjärna eller Wesslau är en bomb med tanke på att dem förknippas och rycktas vara på väg till DIF. En bomb är ju något oväntat som man inte hade räknat med,något som kommer helt oväntat. Typ att N.Persson,Dick Axelsson eller Niklas Kronwall skriver på för oss.
Ducka! Här smäller det av utav bara fan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
diffanss

Inlägg av diffanss »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Christopher J skrev:Tycker inte att man kan säga att Tellan,Tjärna eller Wesslau är en bomb med tanke på att dem förknippas och rycktas vara på väg till DIF. En bomb är ju något oväntat som man inte hade räknat med,något som kommer helt oväntat. Typ att N.Persson,Dick Axelsson eller Niklas Kronwall skriver på för oss.
Ducka! Här smäller det av utav bara fan.
Smäller? Jag tycker mest att det är förberedelser för bombardemang :) men än så länge så är det ganska lungt
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ducka! Här smäller det av utav bara fan.
Ducka? Jag tror inte att det hjälper när bomberna faller.

Ner i bunkern för fan!
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ducka! Här smäller det av utav bara fan.
Ducka? Jag tror inte att det hjälper när bomberna faller.

Ner i bunkern för fan!
Bild
Ja, kommer Axelsson eller Persson följer jag med in i bunkern. Skulle det vara Kronwall finns inget som hjälper. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är verkligen en bomb.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mäklaren skrev:Det är verkligen en bomb.
Men läck lite då förfan!

Sitter ju som på nålar här...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Det är verkligen en bomb.
Mäklarn med insyn? Roligt.

Vi får nog svaret inom de närmsta 20 timmarna skulle jag tro.

En back med utgående kontrakt med koppling till DIF är ju Dennis Persson. Hans säsong är ju dock inte över än.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, kommer Axelsson eller Persson följer jag med in i bunkern. Skulle det vara Kronwall finns inget som hjälper. :wink:
Haha, skoja inte. Då får vi döpa om Stockholm till Hiroshima 1945. :wink:

Bild
KappeDIF1891

Inlägg av KappeDIF1891 »

Bomber i all ära, men jag hoppas verkligen att vi förlänger med Hannula. Han är precis vad vi behöver, en pålitlig målskytt!
Låst