Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ärligt talat hade Wesslau en del tur, speciellt i matchserien mot Linköping. Men det är klart han gjorde det bra... Och om han kommer till oss gör han inte bort sig. En och annan tavla gör målvakter varje säsong (kolla Fasth igår
).

Eller så vill man ha en keeper som är lugn och stabil hela tiden?Robinhansen skrev: Men wesslau var bäst när det gällde, det är väl det man vill ha?.....
Asså om ni inte minns det så när vi gick in i slutspelet hade vi ju ingen uttalad förstemålvakt, Riddarn hade stått mest i slutet och så körde man inte Wesslan.
Dock så känns det väldigt tyst just nu, vet att det är röda dagar och skit men....gaaah väntan tar typ död på en..
En bra målvakt har tur.pulverapa skrev:Ärligt talat hade Wesslau en del tur, speciellt i matchserien mot Linköping. Men det är klart han gjorde det bra... Och om han kommer till oss gör han inte bort sig. En och annan tavla gör målvakter varje säsong (kolla Fasth igår).
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Känns lite tråkigt att folk har så svårt att uppskatta det vissa spelare gör för DIF. Wesslan var inte katastrof under säsongen 09/10. Han kanske inte var bäst men dålig var han inte. Sen att hänvisa till att det var gnäll på han i dåvarande matchtrådar är ett ganska klent argument, alla vet hur mycket oförtjänt skit Owuya har fått i år.
Om inte jag kommer ihåg fel så var Wesslan dessutom en väldigt stor del i att vi undvek kvalserien säsongen innan då han höjde sig rejält efter jul. Återigen bäst när det gäller.
Jag blir inte ett dugg orolig om han blir vår förstekeeper nästa säsong.
Om inte jag kommer ihåg fel så var Wesslan dessutom en väldigt stor del i att vi undvek kvalserien säsongen innan då han höjde sig rejält efter jul. Återigen bäst när det gäller.
Hej.andregus skrev:Känns lite tråkigt att folk har så svårt att uppskatta det vissa spelare gör för DIF. Wesslan var inte katastrof under säsongen 09/10. Han kanske inte var bäst men dålig var han inte. Sen att hänvisa till att det var gnäll på han i dåvarande matchtrådar är ett ganska klent argument, alla vet hur mycket oförtjänt skit Owuya har fått i år.
du jag håller med dig till fullo.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
Att säga att Wesslau var en stor del i att vi undvek kvalserien 08/09 är kanske det dummaste jag hört. Den säsongen som Ridderwall och Wesslau stod för är förmodligen den sämsta säsong ett målvaktspar har stått för i Djurgårdströjan. De, och framförallt Wesslau kostade oss dyrbara poäng i var och varannan match med sina svaga insatser. Att använda som argument att han höjde sig efter jul är ju lite fel då det knappast kunde bli sämre än det var före jul.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren? Är du med i dagens aftonhora? Sjukt offtopic iofs!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/artic ... easer=true
http://www.aftonbladet.se/nyheter/artic ... easer=true
Så jvla pinsam du är byt bild också tack!Mäklaren skrev:Att säga att Wesslau var en stor del i att vi undvek kvalserien 08/09 är kanske det dummaste jag hört. Den säsongen som Ridderwall och Wesslau stod för är förmodligen den sämsta säsong ett målvaktspar har stått för i Djurgårdströjan. De, och framförallt Wesslau kostade oss dyrbara poäng i var och varannan match med sina svaga insatser. Att använda som argument att han höjde sig efter jul är ju lite fel då det knappast kunde bli sämre än det var före jul.
- djurgårdsj*vel
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
andregus skrev:Känns lite tråkigt att folk har så svårt att uppskatta det vissa spelare gör för DIF. Wesslan var inte katastrof under säsongen 09/10. Han kanske inte var bäst men dålig var han inte. Sen att hänvisa till att det var gnäll på han i dåvarande matchtrådar är ett ganska klent argument, alla vet hur mycket oförtjänt skit Owuya har fått i år.
Det bästa skrivet på länge om Wesslau (och Owuya). Säsongen 09/10 var det Riddarn som forlorade match efter match och slutade på ynka 89,7. Wesslau fick ta över mer o mer o började vinna matcher. Direkt från AS till ES och sluta på 91,4 är fan ingen katastrof, utan riktigt bra.
Året efter slutade han tvåa i målvaktsligan och blev bäste målvakt i slutspelet.
Jag kommer heller inte bli orolig med honom i mål.
Äh vafan. Ett tvåårskontrakt med Wesslau vore ju inte helt uppåt väggarna. Då kan väl inte NHL ta honom heller?
Jag resonerar såhär:
Om kontraktet är över flera år: Wesslau - Yngre och antagligen en mindre chansning
Om kontraktet är över ett år: Tellan - Högre kapacitet, men är han motiverad?
Jag resonerar såhär:
Om kontraktet är över flera år: Wesslau - Yngre och antagligen en mindre chansning
i
Det börjar kännas som att en här bomben bör detonera snart....
Wesslau + Tjärnqvist presenterade på 2 respektive 3-årskontrakt ?
Wesslau + Tjärnqvist presenterade på 2 respektive 3-årskontrakt ?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Christopher J
isolerad skrev:Äh vafan. Ett tvåårskontrakt med Wesslau vore ju inte helt uppåt väggarna. Då kan väl inte NHL ta honom heller?
Jag resonerar såhär:
Vaa? Det borde ju vara precis tvärtom. Tellan vill ju spela här längre än 1år. Varför ska vi signa ett flerårs kontrakt med Wesslau? Tellan är bättre och sticker inte om 1år om det går bra. Klart Tellan är motiverad att visa att han fortfarande är en bra målvakt och samtidigt ha chansen att komma tillbaka till landslaget.
Jag är osäker på vilken nivå och motivation Tellan har.Christopher J skrev:isolerad skrev:Äh vafan. Ett tvåårskontrakt med Wesslau vore ju inte helt uppåt väggarna. Då kan väl inte NHL ta honom heller?
Jag resonerar såhär:
Vaa? Det borde ju vara precis tvärtom. Tellan vill ju spela här längre än 1år. Varför ska vi signa ett flerårs kontrakt med Wesslau? Tellan är bättre och sticker inte om 1år om det går bra. Klart Tellan är motiverad att visa att han fortfarande är en bra målvakt och samtidigt ha chansen att komma tillbaka till landslaget.
Wesslau kan väl inte sticka om han är under kontrakt.
Jag ser helt enkelt Tellan som en större risk än Wesslau över tid.
i
Jag tror nog att de kan sticka till NHL även med kontrakt med tanke på de senaste avtalet.
Wesslans senaste säsong tyder inte på stordåd direkt och frågan är om han kan hitta tillbaka till slutspelsformen han hade hos oss.
Personligen ställer jag mig lite tvivlande till detta.
Märk väl att Tellan i KHL hade bättre räddningsprocent jämfört med vad Wesslau hade i betydligt sunkigare AHL.
Av detta följer att jag har svårt att se hur man i ena stunden kan oroa sig för Tellans inställning och vilja samtidigt som man köper Wesslaus svaga säsong senast med hull och hår.
Det rimmar i alla fall illa i mina öron.
Just det faktum att Tellqvist hållt en jämn nivå över flera säsonger gör att jag förordar honom och den rutin han för med sig.
Edit: Är det något en målvakt dessutom behöver så är det rutin.
Wesslans senaste säsong tyder inte på stordåd direkt och frågan är om han kan hitta tillbaka till slutspelsformen han hade hos oss.
Märk väl att Tellan i KHL hade bättre räddningsprocent jämfört med vad Wesslau hade i betydligt sunkigare AHL.
Av detta följer att jag har svårt att se hur man i ena stunden kan oroa sig för Tellans inställning och vilja samtidigt som man köper Wesslaus svaga säsong senast med hull och hår.
Just det faktum att Tellqvist hållt en jämn nivå över flera säsonger gör att jag förordar honom och den rutin han för med sig.
Edit: Är det något en målvakt dessutom behöver så är det rutin.
Senast redigerad av Kall-El den 2011-04-24 20:03:41, redigerad totalt 1 gånger.
Amen!Kall-El skrev:Jag tror nog att de kan sticka till NHL även med kontrakt med tanke på de senaste avtalet.