DIF_Soldier skrev:Det spel han visade upp här senast borde ingjuta respekt i oss alla. Allt annat är naivt tills motsatsen bevisats.
Åh fyfan, låt mig asgarva.
Det enda han ingjöt var frustration.
Men lev gärna med dina minnen därute på landet.
Utveckla gärna? Han räddade oss många gånger som jag minns det - bland annat mot duon Hlinka/Hlavac i semifinalen när han kastade sig från stolpe till stolpe och slet som ett djur. Jag kanske drömde att han gjorde en väl godkänd andra halva av säsongen i stigande form och ett rätt hyfsat slutspel?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-04-23 23:39:00, redigerad totalt 1 gånger.
Du menar flaxandet? Oh jo, tyvärr bevittnade jag det.
Såg du hans grundserie? Klart att han höjde sig från den i slutspelet men det är ingen bedrift i sig, för det såg förjävligt ut stundtals.
Sen fick han hybris och flög över pölen och det gick ju som det gick. Premature.
Jitenu skrev:Den var oerhört genomtänkt. Att det inte gäller dig eller landspågen är ju upp till er. Jag fick ingen respekt för honom i alla fall.
Tellan alla dar i veckan före en flaxande Wesslau. Och det är enbart min syn, inte eran.
Släpp sargen nu och vakna.
Läste du hela hans inlägg så skrev han att han ville helst ha Tellan men det är inget som är ont mot Wesslau, tycker du det är helt fel? DU kanske tycker att Wesslau är den sämsta målvakten du sett? Men sen är det inge snack om att jag tycker det är sjukt att vi inte plockar hem Tellan, jag har slängt iväg ett mail till järla med lite frågor men lär nog inte få något svar
Jitenu skrev:Du menar flaxandet? Oh jo, tyvärr bevittnade jag det.
Såg du hans grundserie? Klart att han höjde sig från den i slutspelet men det är ingen bedrift i sig, för det såg förjävligt ut stundtals.
Sen fick han hybris och flög över pölen och det gick ju som det gick. Premature.
Aa helvete vilken dålig grundserie han gjorde;
"Målvaktsliga, Elitserien GPI S%
Gustaf Wesslau 32 91,7"
Vi slutade även 2a det året om du minns och han hade en av de högsta räddningsprocenten. Han var bra i grundserien och kanon i slutspel. En relativt ung målvakt som kan vidare utvecklas och defentivt håller hög ES klass. Även om jag precis som ni andra drömmer om Tellan från guldåren så får vi nog nöja oss med Wesslau vilket jag mer än gärna gör.
Nu överdriver du ju lite.. Hans slutspel var ju helt otroligt.. Sen att han kom tvåa i målvaktsligan är ju ingen prestation alls.. Det skulle ju jag kunna göra.. Men visst han var väl lite flaxig i början men hans andra halva var ju klart över godkänt!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Jitenu skrev:Den var oerhört genomtänkt. Att det inte gäller dig eller landspågen är ju upp till er. Jag fick ingen respekt för honom i alla fall.
Tellan alla dar i veckan före en flaxande Wesslau. Och det är enbart min syn, inte eran.
Läste du hela hans inlägg så skrev han att han ville helst ha Tellan men det är inget som är ont mot Wesslau, tycker du det är helt fel? DU kanske tycker att Wesslau är den sämsta målvakten du sett? Men sen är det inge snack om att jag tycker det är sjukt att vi inte plockar hem Tellan, jag har slängt iväg ett mail till järla med lite frågor men lär nog inte få något svar
Att någon tycker att alla skall ha respekt för Wesslau var det jag reagerade på.
Nej nej, till och med Wesslau är bättre än Sergei Naumov när han var med oss.
Men kan du säga nåt konkret eller ska du fortsätta svamla okonkretiserat drabbel?
Det är väl ingen idé att försöka föra argument för Tellan mot vissa här ändå?
Fakta: Wesslan är ojämn och lär inte ha sinne och fokus på DIF, ser oss bara som ytterligare en chans att få göra ett hopp över pölen OM det skulle gå bra.
Fakta: Tellqvist är en jämn målvakt som skulle ingjuta en trygghet i truppen vilket medför att fokus kan läggas på offensiven, dessutom VILL han hit - ingen annanstans.
Folk är så jävla enögda så det inte är sant...antingen drar man upp den nya, smått fantastiskt usla standardfrasen "Wesslau dansade bara en vår/ett slutspel" eller så kommer man med helt irrelevanta påståenden om att Tellqvist minnsann är en gudabenådad målvakt som "jag följt varenda match i KHL sen han kom dit!" och som utan tvekan hade spikat igen i ES under en 4-års period.
Börjar bli löjligt tröttsamt att höra samma jävla visa igen & igen & igen.
Skärp er för fan. Se lite mer nyktert på tillvaron. Tellqvist KANSKE hade blivit bra. Owuya KANSKE hade varit en bra lösning. Wesslau KANSKE blir en bra lösning. Vem vet? Inte fan du. Inte fan jag. Kan vi inte helt enkelt lita på att DIF har fattat ett rationellt beslut i den här frågan och gå vidare med våra liv? Det kommer bli en riktigt jävla gnällig säsong har jag en känsla av där alla kommer hänvisa och drömma om en vägg som heter X (beroende på vem som signar med oss) som minsann hade spikat igen varenda jävla match.