Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sebbe G »

BaronVonDif skrev:Långfredagen 2001- Daniel Tjärnqvist skjuter guldet till Dif i Karlstad.

Långfredagen 2011-Daniel Tjärnqvist skriver på för Dif? :lol:
Kan inte bli bättre! :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Spännande. :) :)

Om det nu är Daniel Tjärnqvist som äntligen kommer hem så hoppas jag brorsan också skriver på såklart....men även att vi gör en sista kanonvärvning offensivt. En center/forward som kan styra upp PP och även ha star quality. Målvaktsposten - whatever - lyxproblem.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Ja jag säger ju det man vet ju typ vad man ska få men de är ändå spännande! Jag har dock riktigt dålig koll på hur D.Tjärnqvist har presterat senaste åren. Nu när Kronwall lämnar så behöver vi någon som drar ett riktigt stort lass, inte som är borta hälften av säsongen. Jag tycker egentligen att vi borde ta in en back till efter Tjärna, typ en på artistkontrakt?
Kan det inte bli klart att Owuya lämnar snart? Sjukt orolig att vårat målvaktspar ska heta Owuya/Sandberg.[/quote]

Kyle!! :mrgreen:[/quote]

Mm de är bara att hålla tummarna :D
DIF <3
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Om budgeten skulle tillåta, och om man låter fantasin flöda lite så är det här mina "drömvärvningar"...

Wesslau

Tjärnan Sr. och Kyle

Tjärnan Jr. och Hannula
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Är det meningen att detta skall vara någon slags gulle-gull-tråd mellan SirDIFAlot och Daniel där ni berömmer varandras inlägg. DIF behöver stabilitet och kontinuitet på målvaktssidan, men det verkar vara den enda posten som man inte vill ha stabilitet och kontinuitet på. Oerhört märkligt.
:lol:

Som vanligt är allt svart eller vitt i din värld. Love you ändå.

Härligt Frasse, låt bombjäveln brisera då!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Eftersom det i princip verkar klart (nåja) att D.Tjärnqvist spelar hos oss kommande säsong så undrar jag lite vidare hur Järlan & Co tänker gällande backplatsen. Räknar man med att Philip Holm kan gå in och täcka upp vid skador (Lassen tror jag inte man har några vidare förhoppningar om), eller försöker man få in någon till nu när Falken definitivt lagt grillorna på hyllan? Känns ju aningen tunt annars.

Tjärnqvist - Holmqvist - Printz - Bartley - Boumedienne - Claesson

Ser iofs hyfsat ut men skador kommer vi råka ut för, då ser det genast bra mycket klenare ut...
hocki

Inlägg av hocki »

Robinhansen skrev:
Mäklaren skrev:Klasen, Tellqvist och Tjärna senior samtidigt som junior stannar. Sen är vi klara. Ser 100 gånger hellre Klasen än Hannula då han har playmakeregenskaper som ingen annan i vårt lag har.

Tellqvist-Sandberg

Tjärnqvist-Bartley
Printz-Boumedienne
Claesson-Holmqvist

Klasen-Zibanejad-Nilson
Tjärnqvist-Ottosson-Ölvestad
Eriksson-Norman-Brodin
Kempe-Almtorp-Eklund

Cehlin-Junior

PP1
Klasen-Zibanejad-Nilson
Holmqvist-Tjärnqvist sr

Tjärnqvist-Ottosson-Eriksson
Bartley-Boumedienne

Klasen-Zibanejad-Nilson
fyfan skulle inte vilja vara back o möta dessa 3 spelare när dom domderar fram på isen.
Lite snack med agenten om Klasen här... http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... edric.html inget klart som det verkar
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:Eftersom det i princip verkar klart (nåja) att D.Tjärnqvist spelar hos oss kommande säsong så undrar jag lite vidare hur Järlan & Co tänker gällande backplatsen. Räknar man med att Philip Holm kan gå in och täcka upp vid skador (Lassen tror jag inte man har några vidare förhoppningar om), eller försöker man få in någon till nu när Falken definitivt lagt grillorna på hyllan? Känns ju aningen tunt annars.

Ser iofs hyfsat ut men skador kommer vi råka ut för, då ser det genast bra mycket klenare ut...
Tjärna kommer ju definitivt vara skadad en del av säsongen. Usch, försvaret ser inte alls tryggt ut.
Avgå Jocke.
inloss

Inlägg av inloss »

Kom igen nu Frasse!!

Fire in the hole!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Fricke

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Fricke »

Senast det talades om backförvärv och bomber i samma mening så trollade Säärkijärvi fram Erik Ryman ur arslet...
diffanss

Inlägg av diffanss »

Fricke skrev:Senast det talades om backförvärv och bomber i samma mening så trollade Säärkijärvi fram Erik Ryman ur arslet...
Hahahahah det var tider de :)
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Och den stora nyhetsbomben innehåller... ***TRUMVIRVEL***.... André Mattsson!

Nä, men hoppas innerligt att det är Tjärna! Det vore en fin present inför helgen.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev:Eftersom det i princip verkar klart (nåja) att D.Tjärnqvist spelar hos oss kommande säsong så undrar jag lite vidare hur Järlan & Co tänker gällande backplatsen. Räknar man med att Philip Holm kan gå in och täcka upp vid skador (Lassen tror jag inte man har några vidare förhoppningar om), eller försöker man få in någon till nu när Falken definitivt lagt grillorna på hyllan? Känns ju aningen tunt annars.

Tjärna kommer ju definitivt vara skadad en del av säsongen. Usch, försvaret ser inte alls tryggt ut.
Folk skiter ju i att han kommer vara skadad större delen av säsongen dom vill ha hit han till vare pris tydligen, botten!.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Robinhansen skrev:Folk skiter ju i att han kommer vara skadad större delen av säsongen dom vill ha hit han till vare pris tydligen, botten!.
Japp, känns lite sådär. Håller han sig skadefri så är han dock en riktigt, riktigt bra spelare. Bara att hoppas på det bästa.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
Robinhansen skrev:Folk skiter ju i att han kommer vara skadad större delen av säsongen dom vill ha hit han till vare pris tydligen, botten!.
Japp, känns lite sådär. Håller han sig skadefri så är han dock en riktigt, riktigt bra spelare. Bara att hoppas på det bästa.
Det är en myt att han är så skadedrabbad. En längre skada ifjol men definitivt ingen spelare som spelar 30-35 på en säsong bara.
Expert.
Låst