Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker fortfarande det är skrattretande att verkligen alla ser Tellqvist som en guldmålvakt för DIF. Hallå?!?! Hur många har egentligen följt hans karriär senaste, tjaaaaaaa, 10 åren?
Jag har också ställt frågan, men typ 2 av 30 har svarat.
Mm, jag säger verkligen inte att Tellan har tappat men tvivlar på att DIFs målvaktstränare tycker det är så spännande att försöka utveckla en hyfsat till åren kommen keeper som definitivt har en grundstomme i sitt "oldschool"-målvaktslir. Där tror jag största delen i ligger att vi antagligen inte kommer få se Tellqvist.

Jag tycker det finns för och nackdelar med alla 3 lösningnarna. Men tycker målvaktsposten alldeles oavsett känns bättre än vad den gjort inför de 3 senaste säsongerna... Däremot skeptisk till Sandberg men det är en annan femma. Han kanske verkligen får visa att han kan leverera också.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äppelmos skrev:Älskar att det hintas om att när NHL slutspelet är klart och om Klubertanz vill komma hit då kan vi fixa fram stålarna även om truppen är klar för han trivdes här är bra osv...
Men vill Tellan hem då finns de fan inte ett öre...
Eh....och vart har detta stått, eller är det bara vad du själv tolkat något uttalande som?

Folk verkar uppenbarligen gilla att fantisera ihop egna sanningar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Vilka genier som skriver i den här tråden alltså, skjut mig...
Seså Bagheera..:) Let dem hållas, de är ju så små. :mrgreen:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix

Inlägg av Rix »

Får vi Wesslau och han gör 1-2 bra säsonger i DIF så drar han nog till KHL eller NHL igen. Tyvärr är det så att ES inte lockar folk längre.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Magnutz skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Vilka genier som skriver i den här tråden alltså, skjut mig...
Seså Bagheera..:) Let dem hållas, de är ju så små. :mrgreen:
Hehe ja, jag borde inte skrivit nat alls men blev sa tiltad.

Far val istallet kliva in pa mitt tredje raka ar av malvaktsforsvar. Forst var det Wesslau, sen Owuya och nu Wesslau igen!
Hade ocksa hellre sett Tellan men jag gillar verkligen Wesslau pa alla satt och vis. Tycker man ska ge honom chansen innan han sagas. Tror inte heller vart resultat kommande sasong kommer paverkas sa mycket av just malvaktsvalet da vi har tre finfina alternativ dar ingen ens kan saga vem som egentligen kommer prestera bast.
For mig kanns det som att det ar ovriga spelare som maste komma upp i niva och visa vad de gar for for att vi ska fa en rolig sasong. Malvakten, vem det nu blir, kommer nog skota sin del bra.
inloss

Inlägg av inloss »

FabbeK skrev:Ingen annan som har ett problem med att BomBom är bajare? Fan jag stör mig på det varje gång jag ser hans namn i tidningen eller när när jag ser honom på isen.

Varför är han så jävla klantig och bekänner sina pundarfärger för? Gah..
Nej inte mer än att Wesslau är gnagare eller Zibbe hade "älska gnaget" (eller vad det nu va) på sin FB!
Spelar dom för DIF så spelar dom för DIF!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

inloss skrev:
FabbeK skrev:Ingen annan som har ett problem med att BomBom är bajare? Fan jag stör mig på det varje gång jag ser hans namn i tidningen eller när när jag ser honom på isen.

Varför är han så jävla klantig och bekänner sina pundarfärger för? Gah..
Nej inte mer än att Wesslua är gnagare eller Zibbe hade "älska gnaget" (eller vad det nu va) på sin FB!
Spelar dom för DIF så spelar dom för DIF!
Är väl så. Hur många spelare är egentligen die hard Djurgårdare? De flesta har varit så upptagna med att bli bra hockeyspelare att de inte haft tid att bli supportrar från grunden.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Säger inte att Tellan är bättre, men det känns tveksamt att ge Wesslau en topplön när han har så pass mycket att bevisa. Men men, framtiden får utdöma om det är en bra värvning.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Säger inte att Tellan är bättre, men det känns tveksamt att ge Wesslau en topplön när han har så pass mycket att bevisa. Men men, framtiden får utdöma om det är en bra värvning.
Oavsett hur det går känns det som att Tellan-dyrkare kommer säga att "Tellan hade varit bättre"
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Remy Lebeau skrev:Säger inte att Tellan är bättre, men det känns tveksamt att ge Wesslau en topplön när han har så pass mycket att bevisa. Men men, framtiden får utdöma om det är en bra värvning.
Oavsett hur det går känns det som att Tellan-dyrkare kommer säga att "Tellan hade varit bättre"
Bingo.

Precis så kommer det bli, och det kommer vara sjukt frustrerande att lyssna på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Bingo.

Precis så kommer det bli, och det kommer vara sjukt frustrerande att lyssna på.
"Suck, men precis det man får om man signar en fladdrande Wesslau istället för Tellan!"

så kommer det låta...

Vet inte vad jag ska säga egentligen. Har inte sett Wesslan i AHL. Har inte sett Tellan i KHL. Min förhoppning är bara att Wesslau blir en stabil förstemålvakt i ES flera år framöver. Som tjänar kring 100-150 max. Förhoppnings "vår Stefan Liv", ligger kring 90-91% i grundserien men glider upp och storspelar i slutspelen.
Expert.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Alltså, plockar vi inte hem tellan iår så lär vi ju aldrig mera få se honom i Djurgårds tröjan, det är min känsla iaf :/ Just därför är ju känslan ännu starkare för att han ska komma hem, sen så skulle jag ändå välja tellan alla dagar i veckan före wesslau och det är inget ont om wesslau.
DIF <3
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Seriöst, hur många av alla tonåringar här minns något från Tellans senaste sejour i DIF? Och hur många har verkligen sett honom tillräckligt mycket senaste åren (på riktigt!)? Jag skulle verkligen vela ha sett varenda match han gjort senaste 2-3 åren innan jag var villig att slänga upp 250-300 i månaden till en målvakt som fyller 32 år och vill ha ett fyraårskontrakt.
Expert.
Berra

Inlägg av Berra »

SirDIFalot skrev:
Och om det blir Tellan så kommer alla Wesslan-dyrkare säga att "Wesslan hade varit bättre" hur det än går. Så vi får väl helt enkelt vara överens om att vi är oense i målvaktsfrågan. Jag föredrar Tellan då han känns mer rutinerad och vi vet vad vi får, Wesslan har dock en riktigt hög högsta nivå som han vissade 09/10. Kanske har vi ett lyxproblem?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker fortfarande det är skrattretande att verkligen alla ser Tellqvist som en guldmålvakt för DIF. Hallå?!?! Hur många har egentligen följt hans karriär senaste, tjaaaaaaa, 10 åren?
Jag har också ställt frågan, men typ 2 av 30 har svarat.
Mm, jag säger verkligen inte att Tellan har tappat men tvivlar på att DIFs målvaktstränare tycker det är så spännande att försöka utveckla en hyfsat till åren kommen keeper som definitivt har en grundstomme i sitt "oldschool"-målvaktslir. Där tror jag största delen i ligger att vi antagligen inte kommer få se Tellqvist.

Jag tycker det finns för och nackdelar med alla 3 lösningnarna. Men tycker målvaktsposten alldeles oavsett känns bättre än vad den gjort inför de 3 senaste säsongerna... Däremot skeptisk till Sandberg men det är en annan femma. Han kanske verkligen får visa att han kan leverera också.
Jag är en av dem som ser Tellqvist som en toppmålvakt, men jag kan ju backa upp mina åsikter då jag följt hans tid i KHL fanatiskt.
clowns to the left of me, jokers to the right
Låst