Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
hammarn
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av hammarn »

mb81 skrev:Verkar som Wesslan är på g! Helt ok i min mening men skulle sååklart helst se Tellan!

http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... tes-av-dif
En polare är mycket nära vän med en spelare i laget. Har hört att Wesslau i princip är klar, men att han skulle kolla upp sitt knä först. Detta verkar nu genomfört, Wesslau kommer spela med oss nästa säsong!
Användarvisningsbild
zOscaR
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av zOscaR »

hammarn skrev:
mb81 skrev:Verkar som Wesslan är på g! Helt ok i min mening men skulle sååklart helst se Tellan!

En polare är mycket nära vän med en spelare i laget. Har hört att Wesslau i princip är klar, men att han skulle kolla upp sitt knä först. Detta verkar nu genomfört, Wesslau kommer spela med oss nästa säsong!
:|
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

hammarn skrev:

Fan...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

hammarn skrev:

Fan då. Vilket jävla nedköp. Kvalserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Wesslau/Sandberg känns väl spontant inte som det vassaste målvaktsparet i Elitserien, men det blir nog bra hur som helst!

Edit: Ingen Widing i HV:
De senaste dagarna har man läst i medierna att bland annat Emil Kåberg och Daniel Widing varit aktuella för HV71. Stämmer dessa två rykten?
- Nej, det ligger inget i dessa rykten. De namnen finns inte på vår lista.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:
hammarn skrev:

Fan då. Vilket jävla nedköp. Kvalserien.
Orättvist tycker jag. Visst, Tellqvist är vår gulllegris och alla vill se honom i DIF, men realiteten är sådan att vi inte har ekonomiska resurser till att ha en toppback, en toppforward och en toppmålvakt som nyförvärv.

Ha i åtanke att Nilson, Boumedienne, Tjärnqvist jr och Tjärnqvist sr och ytterligare en forward till förstaformationen kostar en jävla massa. Visst kan man kalla det att felprioritera, men det spelar fan ingen roll vad ledningen gör så ska det gnällas. Wesslau är iallafall ingen chansning, han har ju potentialen i sig och fler år på elitnivå kvar än Tellan.
Säg den glädje som varar
oskais

Inlägg av oskais »

DIF_Soldier skrev:Wesslau är iallafall ingen chansning, han har ju potentialen i sig och fler år på elitnivå kvar än Tellan.
Inte för att vara sån men jag vill personligen inte börja varenda säsong med ett frågetecken på målvaktssidan, visst Wesslau var omutlig i slutspelet, men under säsongen höll han inte samma nivå. Det är därför jag föredrar Tellqvist, är ett mycket säkrare kort.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ser definitivt Wesslau som en chansning. Uppenbarligen ser Järlan honom som ett säkert kort, men jag är inte alls lika säker. Det här kan med stor sannolikhet bli ett enormt misstag. Wesslau har varit dålig i år och har bara spelat riktigt bra under en kort period i sin karriär. Finns inte direkt mycket som talar för att han kommer prestera. Särskilt inte med den extra press han kommer få på sig nu.

Godnatt, vi kommer vara betydligt sämre nästa år.
Avgå Jocke.
Schonis

Inlägg av Schonis »

Ska han spela en säsong till får han inte bära sig åt som han gjorde 10/11. Hans poängskörd är helt ointressant.
Sluta gnäll på Boom-Boom. Hur kan hans poängskörd vara helt ointressant? förklara gärna det? Vi ska vara tacksamma att våra backar gjorde så pass mycket poäng som de gjorde med tanke på hur uddlösa många av våra forwards var under säsongen. Visst stod han för ett par onödiga utvisningar men sånt händer. Jag tycker det är jättekul att boom-boom blir kvar! Visst kan vi värva 6 defensiva backar och så får vi se hur mycket vi/ni gnäller när DIF har seriens mest uddlösa PP. Naturligtvis ska boom-booms offensiva kvalité inte negligeras.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Äppelmos skrev:

Dessutom tror jag väldigt mycket på Bom-Bom nästa år!
Hoppas innerligt mycket mer på Tellan, förstår inte resonemanget om man tar Wesslan före..
Sen så underpresterade Bom-Bom men de gjorde ju alla, så ge han en chans till?

Wesslau klagade jag på hela grundserien , i slutspelet tystade han ner mig genom ett strålande slutspel. Hoppas verkligen att OM han är klar för oss att han snäpper mig på näsan och gör en bra säsong.

Sen kan man ju fråga sig vafan Tellqvist har gjort Järlan , mycket lustigt att inte Tellan "får" komma hem. Tror inte det är en pengafråga då han gjort sig bra med pengar redan och hans fru väntar barn och han vill hem till Stockholm. Sen har jag sällan rätt men hade varit så in i helvete kul och se Tellqvist i dressen igen
Berra

Inlägg av Berra »

Visst Soldier, ekonomin tillåter inte alla vi vill ha. Jag anser dock att har vi inte råd med en toppback, en toppmålvakt och en toppforward så bör den sistnämnda få tacka för sig, guldvinnande lag byggs bakifrån. Dessutom lär väl både Wesslan och Tellan kosta som toppmålvakter eller? Hur Järlan tänker då han väljer Gustav (dansade en vår och sedan drog) Wesslau framför Micke Tellqvist som hade kunnat ge oss stabilitet i målet de kommande tre åren är för mig en gåta.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Järlans fel ? vad har Tellan gjort Järlan ? fiasko Järlan ?

Varför alltid Järlan ? är det bara han som bestämmer vem som ska värvas och vilka som passar in i laget? det är inte så att Hardy,Tomas och Micke har ett finger med i spelet tillsammans med Tommy Engström och det ekonomiskt ansvariga ? sluta gnäll på Järlan hela tiden.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tycket galet synd om Tellan som alltid talat väl om DIF och nu när han vill hem så verkar vi pissa honom rakt i fejjan. Istället väljs en betydligt mer osäker Wesslau som fläker ut sig bland klubbarna och t o m kan tänka sig att spela i aik. Stor skandal om nu detta stämmer.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Inte för att jag har något emot Wesslau, skön kille som var grym i förra årets slutspel.

Men.

Tellan är en legend. Tellan var den som gav mig, och många andra i min ålder, sitt första DIF-guld, som man har några minnen ifrån d.v.s.

Tellan är en spelare som kommer locka marginalåskadare till Hovet. Kolla bara bajen i fotboll i år. Runa vänder hem, fullsatt i Superettan trots dåligt fotbollsintresse överlag.

Wesslan är en bra målvakt, men Tellan är en legend. Hem med Tellan!
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

Ingen annan som har ett problem med att BomBom är bajare? Fan jag stör mig på det varje gång jag ser hans namn i tidningen eller när när jag ser honom på isen.

Varför är han så jävla klantig och bekänner sina pundarfärger för? Gah..
Låst