Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av FabbeK »

Bajaren BomBom blir alltså kvar. Helt otroligt.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

FabbeK skrev:Bajaren BomBom blir alltså kvar. Helt otroligt.
Så går det när man lyckas få till ett kontrakt där bara spelaren och inte klubben kan bryta efter ett år :)
DIF!
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

Nåja, så "farligt" är det väl inte att Bom-Bom stannar, jag tror inte att han kan vara sämre än han var i år, han säger ju själv att det inte gick bra, och jag tror att han är en riktigt bra back och det kommer han att visa nästa säsong!

Sen är det väl bra att ha kvar lite, så att man inte byter ut hela backbesättningen, Nu har vi ju i alla fall 4 kvar i Bom-Bom, Honken, Printz och Claesson. Kan ju inte byta ut alla inför en säsong, jag tror det var bra att Bom-Bom blir kvar.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Backsidan ser bra ut tycker jag ( om tjärna ansluter ) då vi har defensivt starka backar i printz,claesson och tjärna,bartley till viss del.

Tjärnqvist-Holmqvist
Bartley-Printz
Claesson-Boumedienne

extra: Philip Holm
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Vilket gnäll på Boumedienne, han var efter Printz vår bästa back i slutspelet, sedan så är han inte alls nöjd med den här säsongen, kan han bara bli lite jämnare så blir det riktigt bra. Fast det gäller inte bara Boumedienne det gäller hela laget.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Kentta skrev:Hugg på Dicken!

8)
Skulle aldrig tacka nej till dicken då han han mognat väldigt mycket sedan sejouren i DIF.
Dock tror jag itne att realtionen mellan DIF-DICK är den bästa :D
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Vilket gnäll på Boumedienne, han var efter Printz vår bästa back i slutspelet, sedan så är han inte alls nöjd med den här säsongen, kan han bara bli lite jämnare så blir det riktigt bra. Fast det gäller inte bara Boumedienne det gäller hela laget.
78ans oförmåga att höja sig under pågående säsong/seriespel är det han faller för i min bok samt att hans inställning? verkade smitta av sig?! Hade kanske hoppats för mycket på laget och på Josef, kanske var det detta som var/är orsaken till att jag inte gillar honom som spelare. Ger man inte allt även i motgång är man inte värdig DIF. Så tänker jag. Sen ska han ha cred för de sista 3 matcherna mot lulee. Det räddar inte säsongen dock. Stannar Josef vill jag se ett mycket positivare kroppsspråk från #78 och ett mycket bättre defensivt spel. Mål?! Tja det får han väl göra men det är inte hans huvudsyssla. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:Vilket gnäll på Boumedienne, han var efter Printz vår bästa back i slutspelet, sedan så är han inte alls nöjd med den här säsongen, kan han bara bli lite jämnare så blir det riktigt bra. Fast det gäller inte bara Boumedienne det gäller hela laget.
78ans oförmåga att höja sig under pågående säsong/seriespel är det han faller för i min bok samt att hans inställning? verkade smitta av sig?! Hade kanske hoppats för mycket på laget och på Josef, kanske var det detta som var/är orsaken till att jag inte gillar honom som spelare. Ger man inte allt även i motgång är man inte värdig DIF. Så tänker jag. Sen ska han ha cred för de sista 3 matcherna mot lulee. Det räddar inte säsongen dock. Stannar Josef vill jag se ett mycket positivare kroppsspråk från #78 och ett mycket bättre defensivt spel. Mål?! Tja det får han väl göra men det är inte hans huvudsyssla. :)
Oj, Oj.... Då är det många i laget som inte är värdiga DIF.
mb81

Inlägg av mb81 »

Verkar som Wesslan är på g! Helt ok i min mening men skulle sååklart helst se Tellan!

http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... tes-av-dif

Dessutom tror jag väldigt mycket på Bom-Bom nästa år!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:
Magnutz skrev:
Oj, Oj.... Då är det många i laget som inte är värdiga DIF.
Jaja, men det de flesta verkar kunna är att maskera det. Det syns inte lika tydligt på alla... Mackan spelade dåligt men han hade ju stora bekymmer med infektioner/annat så hans prestationer är undantagna.

Honken spelade dåligt men när han kom tillbaks efter skadan fick han lite mindre speltid = BRA spel från honom....

Nej, i laget finns det - i mina ögon - ingen som gav ett så lojt intryck under pågående match som 78an gjorde. Allt ifrån crossen på Linkan i match 1 till idiot-2orna han tagit i andra matcher. Det är inte så man beter sig under en säsong om man får 200k + per månad. Då är man professionell och gör ett bra arbete och ger ett bra intryck.

Ska han spela en säsong till får han inte bära sig åt som han gjorde 10/11. Hans poängskörd är helt ointressant.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ja, Mackan kommer alltid undan. Visst var han sjuk mycket, men han var på tok för dåligt tränad och det var inte första säsongen det var så. Hans kroppsspråk är helt åt helvete....

Te.x så var det inte BARA Boumedienne som var loj mot aik, det går inte skylla allt på honom. Det var många spelare som hade en tveksam inställning säsongen 10/11.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

mb81 skrev:Verkar som Wesslan är på g! Helt ok i min mening men skulle sååklart helst se Tellan!

http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... tes-av-dif

Dessutom tror jag väldigt mycket på Bom-Bom nästa år!
Hoppas innerligt mycket mer på Tellan, förstår inte resonemanget om man tar Wesslan före..
Sen så underpresterade Bom-Bom men de gjorde ju alla, så ge han en chans till?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:Ja, Mackan kommer alltid undan. Visst var han sjuk mycket, men han var på tok för dåligt tränad och det var inte första säsongen det var så. Hans kroppsspråk är helt åt helvete....

Te.x så var det inte BARA Boumedienne som var loj mot aik, det går inte skylla allt på honom. Det var många spelare som hade en tveksam inställning säsongen 10/11.
:) Jag kan inte komma på någon mer än Josef (och Mackan då) som visade prov på dåligt omdöme där det var uppenbart att det var inställningen det var fel på.

Slarv och dåligt fokus hos en del. Överanvändandet av Kronwall... Allt kan inte läggas vid en spelares fötter, sant, men en hel del sket sig på grund av 78an. Han orsakade många poängförluster helt på egen hand. Sånt måste han arbeta bort, annars vill jag inte se honom i DIF-stället igen. Du tar inte en dum 2a i slutet av 3e - om du spelar smart och tänker på vad du gör.

Jag har inget emot att 78an stannar optionsåret också, men då måste han spela smartare och vara mer positiv i sitt spel... det gäller Mackan också... men mest Josef.

Jag har inget emot att 78an stannar ännu ett år, men då måste han stå upp för laget och visa att man kan kriga hem en seger i november på samma sätt som man krigar hem en seger i slutspelet. Det är vad jag förväntar mig. En omvändning av senaste säsongens prestation då...

Sen är jag av den tron att om 78an visar vägen följer många med av bara farten. Han verkar påverka sin omgivning med sin utstrålning och då är det skitviktigt att han är en positiv person på isen och i båset.

Aja, you get my point.. :)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Caveman skrev:Ja, Mackan kommer alltid undan. Visst var han sjuk mycket, men han var på tok för dåligt tränad och det var inte första säsongen det var så. Hans kroppsspråk är helt åt helvete....

Mackan är fredad pga gamla meriter, håller dock med. Visst var han sjuk en hel del men jag tror största problemet var att han ville spela i Nhl och fick komma hem hem med svansen mellan benen vilket måste varit en mental besvikelse . Säsongen innan var han inställd på att spela i dif och hade ett klart bättre 'go'.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har skrivit det tidigare men är helt övertygad om att en av anledningarna till Mackans svaga säsong var prestationsångest tillsammans med en för dåligt tränad kropp / sviter av sjukdom (samt även en mental knäck det som hände med Ekman). Nilson tror jag fortfarande inte alls har samma inställningsproblem som Boumedienne lider av.

Känner mig rätt lugn över att #4 kommer göra en bättre säsong, däremot kan vi inte förvänta oss en speciellt bra höst från honom. Tror han kommer igång mer & mer ju längre säsongen lider (är väl lite av en slow-starter). Bara hoppas fysteamet sätter hård press på honom i sommar; det kommer defintiivt behövas.

Angående Boumedienne så blev jag lite förvånad över intervjun - skönt med lite självkritik...
Låst