Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Marcus Sörensen till Skellefteå är nu Officiellt
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- S:t Djurgården
- Säsongskort: Ja
Såg det precis också. Skit.sunne skrev:Figren klar för LHC!
Ingen nyhet kanske!?
http://www.corren.se/sport/lhc/?article ... &menuids=/
http://www.lhc.eu/index.php?articleid=1388
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
- SirDIFalot
Vad är problemet? och nyheten för den delen...S:t Djurgården skrev:Såg det precis också. Skit.sunne skrev:Figren klar för LHC!
Ingen nyhet kanske!?
Expert.
Hade ju hellre sett han i DIF tröjan. Och ingenting är väl 100% klart innan det är officiellt, eller?SirDIFalot skrev:Vad är problemet? och nyheten för den delen...S:t Djurgården skrev:Såg det precis också. Skit.sunne skrev:Figren klar för LHC!
Ingen nyhet kanske!?
- SirDIFalot
Två forwardsplatser kvar. En till M.Tjärnqvist och då vill folk att den sista skulle till Figren? På den sista platsen måste vi ha en någon riktigt klasslirare.
Expert.
Håller med.SirDIFalot skrev:Två forwardsplatser kvar. En till M.Tjärnqvist och då vill folk att den sista skulle till Figren? På den sista platsen måste vi ha en någon riktigt klasslirare.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skulle gärna se att dom 2 sista forwardsplatserna tas av M.Tjärnqvist och Klasen, och backen hoppas jag blir D.Tjärnqvist. Målvakterna får blir vad det blir, men helst Tellan!SirDIFalot skrev:Två forwardsplatser kvar. En till M.Tjärnqvist och då vill folk att den sista skulle till Figren? På den sista platsen måste vi ha en någon riktigt klasslirare.
Spela fult
Jag hoppas innerligt att vi knyter till oss Mathias Tjärnqvist och T.J. Hensick. Det hade varit ruggigt bra. Men om inte Hensick skulle komma så vore Klasén ett grymt val, givetvis.
- -daniel-
Jag avskyr att "märka ord" men här bara måste jag. Klasen. Inget annat.Salas skrev:Jag hoppas innerligt att vi knyter till oss Mathias Tjärnqvist och T.J. Hensick. Det hade varit ruggigt bra. Men om inte Hensick skulle komma så vore Klasén ett grymt val, givetvis.
Du har helt rätt. Jag hade av någon anledning fått för mig att det uttalades på det sättet.-daniel- skrev:Jag avskyr att "märka ord" men här bara måste jag. Klasen. Inget annat.
Så tack för att du påpekade det så att felet inte upprepas.
- SkönaDjurgårn
Skulle Klasen komma så känns det hela mycket bättre. Då får vi en spelare med spetskompetens offensivt. Han kan garanterat styra upp ett PP, göra snygga mål och sätta straffar som ingen annan. Värva!
Målvaktsfrågan blir som den blir, som någon skrev här ovanför. Jag tror inte den kommer ha någon jättebetydelse för nästa säsongs resultat iom. att de tre känns ungefär lika bra trots att de är i helt olika stadier i deras karriärer. Jag gillar alla tre så väntar nu bara nyfiket på vem det blir. Mååååste jag ranka dem så blir det väl 1. Tellan, 2. Owuya, 3. Wesslau.
Målvaktsfrågan blir som den blir, som någon skrev här ovanför. Jag tror inte den kommer ha någon jättebetydelse för nästa säsongs resultat iom. att de tre känns ungefär lika bra trots att de är i helt olika stadier i deras karriärer. Jag gillar alla tre så väntar nu bara nyfiket på vem det blir. Mååååste jag ranka dem så blir det väl 1. Tellan, 2. Owuya, 3. Wesslau.
- diftobbe89
Klasen - Otto - Nilson
Tjärnqvist - Holmqvist
Ölvestad - Almtorp - Tjärnqvist
Printz - Bartley
Cehlin - Norman - Zibanejad
Boumedienne - Claesson
Kempe - Fimpen - Brodin
Tim
Lassen/Deilert/Holm
Tellqvist/Wesslau
Såhär tror och även hoppas jag laguppställningen kan se ut om några månader, Får vi in Klasen framåt och Tellan och D.Tjärnqvist bakåt så gör det inget alls för mig att vi tappar spelare som Hannula/Widing m.fl.. Detta laget och med juniorernas ytterligare kliv framåt kan blir väldigt bra
Lite preliminära laguppställningar med rätt gubbar in är alltid kul!
Tjärnqvist - Holmqvist
Ölvestad - Almtorp - Tjärnqvist
Printz - Bartley
Cehlin - Norman - Zibanejad
Boumedienne - Claesson
Kempe - Fimpen - Brodin
Tim
Lassen/Deilert/Holm
Tellqvist/Wesslau
Såhär tror och även hoppas jag laguppställningen kan se ut om några månader, Får vi in Klasen framåt och Tellan och D.Tjärnqvist bakåt så gör det inget alls för mig att vi tappar spelare som Hannula/Widing m.fl.. Detta laget och med juniorernas ytterligare kliv framåt kan blir väldigt bra
Lite preliminära laguppställningar med rätt gubbar in är alltid kul!
Spela fult
Fattar inte hur du kan sätta Cehlin före Brodin, tycker att Brodin var sjukt mycket bättre förra säsongen. Cehlins puckhantering var stundtals pinsam att se, kändes som att han alltid tappade puckarna och missade skott. Brodin däremot åkte skridskor som en galning och bröt in snyggt på mål.diftobbe89 skrev: Cehlin - Norman - Zibanejad
Boumedienne - Claesson
Kempe - Fimpen - Brodin
Dock så tror jag att Cehlin kommer höja sig flera snäpp till nästa säsong, även Norman, Zibanejad, Claesson och Brodin har ju chans att höja sig. Fan vad underbart med unga som utvecklas!
Är det någon som inte ska petas så är det Tim Eriksson. Mer underskattad spelare får man leta efter. Han bör gå före samtliga av Brodin, Cehlin, Kempe, Norman och nya juniorer, tills de helt enkelt bevisar att de är bättre.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.