"Niklas Wikegård
@wikegard Niklas Wikegård
Johan Engdahl blir Modos bästa nyförvärv."
Wikegårds twitter. Ska Modo sno DIFs materialförvaltare??? Jävla Challe...
Är det klart att Challe stannar nu?
Oavsett så vet jag inte om jag kan förmå mig att bli upprörd över att en materialare eventuellt lämnar, även om jag vet att de är viktiga för stämningen runt laget och att han varit med väldigt länge. Finns säkert nån skön typ som kan ta hans plats...
Han är ju jävligt populär i alla fall så det vore väldigt synd tror jag.
Finns dock ingen anledning att tro att någon ny inte kan ta hans plats/roll i gruppen.
Vem vet, det kanske ger ny energi. Hur omtyckt Engdahl än är/var.
Jag tror att du kan fråga spelare i alla klubbar och de kommer säga att de är väldigt förtjusta i sina materialare, det verkar höra till yrkesrollen att vara en skön typ som lättar upp stämningen typ.
Billx skrev:I dagens aftonblad står det i sillybloggen att Linus Klasen letar ny klubb och att frölunda redan tackat nej på grund av hans höga lönekrav... känns inte som att DIF hugger då va ?
Men det känns som det borde finnas en del deg. Med tanke på vilka värvningar som gjorts. Dessutom behöver vi verkligen en spelare av hans kaliber på sista forwardsplatsen, om vi ska bli slagkraftiga. Det känns som ett rätt säkert kort poängmässigt också.
Billx skrev:I dagens aftonblad står det i sillybloggen att Linus Klasen letar ny klubb och att frölunda redan tackat nej på grund av hans höga lönekrav... känns inte som att DIF hugger då va ?
Det beror ju på vilken roll man anser att han ska fylla, vilka spelare man redan har under kontrakt och hur mycket utrymme i budgeten man har kvar. Samt såklart vilka alternativ spelaren har, kikar han på KHL så går det ju inte att konkurrera med lönerna.
Men ett exempel på hur det kan fungera är att DIF tackade nej till Videll pga hans lönekrav,samtidigt som det betydligt fattigare gnaget tyckte de hade råd. Uppenbarligen stod han högre upp i prioritet hos dem än hos oss.
Men det känns som det borde finnas en del deg. Med tanke på vilka värvningar som gjorts. Dessutom behöver vi verkligen en spelare av hans kaliber på sista forwardsplatsen, om vi ska bli slagkraftiga. Det känns som ett rätt säkert kort poängmässigt också.
Ja det känns ju sannerligen som en spelare som kommer producera.. hoppas på klasen !
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Skulle inte ha nåt emot om DIF pungade ut 250 000 kr till Klasen. Killen har en bra ålder, gör bra med poäng och är nog långt ifrån mätt. Tyvärr blir det nog på bekostnad av M Tjärnqvist då. För jag hoppas verkligen att DIF vill ha in en till center för förstakedjan.
Edin skrev:I sillybloggen står det att Klasen vill ha runt 250 papp i månaden, så vad sägs om att byta ut Widing mot Klasen?
250 000 kr i månaden är absolut inte någon dundersumma för Linus Klasen. Både Nisse och Widing låg ju över den summan ifjol till exempel. Mackan Nilson gör nog det kommande säsonger också. HUGG!
Edin skrev:I sillybloggen står det att Klasen vill ha runt 250 papp i månaden, så vad sägs om att byta ut Widing mot Klasen?
250 000 papp i månaden är absolut inte någon dundersumma för Linus Klasen. Både Nisse och Widing låg ju över den summan ifjol till exempel. Mackan Nilson gör nog det kommande säsonger också. HUGG!
Nisses del av lönen som vi inte betalar och det som inte går till Mackan av Widdes lön så har vi säkert 250 lax ! KLASEN TILL DIF !
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Klasen är en skön lirare som kan nysta upp det mest tillknäppta försvar, saknat en sådan speltyp sen Linkan lämnade. Spontant tycker jag han är värd 250K också.
Men det gäller att prioritera. Vi MÅSTE i första hand få in D.Tjärnqvist (eller motsvarande back). vi MÅSTE få in en etablerad målvakt. Först efter det är en ytterforward intressant. Slutar det med Tellqvist / Wesslau / Owuya. D.Tjärnqvist, M.Tjärnqvist + Klasen så tycker jag det ser bra ut. Tror inte vi är så utsatta på centersidan som folk vill få det till. Ja, vi har ingen TOPPCENTER som alltid producerar men vi har en relativt bra stomme av centrar där jag tror framförallt Norman & Zibanejad kan ta stora kliv nästa säsong. Dessutom är just klasscentrar galet eftertraktade och således galet dyra, tror inte DIF är intresserade av någon faktiskt (om inte Möller skulle bli aktuell av någon anledning, och då väljer jag honom alla dagar i veckan före Klasen).
-daniel- skrev:Klasen är en skön lirare som kan nysta upp det mest tillknäppta försvar, saknat en sådan speltyp sen Linkan lämnade. Spontant tycker jag han är värd 250K också.
Men det gäller att prioritera. Vi MÅSTE i första hand få in D.Tjärnqvist (eller motsvarande back). vi MÅSTE få in en etablerad målvakt. Först efter det är en ytterforward intressant. Slutar det med Tellqvist / Wesslau / Owuya. D.Tjärnqvist, M.Tjärnqvist + Klasen så tycker jag det ser bra ut. Tror inte vi är så utsatta på centersidan som folk vill få det till. Ja, vi har ingen TOPPCENTER som alltid producerar men vi har en relativt bra stomme av centrar där jag tror framförallt Norman & Zibanejad kan ta stora kliv nästa säsong. Dessutom är just klasscentrar galet eftertraktade och således galet dyra, tror inte DIF är intresserade av någon faktiskt (om inte Möller skulle bli aktuell av någon anledning, och då väljer jag honom alla dagar i veckan före Klasen).
Känns verkligen som det borde finnas pengar till Målvakt+Tjärnqvistarna och Klasen. Ännu större chans i och med att Falk slutade. Han drog nog än lön på 100 iaf, tack vare gamla meriter.
Känns som att jag kommer drömma i natt om att få in Kyle+Tjärnqvistarna och Klasen. Hade varit helt stört grymt.
Ja, det bör kanske finnas pengar. Om inte svångremmen dragits åt ordentligt.
Jag är annars positivt inställd till att förlänga med Widing om han (vilket jag definitivt tror) kan sänka sin lön med X antal procent. En riktigt skön snubbe som trots allt gav allt och krigade trots att det gick tungt... Tror det inte alls är omöjligt att hans nästa säsong blir en "20-kassar-plus" säsong, även om det naturligtvis inte är säkert. Men för typ 150-180K / månaden skulle det vara ett kap... Tror han skulle kunna få mer någon annanstans men hans marknadsvärde är knappast lika högt som förra våren.
Tellan, DT och Klasen, mums! Eller? Verkar ju som att det blir Wesslan i mål, samtidigt är Tjärnqvist JR jävligt viktig tror jag. Dock verkar väll han rätt sugen på att sticka över för att göra sig lite pengar. Svårt det här. Hoppas verkligen Järlan och alla andra inblandade verkligen tänker till och inte sjabblar bort det här nu.
SirDIFalot skrev:Känns verkligen som det borde finnas pengar till Målvakt+Tjärnqvistarna och Klasen. Ännu större chans i och med att Falk slutade. Han drog nog än lön på 100 iaf, tack vare gamla meriter.
Jo, det borde ju finnas, men det är väldigt svårt för oss lekmän att riktigt veta hur den ekonomiska situationen är. Tyckte jag läste någon gång att #16 låg på 90 papp i månaden i alla fall.