Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av diftobbe89 »

Fimpen hoppas jag blir kapten nu, känns rätt. Assistera bör en sån som Otto göra, och varför inte Printz som många varit inne på!
Spela fult
Rix

Inlägg av Rix »

Fimpen (C) - Otto (A) - Printz (A)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fimpen kommer säkert vara petad en del. Kaptenen bör vara given.

D Tjärnqvist om han kommer hem.
Berra

Inlägg av Berra »

Caveman skrev:Bara det inte blir Mackan Nilson.
Jag tycker tvärtom. Med en bihålleinflamationsfri sommar, en stenhård sommarträning, en sommar där strokedrabbade bästa kompisar återhämtar sig och en kaptensbindel på armen tror jag att Mackan kommer vakna igen och vara god för åtminstone 40 poäng och energi, som vi känner honom. Det enda som talar emot Mackan är att han är dödstråkig i intervjuver (nja,,jag vet inte, är ju standard svaren;)

Min rangordning är följande: 1 Ölvestad (om han vill igen) 2 Tjärnqvist sr/jr (om han kommer hem/stannar) 3 Mackan Nilson. Helst skulle jag dock se Kronwall, men han känns helt förlorad tyvärr.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Berra skrev:Det enda som talar emot Mackan är att han är dödstråkig i intervjuver (nja,,jag vet inte, är ju standard svaren;)
Jeg intervjuet Mackan en gang i sammenheng med min jobb som journalist i Norge. På samtlige spørsmål - uansett hva det var - åpnet han svaret med "Vetefan..."

Det er fordelen med å jobbe for en avis. Mitt intervju ble bra, radio eller TV kunne ikke ha brukt noe av det...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Ottosson sa fra seg C-en på grunn av at han tok timeout fra hockeyen av familiegrunner, om jeg ikke husker feil.

Dersom han er villig til å ta på seg jobben igjen, er det ingenting å diskutere. Han er den selvsagte kapteinen i vårt lag - om han selv vil.

Skulle Otto si nei, får vi heller diskutere det...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Med nuvarande trupp:

C: Ottosson
A: Ölvestad/Mackan
A: Zibanejad

Bland nyförvärv som har diskuterats känns D. Tjärnqvist som en given kapten. Hos brorsan ser jag emellertid inte samma kaptensegenskaper, och detsamma gäller Printz. Förstår inte hur vissa kan föreslå dem. Fimpen? Njaa, inte tillräckligt tongivande för att kunna leda laget på isen, vilket är en viktig egenskap hos en lagkapten. Klasen skulle annars kunna vara en bra assisterande kapten.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ottosson är vår ryggrad men jag är tveksam till honom som kapten, han leder gott "by example" ändå. Ölvestad är väl mitt spontana val men jag har inte tänkt så mycket på C:et.
Däremot tycker jag att Printz ska belönas med ett "A" för hans otroligt fina säsong i år! Han har ju varit hos oss ett tag nu och detta förtroende skulle nog höja honom ytterligare ett snäpp, tror jag.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

C. Otto
A. Printz
A. Nilson/Fimpen
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mackan är en sådan jag tror skulle "lida" än mer av att vara kapten, tror redan han förra säsongen kände en enorm prestationsångest när saker & ting inte gick som han ville. Det skulle bli än mer betungande för honom är min spontana känsla.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Berra skrev:
Jag tycker tvärtom. Med en bihålleinflamationsfri sommar, en stenhård sommarträning, en sommar där strokedrabbade bästa kompisar återhämtar sig och en kaptensbindel på armen tror jag att Mackan kommer vakna igen och vara god för åtminstone 40 poäng och energi, som vi känner honom. Det enda som talar emot Mackan är att han är dödstråkig i intervjuver (nja,,jag vet inte, är ju standard svaren;)

Min rangordning är följande: 1 Ölvestad (om han vill igen) 2 Tjärnqvist sr/jr (om han kommer hem/stannar) 3 Mackan Nilson. Helst skulle jag dock se Kronwall, men han känns helt förlorad tyvärr.
Mackan är inget kaptensämne, så enkelt är det.
Metal Machine

Caveman skrev:
Berra skrev:

Mackan är inget kaptensämne, så enkelt är det.
Vad föreslår du istället då? Det är minst sagt tunt med kaptensmaterial i Djurgården just nu. Följande spelare är i mina ögon helt uteslutna av olika anledningar: Tim Sandberg, Philip Holm, Victor Bartley, Alexander Deilert, Fredrik Claesson (kanske kan vara något i framtiden dock), Stefan Lassen, Kim Lennhammer, David Printz, Josef Boumedienne, Jonas Almtorp, Tim Eriksson, Patrick Cehlin, Daniel Brodin, John Norman (samma som Claesson), Stefan Söder och Mario Kempe. D.v.s. alla utom Andreas Holmqvist, Marcus Nilson, Kristofer Ottosson, Jimmie Ölvestad, Mika Zibanejad och Fimpen Eklund.

När det gäller dessa känns Andreas tveksam p.g.a. hans bakgrund, Nilson tveksam p.g.a. hans bristande inställning, Fimpen tveksam p.g.a. - som jag nämnde ovan - hans oförmåga att kunna leda laget på isen, Jimmie tveksam p.g.a. hur det gick senast han var kapten, Zibanejad tveksam p.g.a. sin ringa ålder (som assisterande passar han dock utmärkt i min mening) och Ottosson perfekt för att han är lugn och sansad samt har förmågan att leda laget på isen och vid sidan av den. Han är dessutom mesta Djurgårdare i laget, eftersom Falk har lagt av. Mycket rutin.

Men som jag nämnde tidigare kan Daniel Tjärnqvist och Linus Klasen också läggas till listan över potentiella kaptener. Fast det förutsätter ju att vi får hit dem.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Varför inte Tellan, om han ansluter?
Biaas

Inlägg av Biaas »

Kentta skrev:Varför inte Tellan, om han ansluter?
En målvakt kan/får inte vara lagkapten.
Metal Machine

Funderade också på det. Om man inte får enligt reglerna låter jag vara osagt, det är mycket möjligt att det är så, men om inte annat är det väldigt opraktiskt. Det är nog inte helt lätt att hålla fokuset uppe om man måste ta diskussioner med domaren i parti och minut. Annars tror jag att Tellan är en bra ledare. Jag får åtminstone det intrycket.
Skriv svar