Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Skulle alla dar i veckan välja Kyle framför Boumedienne.. Hoppas att Malmö drar upp stora plånboken och erbjuder en saftig lön till Bombom, det lär han väl inte säga nej till.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Kentta skrev:Skulle alla dar i veckan välja Kyle framför Boumedienne.. Hoppas att Malmö drar upp stora plånboken och erbjuder en saftig lön till Bombom, det lär han väl inte säga nej till.
Har precis kommit hem från jobbe, vad fan har jag missat denna dag? allt från rykten till Daniel tjärnqvist till Kyle klubertanz! måste hålla mig mer uppdaterad!.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Kom igen nu Malmö KÖP KÖP KÖP! win win för alla parter!
M8ts

Inlägg av M8ts »

Någon som har något konkret ang Klasen eller Möller? Ser hellre en transatlant på forward sidan än på backsidan om vi får tjärna SR. :wink:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Känner för att göra en liten laguppställning:

Nilson-Ottosson-Hannula
Tjärnqvist-Holmqvist

Ölvestad-Almtorp-Tjärnqvist
Printz-Klubertanz

Brodin-Norman-Zibanejad
Bartley-Claesson

Eriksson-Eklund-Cehlin
Kempe-Mitman

Tellqvist
Sandberg

Nästan lite för bra.... Hannula det stora frågetecknet. Fan Mika, skippa KHL i åtminstone en säsong och spela med oss istället..
YNWA

Inlägg av YNWA »

En fågel viskade i mitt öra att Järlan erbjudit Kyle ett kontrakt som han tackade nej till..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

YNWA skrev:En fågel viskade i mitt öra att Järlan erbjudit Kyle ett kontrakt som han tackade nej till..
Vilken jävla fågel! :shock:
Viskar det som bekräftats för typ sjuttioelva år sedan... God morgon kan du viska tillbaka till den där fågeln.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Haha, men folk sitter fortfarande och droppar formationer innehållandes hans namn? :)
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

YNWA skrev:Haha, men folk sitter fortfarande och droppar formationer innehållandes hans namn? :)
För att det kommit nya rykten om att Kyle kanske vill hit igen.. :wink:
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

haha, lite roligt att varje artikel om en spelare som ska till elitserien så nämns "frölunda" i varje. Dom lägger verkligen bud på varenda jävla spelare som finns tillgänglig. De har säkert lagt bud på bröderna Tjärnqvist med.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nycklarna till SM-Guld:
En stabil producerande 1:a-femma. (Saknades 2010/11)
En stabil förstekeeper. (Saknades första delen av 2010/11)
En offensiv stark back. (Josef Boumedienne 2010/11, dock en på tok för ojämn spelare)

Jag tror helt allvarligt att vi har stor chans att gå hela vägen nästa år om vi gör allt rätt från början (ja det är ju en självklarhet). Förra året så kändes det som att vi hade en trupp som var ihopplockad under en kafferast.

Kan vi få ihop det jag listade ovanför så är vi en bra bit på väg.
Målvaktsposten känns rätt säker hur det än blir. Owuya visade att han höll klass genom att vinna målvaktsligan förra året och visa upp stabilt spel under andra halvan av serien. Skulle nu han dra till NHL kommer vi med största sannolikhet sitta här med antingen Wesslau eller Tellan. Ett drömproblem, det spelar liksom ingen roll hur det blir. Visst kan man tycka att Wesslau bara dansade under en vår och att han var dålig innan och nu i AHL, men han har visat att han har potentialen att bli den stabila 1:a keepern.

Den stabila och producerande förstakedjan saknade vi förra året. Vet inte hur långt in i serien man höll på och byta femmor hit och dit?

Den offensiva starka backen förra året var Bom-Bom, men dessa kvaliteter mörkades av hans dumma utvisningar i slutet av matcherna och för att han även oftast var dålig i defensiven. Undantaget för det sista under slutspelet då jag tyckte att han visade upp vilken klasspelare han är. Men han är inte den offensiva backen ändå känner jag som jag pratar om. Vem är det då 2011/2012?

Tror även att det kommer bli bättre då vi förhoppningsvis kommer ha med oss Ölvestad hela serien och inte halva som nu, vi såg ju vilken effekt det hade i slutspelet.
DIF!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Kentta skrev:Skulle alla dar i veckan välja Kyle framför Boumedienne.. Hoppas att Malmö drar upp stora plånboken och erbjuder en saftig lön till Bombom, det lär han väl inte säga nej till.
Mycket gnäll på Boumedienne tycker jag, visst, han lämnade en del att önska men vem gjorde inte det? Han plockade mer poäng än samtliga forwards förutom Kruger. Sen är det väl naivt att anta att alla som underpresterat denna säsong tex Mackan,Widing(om han blir kvar) kan höja sin standard nästa säsong men inte Bombom.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

oskais skrev:
-daniel- skrev:
oskais skrev:Är orsaken till att Roger Melin fick sparken från Färjestad att han låg med Håkan Loobs dotter? Helt seriös fråga.
Mm, tillsammans med Åkermans frus hund och Mika Hannulas sköldpadda Sigvard.
Haha, jag var faktiskt seriös, en kompis som känner en del inom LHCs organisation hävdade att det var ganska allmänt känt att Roger Melin gjort detta, då tänkte jag att jag kunde få det bekräftat eller dementerat av någon som enligt egen utsago kände folk i hockeyvärlden. Menmen.. Rätt OT
hahah, måste inflika att jag gick i samma klass som en kille som lirade hockeygymn i Linköping varpå dom var på kryssning och fick erbjudande av Melin samt hans fru att "hänga med och snacka i hytten" .. så det är väl inte helt omöjligt :D :mrgreen:
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
kenny

Inlägg av kenny »

Frasse skrev:
kenny skrev:
SirDIFalot skrev:Frasse är inte anställd av Djurgården, om han vore det skulle det vara lite småfel att sitta och läcka så hårt som han gör... :P

Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.
Hur vet han så mycket då?
Men om vi tappar Widing vilket är rätt så troligt vem ska ersätta han då?.
God kontakt med personer med rätt insikt i vad som sker bakom kulisserna inom svensk hockey.
ok :D
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Eftersom Daniel Josefsson är klar för Malmö känns det mer och mer osäkert på om dom kommer vara med och rycka i honom. Jag ser mycket hellre en ny spännande back än bombom i laget men blir inte heller ledsen om han stannar, även fast jag blir så förbannad på hans slappa passningar i pp bland annat, så har han en del spets kvalitéer och som många säger lyfte han sig rejält i dem sista matcherna i slutspelet. Förläng med Kronwall och in med D.Tjärnqvist!
Kronwall-Holmqvist
Tjärnqvist-Claesson
Bartley-Printz
Lassen-holm/ extra backar.
DIF <3
Låst