Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Järlan snackade om att ta in 2 forwards till... är rädd för att det blir 2 breddspelare istället för spets. Möjligtvis 1 vardera.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Borde inte Leksand vara ganska på om att få låna Lassen egentligen? Han borde väl stå rätt högt i kurs där.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
En av platserna kommer nog gå till Tjärnqvist JR. Då har vi rätt svag anfallsbesättning. Då måste den sista forwardsplatsen gå till någon riktig jävla stjärna, typ Linus Klasen.Billx skrev:Järlan snackade om att ta in 2 forwards till... är rädd för att det blir 2 breddspelare istället för spets. Möjligtvis 1 vardera.
Expert.
Skulle vara kul och intressant att se förre detta Södertälje-spelaren Tom Wandell i DIF - tröjjan. Vet dock inte hur det går för han i AHL/NHL men sist han var i Elitserien var han riktigt vass..
Han är ordinarie i Dallas vad jag vet, så tror inte han är intresserad av att komma tillbaka till elitserien.
Ge mig Tellan och Thoresen
Ge mig Tellan och Thoresen

DIF <3
Ledsen att göra dig besviken men dream on. Denna säsong har vart hans bästa även om 9 poäng på 75 matcher inte är något att skryta med så har han i stort sett haft en ordinarie plats i Dallas. Dessutom ett år kvar på kontraktet.Billx skrev:Skulle vara kul och intressant att se förre detta Södertälje-spelaren Tom Wandell i DIF - tröjjan. Vet dock inte hur det går för han i AHL/NHL men sist han var i Elitserien var han riktigt vass..
Sen det här med Klasen... Har han sagt att han kan tänka sig att vända hemåt eller är det bara förhoppningar på forumet likt att "han känner Micke J sen Huddinge", "trött på AHL" o.s.v?
I see... såg nu även att han var uttagen till sista VM-lägret så känns kanske inte jätteaktuelltStruten skrev:Ledsen att göra dig besviken men dream on. Denna säsong har vart hans bästa även om 9 poäng på 75 matcher inte är något att skryta med så har han i stort sett haft en ordinarie plats i Dallas. Dessutom ett år kvar på kontraktet.Billx skrev:Skulle vara kul och intressant att se förre detta Södertälje-spelaren Tom Wandell i DIF - tröjjan. Vet dock inte hur det går för han i AHL/NHL men sist han var i Elitserien var han riktigt vass..
Sen det här med Klasen... Har han sagt att han kan tänka sig att vända hemåt eller är det bara förhoppningar på forumet likt att "han känner Micke J sen Huddinge", "trött på AHL" o.s.v?

Fredrik Hynning är ju en ganska tråkig värvning, men kanske bra? Han borde inte vara alltför dyr, vill hem till Stockholm, och har presterat bra med poäng innan denna säsongs skadeproblem. Kan ju ersätta Widing i så fall. Rent spelartypsmässigt borde han vara Hardys typ.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28
Klart man hellre skulle se Hannula, Klasen eller Linkan på den forwardsplatsen dock. Kanske rentav Widing om han sänker sin lön med 50%, typ. Mathias Tjärnqvist - given förlängning om jag får bestämma.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28
Klart man hellre skulle se Hannula, Klasen eller Linkan på den forwardsplatsen dock. Kanske rentav Widing om han sänker sin lön med 50%, typ. Mathias Tjärnqvist - given förlängning om jag får bestämma.
Hynning är en riktigt bra spelare ! skulle absolut inte ha något emot att ta in honom.
Nej tack till Hynning, skadar sig alldeles för mycket.
Kom ihåg det är bara rykten!.
Har hört att en viss nummer 44 är på väg tillbaka ska ersätta Widing som tydligen ska till khl.
Vore en dröm enligt mig även om jag gillar Widing mycket
Har hört att en viss nummer 44 är på väg tillbaka ska ersätta Widing som tydligen ska till khl.
Håller med ! nr 44 är i sin bästa ålder och sin bästa form ! skulle vara grymt... men rykten som sagt.kenny skrev:Kom ihåg det är bara rykten!.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han har ju ett år kvar med Modo?Billx skrev:Håller med ! nr 44 är i sin bästa ålder och sin bästa form ! skulle vara grymt... men rykten som sagt.kenny skrev:Kom ihåg det är bara rykten!.
DIF!
Han är väl än av dom som får gå nu när det ska byggas i laget?Daniel942 skrev:Han har ju ett år kvar med Modo?Billx skrev:Håller med ! nr 44 är i sin bästa ålder och sin bästa form ! skulle vara grymt... men rykten som sagt.kenny skrev:Kom ihåg det är bara rykten!.
Nu är ju Foppa med och styr.
- SirDIFalot
Frasse är inte anställd av Djurgården, om han vore det skulle det vara lite småfel att sitta och läcka så hårt som han gör... 
Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.

Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.
Expert.