Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av SirDIFalot »

Off topic

Ska Weigel verkligen göra en tredje säsong i J20? Hans poängskörd tyder ju på att han är redo för mer... Tror han mycket hellre tar en utlåning till något allsvenskt lag.

Det skulle ju förstås göra utrymme för en centerplats i J20, vi verkar ju ha gott om spelare i J18 som presterat riktigt bra, men det har nog Android och AMMC bättre koll på än mig.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Vi får se med Weigel... han kommer ju definitivt att få prova på a-lagsspel under försäsongen. Antigen är han bra nog för att ta en tröja direkt, eller så blir det lite blandat med AS8J20 för hans del.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

android skrev:Shitkicker...
Det är förbannat tråkigt om jag givit dig ett så dåligt intryck att du t.o.m. är lite obekväm med att debattera med mig. Jag gillar inte AMMC. Det är kanske uppenbart. Jag uppskattade inte alls det sätt på vilket han tilltalade mig och jag gav honom följaktligen en, i mitt tycke, helt välförtjänt riposte. Det är inte mer med det.

När det gäller detaljerna i ditt inlägg ber jag om att få återkomma imorgon eftersom vi så smått börjat bänka oss för att se Marcus Krüger ta sig an provrörstvillingarna ifrån Ö-vik.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:
Det är förbannat tråkigt om jag givit dig ett så dåligt intryck att du t.o.m. är lite obekväm med att debattera med mig. Jag gillar inte AMMC. Det är kanske uppenbart. Jag uppskattade inte alls det sätt på vilket han tilltalade mig och jag gav honom följaktligen en, i mitt tycke, helt välförtjänt riposte. Det är inte mer med det.

När det gäller detaljerna i ditt inlägg ber jag om att få återkomma imorgon eftersom vi så smått börjat bänka oss för att se Marcus Krüger ta sig an provrörstvillingarna ifrån Ö-vik.
Är han tillbaka i truppen? Tvivlar på det va?
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev:

Är han tillbaka i truppen? Tvivlar på det va?
Nej han lär tyvärr inte spela i natt vad jag förstår.

Update: Jo, han spelar trots allt snicksnack fram och tillbaka och är riktigt bra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Frasse skrev: Utan att avslöja källan kan jag säga att AMMC är väldigt rätt ute i sin spekulationer.
Låt oss kalla det lex Dick Axelsson ....
Angående Sörensen eller? Tja, kommer det från Frasse så kan vi nog anta att det stämmer då. Väldigt trist att det ska gå till så, men samtidigt logiskt(?).
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Djurgården förstärker på juniorsidan till kommande säsong. En spelare som varit klar en tid är Jim Gustafsson, född 1992, från Västerås. Han är en välväxt spelskicklig back som har haft väldigt bra utveckling det senaste året och har provat på spel med Västerås A-lag. Han tog själv kontakt med Djurgården och för att kunna fortsätta sin utveckling.

Det där gillas!
mb81

Inlägg av mb81 »

Så jävla fint att höra att bra talanger vill komma hit!!! Visar att arbetet med juniorerna är helt rätt!!!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ska vi inte värva Gustav Björklund från Västerås?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=22027

Han har lekstuga i J18-VM vad det verkar...
Birden

Inlägg av Birden »

pulverapa skrev:Ska vi inte värva Gustav Björklund från Västerås?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=22027

Han har lekstuga i J18-VM vad det verkar...
Vore ett trevligt tillskott han och William Karlsson båda från Västerås och Stockholm. Men jag tror inte dom är sådär jättesugna eftersom dom säkert kommer tillhöra Västerås A-lag nästa säsong och jag tror nog inte dom går in i Djurgårdens A-lag. Så då är ju frågan vill dom spela j20 i Djurgården eller i Allsvenskan med Västerås. Nja jag tror valet blir Västerås för Gustav och William.

Men jag hoppas att Djurgården är där och hör sig för iaf.
Birden

Inlägg av Birden »

Taget från hockeymagasinet.com

På torsdag gör jag ett nytt försök att nå J20-klubbarna i landet. Då hoppas jag att vi får reda på mer angående Djurgårdens nya center och får information från AIK, Brynäs och Frölunda, som jag ännu inte fått tag på.

Någon som har en aning om vem centern kan vara?. Jag tänker direkt på Victor Rask han ska ju vara klar för en klubb som spelar i elitserien men där säger ju ryktet Brynäs. Jaja någon som vet något?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Birden skrev:Taget från hockeymagasinet.com

På torsdag gör jag ett nytt försök att nå J20-klubbarna i landet. Då hoppas jag att vi får reda på mer angående Djurgårdens nya center och får information från AIK, Brynäs och Frölunda, som jag ännu inte fått tag på.

Någon som har en aning om vem centern kan vara?. Jag tänker direkt på Victor Rask han ska ju vara klar för en klubb som spelar i elitserien men där säger ju ryktet Brynäs. Jaja någon som vet något?
Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att det är klart med någon ännu. Denna säsongs spelare har inte fått veta vad som gäller för dem för nästa säsong ännu och det tycker jag tyder på att DIF J20 fortfarande är "ute på marknaden". Det har inte heller kommunicerats i laget om att någon ska vara klar.
Användarvisningsbild
android

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Tippar på christoper Bengtsson från Huddinge. Mest ett långskott. Tror inte på någon "etablerad" center. Lär dock inte vara klart.
Född till sportchef.
Birden

Inlägg av Birden »

android skrev:Tippar på christoper Bengtsson från Huddinge. Mest ett långskott. Tror inte på någon "etablerad" center. Lär dock inte vara klart.
Den där Bengtsson verkar vara en intressant spelare hör bara gott om honom. Ska också ha en väldigt bra lillebror. Men jag har läst någonstans vet inte riktigt vart det var men där stod det att han var på väg till Färjestad. Kanske bara var ett rykte. Men om han är så bra som jag fått höra så är han ju helt klart intressant (går på hörsägen att han är bra aldrig sett honom spela själv.)
Birden

Inlägg av Birden »

Jag kan ju ha fel såklart, men jag tror inte att det är klart med någon ännu. Denna säsongs spelare har inte fått veta vad som gäller för dem för nästa säsong ännu och det tycker jag tyder på att DIF J20 fortfarande är "ute på marknaden". Det har inte heller kommunicerats i laget om att någon ska vara klar.
Okej nu vet inte jag hur marknaden ser ut och hur tidigt trupperna blir klara men börjar inte alla trupper på juniorsidorna bli klara nu? så blir inte Djurgården då lite på efterkälken och får ta det som blir över? har ingen bra koll hur det ser ut bland juniorer men rätta mig gärna om jag har fel.
Skriv svar