Kall-El skrev:Hela krönikan skriker okunskap kombinerat med en önskan om att få provocera. Om inte Nyström fattar att det krävs nerv och spänning och inte bara jippo för att locka folk tycker jag han skall ta sitt pick och pack och flytta över till USA där ser de på idrott som jippo, för min del är idrott betydligt viktgare än så.
Att han sedan har mage att hylla schizofrena göteborgare får mig lätt illamående. Kanske inte är så konstigt att Frölunda drar mycket folk när änglar, Gaisare och ÖISare samtliga sluter upp kring Frölunda i hockey. Att dessa fans helt missat det faktum att Frölunda har ett fotbollslag verkar ingen bry sig om. Nämner man dessutom dessa på olika VFHC Forum blir man spärrad på livstid. Det är alltså dessa fans som Nyström vurmar för. Själv skulle jag vilja kalla dem för fega idioter som inte törs hålla på ett fotbollslag på dekis.
Jag skulle t o m vilja gå så långt som att hävda att VFHC har större reellt publikunderlag än vad vi har. I göteborg sluter hela stan upp för Frölunda medan max en 1/3 av befolkningen i STHLM gör det. Sedan har vi dessutom Södertälje inte längt borta som också lägger beslag på en del fans. Frölunda har inget motstånd vintertid utan kan plocka fans från hela jävla Västragötaland till sina matcher.
Anrell skrev för rätt längesedan en urkorkad krönika om STHLM united. Krönikan i Expressen ligger på ungefär samma nivå.
Det är klart krönikan går ut på att provocera. Det är tyvärr krönikörernas uppgift.
Det är oväsentligt vilken stad som har bäst publikunderlag.
Det verkar inte ha nån betydelse när man kollar på fotbollens siffror.
Är ni Djurgårdare eller inte?
Sluta klaga om för mycket matcher hit och dit och nerv och annat som du gör varje gång du skriver nåt om publik och DIF hockey.
Det blir aldrig bättre än man gör det till. Gå på matcherna. Fyll globen, sjung som idioter.
Gör det DIF fans är bra på när ni väl är på plats....
Det är enda sättet.
Det kommer inte att bli färre matcher.
Det måste bli populärt att gå på hockey i Sthlm igen, och det blir det inte när varje j-vla Djurgårdare tjatar om negativa saker samtidigt som ni "gnäller" på att medierna bara skriver om trista nyheter i stället för att skriva om hur bra DIF startat säsongen, hur bra det är att laget betåtr till stor del av sthlmsgrabbar och att DIF släpper fram duktiga junisar som färgar.
Bort med det negativa så kommer DIF Hockey lyfta på riktigt.