Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:Shitkicker: Lär dig visa lite respekt för helvete. Du kommer in här som ny på forumet och börjar snacka skit om en kille som registrerade sig här 2006.
HAHA! Vad fan har det med något att göra överhuvudtaget?

Ey yo dawg, don't come in here tellin us what to do! This is our house, nigga! :lol:

"Här på difhockey.se/forum tillämpar vi kamratuppfostran"

Löjligaste någonsin.
Det är ju så det fungerar. Tänk dig att du börjar i en ny klass i skolan, inte fan går du och snackar skit om allt och alla första dagen.
Nej, men detta är väl för helvete ingen skolklass? Haha. Jag skiter ju fullständigt i vad ni anser om mig eftersom ni inte bidrar ett skit till mitt liv. Skolan är lite annorlunda eftersom det är ens vardag.
Säg den glädje som varar
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Sluta bråka nu pojkar, Kan man istället få höra från någon insatt vilka som kan ta steget upp nästa år, hört en hel den bra om weigel bland annat. Tycker det är väldigt tråkigt att vi tappar en sådan som Sörensen, känns som att det kan bli lite samma som peppe Lundh som jag tycker vi borde kunnat tagit hand om bättre som nu gick och vann sm-guld.
DIF <3
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Janos Hari verkar vara på väg till vår juniorverksamhet. Enligt en Färjestadssupporter så ska han ha skrivit "Dags att sätta på mig DIF tröjan för första gången i mitt liv!" på facebook.
kaminor

Inlägg av kaminor »

3+3 av Zibanejad i dagens JVM-utklassning (U18), 10-2, mot Norge.
Användarvisningsbild
android

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Vet ibte om det stämmer men om det gör så så är det en riktigt bra värvning om han inte gått ner dig. Har väl lirat i Bajen?
Född till sportchef.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

AMMC skrev:
Shitkicker skrev:en massa skit

Mogna nu för fan.
Du verkar vara dum i huvudet på riktigt. Hälften av vad du vräker ur dig är åsikter du tillskriver mig som jag inte yttrat. Andra hälften är direkta förolämpningar. Din morsa borde skicka dig på nånslags netiquette-kurs för dummies. Men läcker stil du har på internet, det måste jag ge dig.

Finns en funktion där man gömmer totalsopors inlägg på det här forumet. Rimligt att du får bli den första för min del.
Ja, stick du iväg med svansen mellan benen som den strykrädda lilla hund du är, din vandrande ynkedom. I inlägg efter inlägg du skriver här har jag sett dig bli arrogant och otrevlig så fort du får mothugg och någon har mage att ha en annan åsikt än du. Det är fan hög tid att någon lär dig en läxa och uppenbarligen tål du inte att bli behandlad så som du behandlar andra, vilket inte förvånar mig över hövan. Torka tårarna och skärp till dig för fan, karljävel, så skall du nog se att jag i min tur visar dig respekt och kan föra mig belevat i en konversation.
Jim Morrison skrev:Shitkicker, du gömmer ditt skitsnack och dina förolämpningar bakom ett "fint" språk och tycker att du är så otroligt överlägsen, eller hur? Ditt jävla pretto. Fan, ha lite hyfs istället för att bara förolämpa folk. Kan du inte ha en diskussion utan det?
Då jag aldrig så mycket som skickat ett otrevligt ord i din riktning står det förbannat klart att detta bara är en genombarnslig reaktion på att jag skrivit att jag finner ditt och den andre gamnacken AMMC's korsbefruktande surt-sa-räven- och foliehattssnack om Sörensens val att lämna oss - löjligt och lite pinsamt. Det är du som levererar den första förolämpningen oss emellan, ditt pucko. Nu är dock det sigillet brutet och jag anser mig ha all rätt i världen att svara med samma mynt. Mitt språk är mitt. Jag talar och skriver såhär. Jag skall enkom för din skull dumma ner det ytterligare ett snäpp så även en fullständigt obrukbar, obildbar, komplextärd trashank som du slutar missförstå vad jag skriver och slipper bli provocerad och känna dig hotad av det.
Daniel942 skrev:Shitkicker: Lär dig visa lite respekt för helvete. Du kommer in här som ny på forumet och börjar snacka skit om en kille som registrerade sig här 2006. För en diskussion istället för komma med fega förolämpningar.

Som AMMC skriver, du verkar söka problem. Det som du skriver på nätet kan du få behöva stå till svars för sen.

Shitkicker är verkligen ett passande nick.
Eftersom jag tror det någonstans antytts att du är 16 år gammal skall jag hantera dig lite annorlunda än jag borde, och du förtjänar. Jag tycker jag försökte föra en normal diskussion, det var när AMMC började tramsa, lägga ord i min mun och osnyggt försökte få mig att framstå som att jag inte hade en jävla aning om vad fan jag pratade om som jag svarade med en rejäl bredsida. Förnekar inte ens att jag kan vara en genuint elak jävel, men jag har verkligen inte för vana att vara otrevlig mot folk som uppträder schysst mot mig. Respekt får man när man förtjänar den.

Lita du tryggt på att jag står upp för vad jag säger och tycker eller känn dig mer än välkommen att ta kontakt för att utröna det i verkligheten om du tvivlar, din lille flugviktstuffing där.

Nu tycker jag vi alla gemensamt sjunger "We shall overcome." Trevlig helg pojkar och flickor.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Shitkicker skrev: Nu tycker jag vi alla gemensamt sjunger "We shall overcome." Trevlig helg pojkar och flickor.
We shell overcome är det väll ändå? :o
kaminor

Inlägg av kaminor »

lajjnus skrev:
Shitkicker skrev: Nu tycker jag vi alla gemensamt sjunger "We shall overcome." Trevlig helg pojkar och flickor.
:lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha den här tråden har jag missat helt att kolla in på slutet. Fram me popsen nu och fortsätt den verbala pennfajten!

Bild
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

lajjnus skrev:

Njae. Det tror jag inte. :D

Äh, både tråkigt och ovärdigt med internbox, verbala eller fysiska, men jag är inte direkt den som skyr en konflikt om man säger så. Ber om ursäkt om jag upplevts vara onödigt aggressiv eller elak.

Kul att Mika gör bra ifrån sig i U18-VM.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Nån som vet hur det gick för J20 mot Tjeckiens Team 19 på Hovet idag?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

kaminor skrev:Nån som vet hur det gick för J20 mot Tjeckiens Team 19 på Hovet idag?
Tyvärr inte, men ryktas om att samma tjeckiska lag ska möta en mix mellan DIF och gnihet imorgon. Någon som vet mer?...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Shitkicker, nu råkade jag tappa tråden lite och orkar inte läsa ikapp när ni kastar skit på varandra så är det något ni har tagit upp får du gärna hänvisa mig. Jag kommer inte argumentera mot dig. Bara försöka förklara.

AMMC, Jag och några till spekulerade i att Ottawa kunde ha något att göra med Sörensens övergång. Är det detta som du tycker är värt en foliehatt? Jag tror faktiskt att det är så.

Nu är jag inte säker på att någon av gallan du spydde var riktad mot mig, men ger ändå en förklaring om du inte gillade att jag skrev att det var skit att Marcus lämnade.

1. Vi tog Marcus, som jag är ganska säker på, är uppvuxen Djurgårdare och bor i stor-stockholm från ett lag med katastrofal juniorverksamhet som varken utvecklat juniorer eller gett dom chansen dom senaste åren.

2. Marcus presterar underbart bra ishockey från start. Var en fröjd att se honom från första träningsmatchen med J20 fram tills hans skada. DOCK tycker jag inte att han presterade sin bästa ishockey i a-laget. Han vägde för lätt, tog inte jobbet i defensiven och tog en hel del felbeslut. Sista matchen innan hans skada var han dock riktigt bra och visade samma spel som i J20-laget.

3. Nu byter alltså Marcus till Skellefteå som inte har släppt fram speciellt många forwards (nåja jämfört med backsidan :)) trots att dom har 2-3 spelare som kan färga i ES. Lägg då till att flyttlasset går ganska långt upp.

Min personliga åsikt är att det inte är ett speciellt logiskt val att göra. Marcus har fått chansen redan i a-laget och ska nu upp dit där han antagligen kommer att få kriga med dom inhemska talangerna för en plats.

Nu kan det ju vara så att han får ett rakt a-lagskontrakt, blivit lovad spel i en tredjekedja etc. Då säger jag Grattis Marcus.

Sedan ska jag väl tillägga att jag tror att för mig och AMMC som ser många många juniormatcher varje år så svider det kanske lite mer än för någon som sett Sörensen ett par gånger i a-laget.

Nu testar jag att kasta ut detta, sedan tar jag skydd nere i skyddsrummet. Hoppas på att slippa personpåhopp, blanda gärna inte in min mamma heller :)

---------------------------------------------------------------------------------------

Som jag skrev från luren på stadion så skulle Janos vara ett skapligt nyförvärv. Gjorde grymt med poäng i Färjestad innan han drog. Skulle jag gissa så kan nog laget se ut ungefär såhär nästa säsong:
Blomstrand - Weigel - Åberg
Janos - Kruger - Holmén
Dypbukt - Persson - Hägg
Tornainen - Bergman - Sjöholm
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Torsk 8-2 mot tjeckien för övrigt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

android skrev:Shitkicker, nu råkade jag tappa tråden lite och orkar inte läsa ikapp när ni kastar skit på varandra så är det något ni har tagit upp får du gärna hänvisa mig. Jag kommer inte argumentera mot dig. Bara försöka förklara.

AMMC, Jag och några till spekulerade i att Ottawa kunde ha något att göra med Sörensens övergång. Är det detta som du tycker är värt en foliehatt? Jag tror faktiskt att det är så.

Nu är jag inte säker på att någon av gallan du spydde var riktad mot mig, men ger ändå en förklaring om du inte gillade att jag skrev att det var skit att Marcus lämnade.

1. Vi tog Marcus, som jag är ganska säker på, är uppvuxen Djurgårdare och bor i stor-stockholm från ett lag med katastrofal juniorverksamhet som varken utvecklat juniorer eller gett dom chansen dom senaste åren.

2. Marcus presterar underbart bra ishockey från start. Var en fröjd att se honom från första träningsmatchen med J20 fram tills hans skada. DOCK tycker jag inte att han presterade sin bästa ishockey i a-laget. Han vägde för lätt, tog inte jobbet i defensiven och tog en hel del felbeslut. Sista matchen innan hans skada var han dock riktigt bra och visade samma spel som i J20-laget.

3. Nu byter alltså Marcus till Skellefteå som inte har släppt fram speciellt många forwards (nåja jämfört med backsidan :)) trots att dom har 2-3 spelare som kan färga i ES. Lägg då till att flyttlasset går ganska långt upp.

Min personliga åsikt är att det inte är ett speciellt logiskt val att göra. Marcus har fått chansen redan i a-laget och ska nu upp dit där han antagligen kommer att få kriga med dom inhemska talangerna för en plats.

Nu kan det ju vara så att han får ett rakt a-lagskontrakt, blivit lovad spel i en tredjekedja etc. Då säger jag Grattis Marcus.

Sedan ska jag väl tillägga att jag tror att för mig och AMMC som ser många många juniormatcher varje år så svider det kanske lite mer än för någon som sett Sörensen ett par gånger i a-laget.

Nu testar jag att kasta ut detta, sedan tar jag skydd nere i skyddsrummet. Hoppas på att slippa personpåhopp, blanda gärna inte in min mamma heller :)

---------------------------------------------------------------------------------------

Som jag skrev från luren på stadion så skulle Janos vara ett skapligt nyförvärv. Gjorde grymt med poäng i Färjestad innan han drog. Skulle jag gissa så kan nog laget se ut ungefär såhär nästa säsong:
Blomstrand - Weigel - Åberg
Janos - Kruger - Holmén
Dypbukt - Persson - Hägg
Tornainen - Bergman - Sjöholm
Utan att avslöja källan kan jag säga att AMMC är väldigt rätt ute i sin spekulationer.
Låt oss kalla det lex Dick Axelsson ....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar