Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Salas skrev:
Robinhansen skrev:vem köper sånt bullshit
Jag.

Daniel Fernholm är en av de mest inbitna Djurgårdarna i hockeyvärlden, så säger han det så litar jag fullt ut på hans ord, att DIF är prio ett.
Fernholm stod som ung i vår klack och har en JK-tatuering, och även om det var en besvikelse och ilska när han lämnade för Linköping så råder det inget tvivel om vilket som är mitt största minne av Daniel Fernholm. I en intervju efter att han sköt oss ur slutspelet 2008, så var han nästintill gråtfärdig när han fick frågan hur det kändes. Man såg tydligt att han inte gillade läget nämnvärt.
Så visst, han svek oss en gång i tiden, men å andra sidan så förstår jag honom på sätt och vis honom. Han ville få bästa möjliga utveckling, och därför såg han ett Linköping på uppgång som ett bättre alternativ än ett Djurgården som slogs för sin överlevnad. Han fick dessutom en högre lön, så även om det givetvis är tråkigt med spelare som lämnar så får man än dock ha förståelse för det. Hockey är hans yrke, och inte bara en hobby.

Men jag kan väl säga att jag var riktigt irriterad och förbannad till en början jag med, men dom känslorna har kommit av sig och jag hade inte haft något emot att se Fernholm i Djurgården igen, förutsatt att han begär en marknadslön och inte någon KHL-lön.
Håller med till 110%
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
superfast

Inlägg av superfast »

Billx skrev:
Salas skrev:
Robinhansen skrev:vem köper sånt bullshit
Jag.

Daniel Fernholm är en av de mest inbitna Djurgårdarna i hockeyvärlden, så säger han det så litar jag fullt ut på hans ord, att DIF är prio ett.
Fernholm stod som ung i vår klack och har en JK-tatuering, och även om det var en besvikelse och ilska när han lämnade för Linköping så råder det inget tvivel om vilket som är mitt största minne av Daniel Fernholm. I en intervju efter att han sköt oss ur slutspelet 2008, så var han nästintill gråtfärdig när han fick frågan hur det kändes. Man såg tydligt att han inte gillade läget nämnvärt.
Så visst, han svek oss en gång i tiden, men å andra sidan så förstår jag honom på sätt och vis honom. Han ville få bästa möjliga utveckling, och därför såg han ett Linköping på uppgång som ett bättre alternativ än ett Djurgården som slogs för sin överlevnad. Han fick dessutom en högre lön, så även om det givetvis är tråkigt med spelare som lämnar så får man än dock ha förståelse för det. Hockey är hans yrke, och inte bara en hobby.

Men jag kan väl säga att jag var riktigt irriterad och förbannad till en början jag med, men dom känslorna har kommit av sig och jag hade inte haft något emot att se Fernholm i Djurgården igen, förutsatt att han begär en marknadslön och inte någon KHL-lön.
Håller med till 110%

+1
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haller med Salas. Man maste forsoka forsta spelarnas jobbsituation. Det ar deras karriarer, jobb och liv det handlar om. Vi supportrar ser det ofta ur andra vinklar men man maste forsoka forsta...

Fernholm ar ingen personlig favorit men visst vore det val ett bra nyforvarv?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hellre Fernholm än Ahnelöv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jim Morrison skrev:Hellre Fernholm än Ahnelöv.
Word!
Finns det något ryckte om Fernholm? Fall han ska tillbaka till ES?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Hatet mot Fernholm är extremt överdrivet. Han lämnade ju inte för gnaget precis... Senast jag var på hovet och bevistade en match mot LHC med Fernholm satt det en efterbliven fjortis bredvid mig som mest brydde sig om att skrika på Fernholm... Då gick det upp för mig att Fernholm får lämna bäst fan han vill. Han har samma rättigheter som alla andra spelare. Och han är välkommen tillbaka.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Jag tycker det är helt sjukt att Tellan inte redan är klar. Det bevisar ju på att vi tvekar om honom och det finns inte en liten hjärncell i min hjärna som kan förstå varför. Istället för widing nästa säsong skulle jag vilja se en spelar som barta som beskrivs som en målskytt men riktigt bra skott, men ska man ha en sådan sniper så måste vi ha "som någon tidigare beskrev" en riktigt bra framspelare som släpper pucken i rätt lägen. Och det är ingen nyhet att Linkan är min favorit.

En sak jag inte förstår, vi har 3 bra forwards som sitter på utgående kontrakt, Widing, Tjärna och Hannula. Men ska vi bara fylla på med 2?, alltså antingen 2 av dom och ingen mer eller 1 av dom och en ny eller helt enkelt 2 nya ? Bara jag som inte förstår mig på den ekvationen ?
DIF <3
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Zibanejad tar upp en plats också. Han räknas som nyförvärv.
Säg den glädje som varar
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

DIF_Soldier skrev:Zibanejad tar upp en plats också. Han räknas som nyförvärv.
Det stämmer de är väligt lätt att glömma bort honom som nyförvärv. Silly är alltid så sjukt spännande, man vill att de ska släppas ett nytt nyförvärv varje dag, men vad ska man då se fram emot när truppen är spikad ?

Nyförvärn, Bartley,Almtorp, Ny målvakt(tellan) Hoppas!, ny back eller kronwall, och en ny "stjärnforward". Så känns det som att det kommer sluta, för ja tror vi förlänger med någon av Tjärnqvist, Widing och Hannula. Även en ny back kan tillkomma om Bombom sticker till Malmö. En målvakt tycker jag det är dags att knyta till sig så fort som möjligt, och även en ny back, sen får man gärna vänta in rätt läge på en stjärnforward samt en ny back som håller hög klass.
DIF <3
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

sportfåne skrev:
DIF_Soldier skrev:Zibanejad tar upp en plats också. Han räknas som nyförvärv.
Det stämmer de är väligt lätt att glömma bort honom som nyförvärv. Silly är alltid så sjukt spännande, man vill att de ska släppas ett nytt nyförvärv varje dag, men vad ska man då se fram emot när truppen är spikad ?

Nyförvärn, Bartley,Almtorp, Ny målvakt(tellan) Hoppas!, ny back eller kronwall, och en ny "stjärnforward". Så känns det som att det kommer sluta, för ja tror vi förlänger med någon av Tjärnqvist, Widing och Hannula. Även en ny back kan tillkomma om Bombom sticker till Malmö. En målvakt tycker jag det är dags att knyta till sig så fort som möjligt, och även en ny back, sen får man gärna vänta in rätt läge på en stjärnforward samt en ny back som håller hög klass.

Vad räknas Falk som, back,center? Om han lägger skridskorna på hyllan uppstår ännu en vakans.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Vad räknas Falk som, back,center? Om han lägger skridskorna på hyllan uppstår ännu en vakans.[/quote]

Jadu vad räknas han som ?:P En levande legend som kan spela både back och center blir svår att ersätta, man tar nog delar av hans lön för att lyckas locka hem någon riktigt bra spelare och fyller istället på med någon junis eller nått.
Jag förstår folk som är missnöjda med värvningen av Almtorp eftersom man gärna vill se en topp center och detta kan jag hålla med om, men annars tycker jag värvningen av almtorp är riktigt smart! Falken lägger av i år eller senast nästa år, Fimpen kommer nog lägga av efter nästa säsong och Otto har inte jätte många säsonger kvar heller, Därför är det viktigt att redan nu skola in en bra tvåvägscenter som ska kunna fylla luckan efter dessa herrar.
Klockrent!
DIF <3
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Inlägg av Nelson Muntz »

Jag är uppriktigt sagt lite orolig för hur rekryteringen går... Väntar vi bara på beslut från Mark angående målvakts sysslan? Eller försöker vi hitta någon annan? Inget fel på Mark, killen är duktig och från de egna leden... Ser gärna honom i DIF. Men han vill till NHL. Och han ska givetvis prova sina vingar.
Han har dessutom sagt att han förstår DIF om de letar efter en ny målis. Så, vi har två alternativ. Wesslan eller Tellan.
Wesslan är en bra målis, absolut. Men han vill till NHL. Han ska och vill nog inte ge upp den drömmen ännu.
Tellan har levt drömmen, han vill hem igen. Ge honom kontrakt och vi har ett starkt kort som förste målis i flera år framöver.
Jag blir inte klok på hur ledningen tänker.

Sen backar och forwards... Fattar att vi inte har hur mycket pengar som helst. Men då måste vi hitta lösningar på det. Kolla fallet Ekman. Extern finans... Hitta en back som håller Raggeklass och en publikfavorit. En stjärncenter som producerar poäng. Då kommer publiken, då rullar pengarna in och sponsorn får all reklam man kan tänka sig.

Låt oss drömma, en stjärncenter i DIF tröjan. Leder poängligan, fyller hovet, ses i bästa sändningstid på tv. Och externa sponsorns namn på just hans tröja... Lite reklam film ala Foppa på sidan om... Finns ingen klubb som kan erbjuda samma mediala intresse som
DIF. Vi syns i kvällstidningarna och tv. Hur svårt ska det vara att sälja denna annonsplats?
Kanske är jag bara naiv...
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Här är LHCs förstacentrar de tre senaste åren: Niklas Persson, Tony Mårtensson och Patrik Zackrisson.

Varför lyckas vi inte knyta till oss centrar av den klassen? När spelade det en center senast i DIF som vad riktigt bra?
i
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

isolerad skrev:Här är LHCs förstacentrar de tre senaste åren: Niklas Persson, Tony Mårtensson och Patrik Zackrisson.

Varför lyckas vi inte knyta till oss centrar av den klassen? När spelade det en center senast i DIF som vad riktigt bra?

Varför jämföra oss med lhc? Dom har ju inte ens lyckats vinna ett guld trots dessa centrar. Vill även minnas att vi slog ut dom i semin förra året med våra "kassa centrar".
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
isolerad

Inlägg av isolerad »

BaronVonDif skrev:
isolerad skrev:Här är LHCs förstacentrar de tre senaste åren: Niklas Persson, Tony Mårtensson och Patrik Zackrisson.

Varför jämföra oss med lhc? Dom har ju inte ens lyckats vinna ett guld trots dessa centrar. Vill även minnas att vi slog ut dom i semin förra året med våra "kassa centrar".
Därför jag ser LHC som våra närmaste konkurrenter? Och att LHC inte har vunnit guld beror knappast på Persson, Mårtensson eller Zackrisson. Hockey är en lagsport...

Jag sa inte heller att våra centrar är kassa. De gör det de är bra på jättebra. Otto är nog en av seriens bästa i det han gör, men han är ingen förstecenter. Vi behöver en riktig förstecenter om vi vill utmana HV och FBK om guldet.
i
Låst