Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Nyansera debatten lite. Vi får allt vara ärliga med att vi själva nyss norpade Sörensen ifrån Ssk och det känns lite löjligt att sitta och bli alltför upprörda över att ett annat lag nu i sin tur snor honom från oss. Sluta odla konspirationsteorier och spela martyrer, det är inte klädsamt. Det är inte Djurgårn.
Självkritik är snarare på sin plats. Det här har vi inte hanterat optimalt. Marcus var riktigt bra när han väl gavs chansen, i mitt tycke bättre än exempelvis Cehlin och Tim, men lik förbannat fick dessa två ändå sitta i orubbat bo och göra sig bekväma i laget trots att de alltför sällan levererar. Jag vill att våra ynglingar skall tvingas att tävla varenda jävla byte, de skall känna konkurrensen och flåset i nacken från de som vill in. Det skall förresten även våra äldre, mer etablerade spelare göra. Bort med den skyddade verkstaden, bänka, skaka om spelare så fort de inte presterar. Hårdare Hardy nästa år, tack.
Självkritik är snarare på sin plats. Det här har vi inte hanterat optimalt. Marcus var riktigt bra när han väl gavs chansen, i mitt tycke bättre än exempelvis Cehlin och Tim, men lik förbannat fick dessa två ändå sitta i orubbat bo och göra sig bekväma i laget trots att de alltför sällan levererar. Jag vill att våra ynglingar skall tvingas att tävla varenda jävla byte, de skall känna konkurrensen och flåset i nacken från de som vill in. Det skall förresten även våra äldre, mer etablerade spelare göra. Bort med den skyddade verkstaden, bänka, skaka om spelare så fort de inte presterar. Hårdare Hardy nästa år, tack.
Håller med i allt, förutom att jag tycker att Tim som alltid var väldigt bra under säsongen. Cehlin däremot var ju helt bedrövlig efter jul.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Sörensen åkte på en knäskada i vintras strax efter att han debuterat. Efter det kom han inte igång igen. Hårdare tag i laguttagningen, gärna. Börja med Nilson, Otto osv.Shitkicker skrev:Nyansera debatten lite. Vi får allt vara ärliga med att vi själva nyss norpade Sörensen ifrån Ssk och det känns lite löjligt att sitta och bli alltför upprörda över att ett annat lag nu i sin tur snor honom från oss. Sluta odla konspirationsteorier och spela martyrer, det är inte klädsamt. Det är inte Djurgårn.
Antar att du har bra koll på att det inte varit ett spel i kulisserna mellan Ottawa och Skellefteå frö att få dit honom. Vi vill ju inte "inte vara Djurgårn" i onödan såklart. Helt rätt.
Vet nån vad som gäller kring biljettpris och sånt för DIF J20:s match mot Tjeckien Team 19 på Hovet imorgon?
Fredag 15:e april, 19.00
DIF J20, Hovet
Fredag 15:e april, 19.00
DIF J20, Hovet
Bevisbördan ligger fan inte på mig utan på den som hävdar att det inte bara kan handla om att en ambitiös ung kille med väldigt, väldigt kort tid i Djurgårn bara söker sig vidare till en för tillfället mer framgångsrik klubb med rykte om sig att släppa fram unga talanger och som har en tränare han känner stort förtroende för, och som i sin tur har förtroende för honom. Men sitt för fan för all del med skygglapparna på, håll för öronen och förneka att vi gör misstag och hävda att detta måste bero på Illuminati. Gör det. Tro dock inte något annat än att du ser ut som en bitter jävla gnällig förlorare i mer objektiva ögon.AMMC skrev:Sörensen åkte på en knäskada i vintras strax efter att han debuterat. Efter det kom han inte igång igen. Hårdare tag i laguttagningen, gärna. Börja med Nilson, Otto osv.Shitkicker skrev:Nyansera debatten lite. Vi får allt vara ärliga med att vi själva nyss norpade Sörensen ifrån Ssk och det känns lite löjligt att sitta och bli alltför upprörda över att ett annat lag nu i sin tur snor honom från oss. Sluta odla konspirationsteorier och spela martyrer, det är inte klädsamt. Det är inte Djurgårn.
Antar att du har bra koll på att det inte varit ett spel i kulisserna mellan Ottawa och Skellefteå frö att få dit honom. Vi vill ju inte "inte vara Djurgårn" i onödan såklart. Helt rätt.
Nilson, Otto, Ölvestad, Boumedienne, Kempe, Cehlin, Tim, Ekman, Norman, Widing kunde alla och envar ha varit föremål för bänkningar redan tidigt under säsongen. Jag vill inte på något vis ha silkesvantar för våra stjärnspelare, men sett över hela säsongen är det likförbannat just Tim och Cehlin jag i första hand hade givit Sörensen speltid på bekostnad av. Det är ur mitt perspektiv inte ett jävla dugg märkligt att Marcus valde att vandra vidare. Han såg ingen framtid hos oss och jag har en känsla av att han hade rätt i det.
Faktum är att Anders Forsberg har en position i Ottawas organisation. Steget från det till att anta att det ses som fördelaktigt i Ottawas ögon att ha sina draftval där är knappast "Illuminati-nivå". Bara att kolla på deras message boards där de jublar ikapp över klubbytet. Att NHL-klubbarna försöker lägga sig i vad "deras" spelare gör är ju knappast någon nyhet förövrigt, det händer hela tiden. Sen behöver det inte nödvändigtvis vara fulspel, det kan vara så att Sörensen själv insåg det fördelaktiga att lägra med Ottawa-vännen i Skellefteå. Kopplingen finns där, och särskilt lämpligt är det knappast att elitserietränare jobbar för NHL-klubbar med tanke på det.Shitkicker skrev: Bevisbördan ligger fan inte på mig utan på den som hävdar att det inte bara kan handla om att en ambitiös ung kille med väldigt, väldigt kort tid i Djurgårn bara söker sig vidare till en för tillfället mer framgångsrik klubb med rykte om sig att släppa fram unga talanger och som har en tränare han känner stort förtroende för, och som i sin tur har förtroende för honom. Men sitt för fan för all del med skygglapparna på, håll för öronen och förneka att vi gör misstag och hävda att detta måste bero på Illuminati. Gör det. Tro dock inte något annat än att du ser ut som en bitter jävla gnällig förlorare i mer objektiva ögon.
Nilson, Otto, Ölvestad, Boumedienne, Kempe, Cehlin, Tim, Ekman, Norman, Widing kunde alla och envar ha varit föremål för bänkningar redan tidigt under säsongen. Jag vill inte på något vis ha silkesvantar för våra stjärnspelare, men sett över hela säsongen är det likförbannat just Tim och Cehlin jag i första hand hade givit Sörensen speltid på bekostnad av. Det är ur mitt perspektiv inte ett jävla dugg märkligt att Marcus valde att vandra vidare. Han såg ingen framtid hos oss och jag har en känsla av att han hade rätt i det.
Du kan prata om bevisbörda hit eller dit men jag har inte utrönt någonting ur det du skrivit som får mig att tro att Marcus Sörensen inte såg eller hade någon framtid hos oss. Har du något som tyder på det får du gärna presentera det. Sörensen började friskt sen fick han en skada, var borta en månad och återfick inte formen (hans egna ord förövrigt) tills a-lags säsongen var slut.
Vad någon med "objektiva ögon" (här syftar du alltså på dig själv) anser att det ser ut som när jag skriver skiter jag i. Men du får väl fortsätta kalla folk för bittra jävla förlorare eller "inte Djurgårn" om det får dig att känna dig större.
Vi har ju Garpenlöv som sitter i sportkommittén och dessutom är scout åt Dallas Stars. Lär inte vara helt ovanligt med sådana arrangemang.
Vi diskuterade exakt detta ämne och exakt denna generella problematik tidigare, långt innan det blev klart att Sörensen emigrerar till norrland, minns du det? Om inte skall jag påminna dig om vad jag sa då.AMMC skrev:Faktum är att Anders Forsberg har en position i Ottawas organisation. Steget från det till att anta att det ses som fördelaktigt i Ottawas ögon att ha sina draftval där är knappast "Illuminati-nivå". Bara att kolla på deras message boards där de jublar ikapp över klubbytet. Att NHL-klubbarna försöker lägga sig i vad "deras" spelare gör är ju knappast någon nyhet förövrigt, det händer hela tiden. Sen behöver det inte nödvändigtvis vara fulspel, det kan vara så att Sörensen själv insåg det fördelaktiga att lägra med Ottawa-vännen i Skellefteå. Kopplingen finns där, och särskilt lämpligt är det knappast att elitserietränare jobbar för NHL-klubbar med tanke på det.Shitkicker skrev: Bevisbördan ligger fan inte på mig utan på den som hävdar att det inte bara kan handla om att en ambitiös ung kille med väldigt, väldigt kort tid i Djurgårn bara söker sig vidare till en för tillfället mer framgångsrik klubb med rykte om sig att släppa fram unga talanger och som har en tränare han känner stort förtroende för, och som i sin tur har förtroende för honom. Men sitt för fan för all del med skygglapparna på, håll för öronen och förneka att vi gör misstag och hävda att detta måste bero på Illuminati. Gör det. Tro dock inte något annat än att du ser ut som en bitter jävla gnällig förlorare i mer objektiva ögon.
Du kan prata om bevisbörda hit eller dit men jag har inte utrönt någonting ur det du skrivit som får mig att tro att Marcus Sörensen inte såg eller hade någon framtid hos oss. Har du något som tyder på det får du gärna presentera det. Sörensen började friskt sen fick han en skada, var borta en månad och återfick inte formen (hans egna ord förövrigt) tills a-lags säsongen var slut.
Vad någon med "objektiva ögon" (här syftar du alltså på dig själv) anser att det ser ut som när jag skriver skiter jag i. Men du får väl fortsätta kalla folk för bittra jävla förlorare eller "inte Djurgårn" om det får dig att känna dig större.
Jag menade att vi skall ge blanka fan i att plocka upp juniorer till A-laget med mindre än att vi fullt ut ger dem en vettig och rättvis chans att spela in sig i laget. Det är möjligt att Sörensen tappade i form under säsongen, men det gjorde även unge herr Cehlin, och det betänkligt. Jag vill presentera och anföra följande som argument för varför Sörensen hade anledning att tro att han har en bättre framtid hos en tränare som handplockat honom än hos Halsstarrige Hardy, som ICKE är den som hämtat honom till A-laget. Sörensen fick sammanlagt en timmes speltid i år, Cehlin tiofaldigt detta.
Det följer att Sörensen, som förmodligen hela sitt liv varit lite av en påläggskalv och bäst eller bland de bästa i varenda lag han spelat, blir frustrerad och ungdomligt otålig när han får en rejäl idrottslig motgång. Han skulle givits tid att hitta formen igen, det änglalika tålamod som visats andra lågpresterande spelare i laget skulle givetvis även omfattat honom.
Blott för några veckor sedan varnade jag för detta fenomen. Du sitter ändå här idag som en jävla fågelholk och tycker det är ett gigantiskt mysterium att en ung kille i princip i total avsaknad av koppling till vår klubb ännu en gång söker sig vidare när han lockas av en till synes mycket sympatisk, framgångsrik tränare han litar på och som verkligen i ord och handling visat att han vill ge honom en chans. Mina ögon är inte objektiva, men klarsynta. Jag ser därmed hur jävla inskränkt och enfaldigt ditt resonemang om att det måste krävts lömska, globala konspirationer och avancerat fulspel för att åstadkomma detta måste te sig i de nämnda, objektiva, ögonen. Och jag skäms på Djurgårns vägnar.
Stort, du medger själv att du inte ens har koll på hur Sörensens säsong/prestation sett ut. Men du har ändå kunskap nog att säga att han med rätta skulle petat Cehlin och getts "tid" (vilket inga andra spelare ska få då de ska avkrävas prestation omedelbart). Du upphöjer dig själv till klarsynt utan att ha många om ens några kort i leken. Men du verkar sannerligen ha otroligt höga tankar om Skellefteå, Anders Forsberg och deras verksamhet.Shitkicker skrev:
Vi diskuterade exakt detta ämne och exakt denna generella problematik tidigare, långt innan det blev klart att Sörensen emigrerar till norrland, minns du det? Om inte skall jag påminna dig om vad jag sa då.
Jag menade att vi skall ge blanka fan i att plocka upp juniorer till A-laget med mindre än att vi fullt ut ger dem en vettig och rättvis chans att spela in sig i laget. Det är möjligt att Sörensen tappade i form under säsongen, men det gjorde även unge herr Cehlin, och det betänkligt. Jag vill presentera och anföra följande som argument för varför Sörensen hade anledning att tro att han har en bättre framtid hos en tränare som handplockat honom än hos Halsstarrige Hardy, som ICKE är den som hämtat honom till A-laget. Sörensen fick sammanlagt en timmes speltid i år, Cehlin tiofaldigt detta.
Det följer att Sörensen, som förmodligen hela sitt liv varit lite av en påläggskalv och bäst eller bland de bästa i varenda lag han spelat, blir frustrerad och ungdomligt otålig när han får en rejäl idrottslig motgång. Han skulle givits tid att hitta formen igen, det änglalika tålamod som visats andra lågpresterande spelare i laget skulle givetvis även omfattat honom.
Blott för några veckor sedan varnade jag för detta fenomen. Du sitter ändå här idag som en jävla fågelholk och tycker det är ett gigantiskt mysterium att en ung kille i princip i total avsaknad av koppling till vår klubb ännu en gång söker sig vidare när han lockas av en till synes mycket sympatisk, framgångsrik tränare han litar på och som verkligen i ord och handling visat att han vill ge honom en chans. Mina ögon är inte objektiva, men klarsynta. Jag ser därmed hur jävla inskränkt och enfaldigt ditt resonemang om att det måste krävts lömska, globala konspirationer och avancerat fulspel för att åstadkomma detta måste te sig i de nämnda, objektiva, ögonen. Och jag skäms på Djurgårns vägnar.
Sen avslutar du med ytterligare lite förolämpningar mot mig. "Skäms å Djurgårns vägnar"...ungefär där någonstans gick gränsen. Du verkar söka problem.
Jag förmodar att släkt, vänner och totala främlingar påminner dig om detta närmast dagligdags men jag vill ändå sälla mig till skaran och publikt deklarera att du är en debil, barnslig liten fjant. Du resonerar lika infantilt kring förlusten av en spelare som en liten barnunge som tappat veckopengen och ser sig snuvad på sin jättesmaskiga glass. Besvikelse - Lär dig hantera den. Dumma, dumma SAIK! Ta våran kille?! Som vi tog från Ssk för ett år sedan!? Fy bubblan va lömskt! Genuint jävla usel på att debattera är du också. Du är dock mer än väkommen att fortsätta på det inslagna spåret med arrogans och nedlåtande attityd för jag ser fram emot att gång efter gång köra över dig som en veritabel jävla ångvält med din egen medicin. När du fått nog kan du säga till.AMMC skrev:Stort, du medger själv att du inte ens har koll på hur Sörensens säsong/prestation sett ut. Men du har ändå kunskap nog att säga att han med rätta skulle petat Cehlin och getts "tid" (vilket inga andra spelare ska få då de ska avkrävas prestation omedelbart). Du upphöjer dig själv till klarsynt utan att ha många om ens några kort i leken. Men du verkar sannerligen ha otroligt höga tankar om Skellefteå, Anders Forsberg och deras verksamhet.Shitkicker skrev:
Vi diskuterade exakt detta ämne och exakt denna generella problematik tidigare, långt innan det blev klart att Sörensen emigrerar till norrland, minns du det? Om inte skall jag påminna dig om vad jag sa då.
Sen avslutar du med ytterligare lite förolämpningar mot mig. "Skäms å Djurgårns vägnar"...ungefär där någonstans gick gränsen. Du verkar söka problem.
Jag tror jag missade en A-lagsmatch i år, det ser jag som fullgott och adekvat underlag för att ha en uttalad åsikt om respektive Sörensens och Cehlins säsonger. Likt otaliga andra Djurgårdare såg jag Cehlins form avta ganska markant tiden efter JVM. Går alla inlägg här som hävdar just detta verkligen dig helt förbi, eller skiter du bara i dom därinne i din självgoda, mysiga lilla bubbla? Du får för min del gärna göra dig till åtlöje och leverera logiska kullerbyttor likt de du gör i ditt inlägg ovan, men förvänta dig inte att jag försöker svara på dem. Det låta sig icke göras. Jag upprepar bara min huvudtes och låter den tala för sig själv. Om en junior plockas upp i A-laget skall han under den säsongen givas tillräckligt med speltid nog att visa vad han går för. Det kan jag inte tycka Sörensen fick förra året. Cehlin et al. höll honom de facto utanför laget. Följaktligen lämnade han oss för en situation han såg som mer attraktiv. Ett fullt logiskt och rationellt val, hur tråkigt det än är.
Mogna nu för fan.
Du verkar vara dum i huvudet på riktigt. Hälften av vad du vräker ur dig är åsikter du tillskriver mig som jag inte yttrat. Andra hälften är direkta förolämpningar. Din morsa borde skicka dig på nånslags netiquette-kurs för dummies. Men läcker stil du har på internet, det måste jag ge dig.Shitkicker skrev:en massa skit
Mogna nu för fan.
Finns en funktion där man gömmer totalsopors inlägg på det här forumet. Rimligt att du får bli den första för min del.
- Jim Morrison
Shitkicker, du gömmer ditt skitsnack och dina förolämpningar bakom ett "fint" språk och tycker att du är så otroligt överlägsen, eller hur? Ditt jävla pretto. Fan, ha lite hyfs istället för att bara förolämpa folk. Kan du inte ha en diskussion utan det?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Shitkicker: Lär dig visa lite respekt för helvete. Du kommer in här som ny på forumet och börjar snacka skit om en kille som registrerade sig här 2006. För en diskussion istället för komma med fega förolämpningar.
Som AMMC skriver, du verkar söka problem. Det som du skriver på nätet kan du få behöva stå till svars för sen.
Shitkicker är verkligen ett passande nick.
Som AMMC skriver, du verkar söka problem. Det som du skriver på nätet kan du få behöva stå till svars för sen.
Shitkicker är verkligen ett passande nick.
DIF!
- DIF_Soldier
HAHA! Vad fan har det med något att göra överhuvudtaget?Daniel942 skrev:Shitkicker: Lär dig visa lite respekt för helvete. Du kommer in här som ny på forumet och börjar snacka skit om en kille som registrerade sig här 2006.
Ey yo dawg, don't come in here tellin us what to do! This is our house, nigga!

"Här på difhockey.se/forum tillämpar vi kamratuppfostran"
Löjligaste någonsin.
Säg den glädje som varar
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Det är ju så det fungerar. Tänk dig att du börjar i en ny klass i skolan, inte fan går du och snackar skit om allt och alla första dagen.DIF_Soldier skrev:HAHA! Vad fan har det med något att göra överhuvudtaget?Daniel942 skrev:Shitkicker: Lär dig visa lite respekt för helvete. Du kommer in här som ny på forumet och börjar snacka skit om en kille som registrerade sig här 2006.
Ey yo dawg, don't come in here tellin us what to do! This is our house, nigga!![]()
"Här på difhockey.se/forum tillämpar vi kamratuppfostran"
Löjligaste någonsin.
DIF!