Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Berätta då, är väl inget att sitta och hålla på?
Timrå, Växjö? Lag utan juniorer och pengar.

Född till sportchef.
Hugskott. Brynäs?AMMC skrev:Så är inte fallet, gudskelov.Shitkicker skrev:Behagar min herre antyda Solna Ishockeyförening, eller läser jag android som fan läser bibeln? DET vore droppen.android skrev:Dina prestationer i J20 lade givetvis grunden till din elitseriedebut. Du gjorde 2 poäng på 7 matcher med Djurgården i Elitserien, hur var det?
- Det var extremt kul att testa på det. Det var lite nytt men det var kul. Förhoppningsvis kan jag ta ett steg till och vara förberedd för det nästa säsong.
hmm?
Kan dock säga att android ändå var något på spåren även om det inte var mitt i prick, mitt nordamerikaspår stämde inte.
Tänkte också på det. Dock har ju brynäs många duktiga juniorforwards. Tror inte Marcus går till ett annat J20 lagShitkicker skrev:Hugskott. Brynäs?AMMC skrev:Så är inte fallet, gudskelov.Shitkicker skrev:Behagar min herre antyda Solna Ishockeyförening, eller läser jag android som fan läser bibeln? DET vore droppen.android skrev:Dina prestationer i J20 lade givetvis grunden till din elitseriedebut. Du gjorde 2 poäng på 7 matcher med Djurgården i Elitserien, hur var det?
- Det var extremt kul att testa på det. Det var lite nytt men det var kul. Förhoppningsvis kan jag ta ett steg till och vara förberedd för det nästa säsong.
hmm?
Kan dock säga att android ändå var något på spåren även om det inte var mitt i prick, mitt nordamerikaspår stämde inte.
Född till sportchef.
Reagerade mest på att han talade om att utvecklas, sant eller ej så är ju den allmänna föreställningen för tillfället att just Brynäs är lite extra bra på att utveckla unga talanger. Med tanke på att de uppenbarligen var genuint intresserade av Brodin och då lär ha lockat med argumentet att han skulle kunna växa med massa jämnåriga kring sig känns det väl inte helt otänkbart att han hamnar i Gävle. Silfverberg tror jag försvinner och gör plats. Men, en ren gissning som sagt.android skrev:Tänkte också på det. Dock har ju brynäs många duktiga juniorforwards. Tror inte Marcus går till ett annat J20 lagShitkicker skrev:Hugskott. Brynäs?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Grattis till erik Gustafsson som debuterade(?) i landslaget idag. En assist blev det mot Kanada. Riktigt kul för en spelare som haft en ruggig utveckling sedan gallret togs bort.
Född till sportchef.
Erik var med även senast när U19 landslaget samlades. Helt korrekt i övrigt.android skrev:Grattis till erik Gustafsson som debuterade(?) i landslaget idag. En assist blev det mot Kanada. Riktigt kul för en spelare som haft en ruggig utveckling sedan gallret togs bort.

Men då spelades väl inga officiella matcher?AMMC skrev:Erik var med även senast när U19 landslaget samlades. Helt korrekt i övrigt.android skrev:Grattis till erik Gustafsson som debuterade(?) i landslaget idag. En assist blev det mot Kanada. Riktigt kul för en spelare som haft en ruggig utveckling sedan gallret togs bort.
Född till sportchef.
Hmm, kan ha varit så. Nu kan jag inte ens hitta nån info om att han blivit kallad förut, även om jag är 100 på att så är fallet.android skrev:Men då spelades väl inga officiella matcher?AMMC skrev:Erik var med även senast när U19 landslaget samlades. Helt korrekt i övrigt.android skrev:Grattis till erik Gustafsson som debuterade(?) i landslaget idag. En assist blev det mot Kanada. Riktigt kul för en spelare som haft en ruggig utveckling sedan gallret togs bort.
Saik för Sörensen.
Jag tycker att det är grymt oroväckande. Att vi inte kan behålla våra största talanger inom Sverige? Vad har Skellefteå lockat med egentligen? En ordinarie plats i A-truppen?
Nej jag känner mig faktiskt lite blåst. Det som lockar mig till juniormatcherna är att få följa dom upp i A-laget. Att nu få se Marcus i Skellefteå känns sisådär.
Tror att han kommer att lyckas bra. Väger lite lätt, men väger upp det med grym skalle och handleder. Jag tycker inte att Åberg och Sörensen är lika spelartyper.
Jag tycker att det är grymt oroväckande. Att vi inte kan behålla våra största talanger inom Sverige? Vad har Skellefteå lockat med egentligen? En ordinarie plats i A-truppen?
Nej jag känner mig faktiskt lite blåst. Det som lockar mig till juniormatcherna är att få följa dom upp i A-laget. Att nu få se Marcus i Skellefteå känns sisådär.
Tror att han kommer att lyckas bra. Väger lite lätt, men väger upp det med grym skalle och handleder. Jag tycker inte att Åberg och Sörensen är lika spelartyper.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Anledningen till att Sörensen går till Skellefteå är nog för att han som draftade honom till Ottawa nu tränar laget. Jag pratar alltså om Anders Forsberg.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det kan nog ligga något i det. Skellefteå kan väl ses som lite av en mellanstation för svenska spelare till just Ottawa pga det. Ganska fult spel om det är så måste man säga.Jim Morrison skrev:Anledningen till att Sörensen går till Skellefteå är nog för att han som draftade honom till Ottawa nu tränar laget. Jag pratar alltså om Anders Forsberg.
- Jim Morrison
Verkligen. Se bara hur han har tussenuttat med Rundblad sedan han tog över Skellefteå. Klart han prioriterar sina egna "prospects" och samtidigt gör Ottawa en tjänst.AMMC skrev:Det kan nog ligga något i det. Skellefteå kan väl ses som lite av en mellanstation för svenska spelare till just Ottawa pga det. Ganska fult spel om det är så måste man säga.Jim Morrison skrev:Anledningen till att Sörensen går till Skellefteå är nog för att han som draftade honom till Ottawa nu tränar laget. Jag pratar alltså om Anders Forsberg.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det här blir ju smutsigare ju mer man tänker på det.Jim Morrison skrev:Verkligen. Se bara hur han har tussenuttat med Rundblad sedan han tog över Skellefteå. Klart han prioriterar sina egna "prospects" och samtidigt gör Ottawa en tjänst.AMMC skrev:Det kan nog ligga något i det. Skellefteå kan väl ses som lite av en mellanstation för svenska spelare till just Ottawa pga det. Ganska fult spel om det är så måste man säga.Jim Morrison skrev:Anledningen till att Sörensen går till Skellefteå är nog för att han som draftade honom till Ottawa nu tränar laget. Jag pratar alltså om Anders Forsberg.
Ottawa kan ju pressa spelarna de draftar till att skriva på för Skellefteå. Säga att det kommer öka deras chanser att få kontrakt med dem eftersom de litar på Anders Forsberg osv.
Fult agerande helt klart.
- Jim Morrison
Ja och det är nog helt klart vad som har skett nu. Väldigt trist.AMMC skrev: Det här blir ju smutsigare ju mer man tänker på det.
Ottawa kan ju pressa spelarna de draftar till att skriva på för Skellefteå. Säga att det kommer öka deras chanser att få kontrakt med dem eftersom de litar på Anders Forsberg osv.
Fult agerande helt klart.