BaronVonDif skrev:Med ett sönderläst spelsystem,ovilja/oförmåga att anpassa sitt spel efter motståndaren och brist på snabba taktiska lösningar spelar det ingen roll hur laget ser ut i september. Torpedhockeyn är i akut behov av en makeover och båset i behov av en taktiker.
vem skulle du vilja ha bort hardy? micke? tomas? jag skulle kunna tänka mig att Tomas kan försvinna mot kanske challe, men han kamske inte accepterar en 3e roll? bakom mästerliga Hardy så skulle Challe lära sig mycket.
Om någon ska bort är det väl tyvärr Micke. Montén har ju styrt upp försvaret till att bli riktigt stabilt. Micke har väl knappast lyckats med anfallsspelarna? Inte direkt så att några av våra unga forwards som Cehlin eller Kempe gått framåt i vinter?
Jag tror att Hardy kommer att förändra sig en smula.
vem skulle du vilja ha bort hardy? micke? tomas? jag skulle kunna tänka mig att Tomas kan försvinna mot kanske challe, men han kamske inte accepterar en 3e roll? bakom mästerliga Hardy så skulle Challe lära sig mycket.[/quote]
Så du ser hellre än kille som misslyckats totalt i alla klubbar han varit i än en som spås bli en framtida förbundskapten i båset?
Jag älskar Challe för det han har gjort i DIF men att ta in honom i båset skulle aldrig vara bra för DIF.[/quote]
Det var ett förslag på ev ledig tränare som ändå är skicklig. jag tror inte montén kommer bli så stor tränare han är dyktig bakom hardy.
som jag sa var det ett förslag kom gärna med med andra om du har.
Jag får väldigt mycket "my way or the highway" vibbar av hardy och det känns inte som att Micke eller monten har så mycket att säga till om, med Waltin hade Hardy nån som vågade ifrågasätta och utmana samt komma med ovärderlig taktiska lösningar. Man gillar ju alla tre men man vill ju gilla resultaten också. Det var fem år sedan vi gjorde så få mål som i år, ska inte Torped hockeyn vara offensiv?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Kollar man på truppen inför SUCCÈ-året så hade vi ju följande spelare:
Ridderwall
Wesslau
Kommenter: Ingen supermålvakt, var ju riktigt oroligt inför säsongen
Eklund
Holmqvist
Klubertanz
Pettersson
Printz
Ragnarsson
Andersson
(Falk)
Kommentar: Eklund hade varit riktigt dålig det han spelade säsongen innan, likaså Andersson. Printz hade inget stabilitet, Kyle kom från en skaplig säsong i Finland. Holmqvist hade ju gjort succe året innan och Ragge är Ragge. Timmy hade väl varit stabil men inte mycket mer. Kändes sådär faktiskt.
Ölvestad
Nilson
Otto
Danielsson
Eklund
Engqvist
Holmqvist
Josefson
Tjärnqvist
Tim
Hank
Calle G
Kruger
Kommentar: Detta var väl dom tretton ordinarie forwardsen. Sedan dök ju Sillen och Brodin upp. Och ännu senare Hannula och Ziggy. Det var ju inget superlag på pappret. Många på väg uppåt i Ante etc.
Jag är inte så orolig. Vi har hyfsat god kontinuitet, spelare med hjärta för klubben, rutinerade coacher etc.
Salas skrev:Jan Järlefelt delar med sig av sitt dream team.
*DRAMA QUEEN-LAGET"
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills nästa säsong...
Jag kan inte beskriva med ord hur löjligt reaktionärt du beter dig just nu.
Newsflash, vi är inte rikaste laget i ligan som värvar de fetaste namnen. Det är även APRIL och mycket kommer hända innan säsongen börjar. Bäst vi bryter ihop fullständigt nu dock! Ge upp, allt är förlorat! Kvalserien väntar!!! Hide your kids, hide your wife and hide your husband cause they're raping everybody out here.
Detta betyder inte att man måste tycka att allt DIF och Järlan gör är rätt, men WTF.
Salas skrev:Jan Järlefelt delar med sig av sitt dream team.
*DRAMA QUEEN-LAGET"
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills nästa säsong...
Jag kan inte beskriva med ord hur löjligt reaktionärt du beter dig just nu.
Newsflash, vi är inte rikaste laget i ligan som värvar de fetaste namnen. Det är även APRIL och mycket kommer hända innan säsongen börjar. Bäst vi bryter ihop fullständigt nu dock! Ge upp, allt är förlorat! Kvalserien väntar!!! Hide your kids, hide your wife and hide your husband cause they're raping everybody out here.
Detta betyder inte att man måste tycka att allt DIF och Järlan gör är rätt, men WTF.
Där har vi tappat mycket sen föra säsongen. Då vi hade Ekman, Hannula, Kruger, M.Nilson, Widing som alla är kapabla att skaffa en del poäng. Just nu har vi enbart kvar M.Nilson. Vi skulle behöva ha kvar Hannula eller Widing eller värva någon ny. Varför inte rycka lite i R.Nilsson.