Så valen står mellan en omskolad back från NHL och en ny pizza? Spännande..LukeHD skrev: Målvakter:
1a: ? 2a: T.Sandberg
Janne (Järlefelt, sportchefen) har sagt att det ska värvas en första keeper.
Det lär stå emellan Oduya, Tellqvist och Wessula.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Remy Lebeau
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- S:t Djurgården
- Säsongskort: Ja
Remy Lebeau skrev:Så valen står mellan en omskolad back från NHL och en ny pizza? Spännande..LukeHD skrev: Målvakter:

"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Remy Lebeau skrev:Så valen står mellan en omskolad back från NHL och en ny pizza? Spännande..LukeHD skrev: Det lär stå emellan Oduya, Tellqvist och Wessula.

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
hur det än blir vinner vi på det, förrutom en en oduya då men säkerligen ett skriv fel det måste väl gå och förlåta?.Remy Lebeau skrev:Så valen står mellan en omskolad back från NHL och en ny pizza? Spännande..LukeHD skrev: Målvakter:
Knasig eller? Skriver man fel ska man kölhalas efter en Djurgårdsbåt i fjorton timmar.Robinhansen skrev:hur det än blir vinner vi på det, förrutom en en oduya då men säkerligen ett skriv fel det måste väl gå och förlåta?.
Åt helvette med allt, är Järlefelt helt jävla pantad i skallen eller? Jag börjar fan bli ruggigt irriterad på hans jävla attityd till vad som ska värvas och vad som inte ska värvas, det är så jävla värdelöst så att det bara blir pinsamt.
Färjestad har två centrar som är bättre än vår förstecenter, samt en center i klass med Ottosson, som är vår bästa. Så jag vet fan inte vad Järlefelt siktar på, men guld verkar inte vara något som han vill se oss vinna igen, det är ett som är säkert.
Vår centeruppsättningen är bland de absolut sämsta i elitserien, och det säger ju sig självt att det inte håller i längden.
Och så står det mer eller mindre klart att Bombom stannar. Tack för kaffet, då blir backbesättningen fullkomligt jävla värdelös även nästa säsong såvida inte Malmö räddar oss. Snälla Percy, hjälp oss!
Och så står man och tänker och tvekar kring Falken. Snälla nån Järlefelt, det finns en dag då skridskorna ska upp på hyllan, och den dagen kom för ett år sedan för Falken. Han har redan spelat en säsong för mycket, så släpp fram juniorer och lägg pengarna på klass istället.
Det enda positiva är ju att Ahnelöv inte är klar (om det nu stämmer) samt att två till backar ska in. Hoppas innerligt att det rör sig om Kronwall och Tjärnqvist, men det är väl föga troligt med tanke på Järlefelts målsättningar. Vi lär väl snuva aik på Jonas Liwing och så presenteras supervärvningen med rutin från utlandet, André Mattsson.
Jag trodde att vi skulle bli slagkraftiga nästa säsong, men ack så fel man kunde ha. Tar vi oss till slutspel så blir jag överlycklig.
Färjestad har två centrar som är bättre än vår förstecenter, samt en center i klass med Ottosson, som är vår bästa. Så jag vet fan inte vad Järlefelt siktar på, men guld verkar inte vara något som han vill se oss vinna igen, det är ett som är säkert.
Vår centeruppsättningen är bland de absolut sämsta i elitserien, och det säger ju sig självt att det inte håller i längden.
Och så står det mer eller mindre klart att Bombom stannar. Tack för kaffet, då blir backbesättningen fullkomligt jävla värdelös även nästa säsong såvida inte Malmö räddar oss. Snälla Percy, hjälp oss!
Och så står man och tänker och tvekar kring Falken. Snälla nån Järlefelt, det finns en dag då skridskorna ska upp på hyllan, och den dagen kom för ett år sedan för Falken. Han har redan spelat en säsong för mycket, så släpp fram juniorer och lägg pengarna på klass istället.
Det enda positiva är ju att Ahnelöv inte är klar (om det nu stämmer) samt att två till backar ska in. Hoppas innerligt att det rör sig om Kronwall och Tjärnqvist, men det är väl föga troligt med tanke på Järlefelts målsättningar. Vi lär väl snuva aik på Jonas Liwing och så presenteras supervärvningen med rutin från utlandet, André Mattsson.
Jag trodde att vi skulle bli slagkraftiga nästa säsong, men ack så fel man kunde ha. Tar vi oss till slutspel så blir jag överlycklig.
-
Enbom skrev:Knasig eller? Skriver man fel ska man kölhalas efter en Djurgårdsbåt i fjorton timmar.Robinhansen skrev:hur det än blir vinner vi på det, förrutom en en oduya då men säkerligen ett skriv fel det måste väl gå och förlåta?.
att man skriver fel kan bero på väldigt många saker, är man tillräckligt duktig på att håna någon som skriver fel då kan man förstå vad människan egentligen skrivit och så är det avklarat. En djurgårdare ska väl inte gå och håna/ vara spydig mot en annan Djurgårdare?
eller..?
Eller så spänner du bara av en smula. Det här forumet är ändå ganska familjärt. Jag är tämligen säker på att ingen fick sina känslor sårade där. 

Ärligt nu.. ursäkta robinhansen men vad fan äre med dig ? spänn av lite va... ingen som försöker hänga nån härinne bara lite roliga kommentarer gör ju det bara lite roligare.Robinhansen skrev:Enbom skrev:Knasig eller? Skriver man fel ska man kölhalas efter en Djurgårdsbåt i fjorton timmar.Robinhansen skrev:hur det än blir vinner vi på det, förrutom en en oduya då men säkerligen ett skriv fel det måste väl gå och förlåta?.
att man skriver fel kan bero på väldigt många saker, är man tillräckligt duktig på att håna någon som skriver fel då kan man förstå vad människan egentligen skrivit och så är det avklarat. En djurgårdare ska väl inte gå och håna/ vara spydig mot en annan Djurgårdare?
eller..?
Dessutom är skillnaden på Owuya och Oduya rätt så väsentlig skulle jag vilja påstå

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- BaronVonDif
Med ett sönderläst spelsystem,ovilja/oförmåga att anpassa sitt spel efter motståndaren och brist på snabba taktiska lösningar spelar det ingen roll hur laget ser ut i september. Torpedhockeyn är i akut behov av en makeover och båset i behov av en taktiker.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
vem skulle du vilja ha bort hardy? micke? tomas? jag skulle kunna tänka mig att Tomas kan försvinna mot kanske challe, men han kamske inte accepterar en 3e roll? bakom mästerliga Hardy så skulle Challe lära sig mycket.BaronVonDif skrev:Med ett sönderläst spelsystem,ovilja/oförmåga att anpassa sitt spel efter motståndaren och brist på snabba taktiska lösningar spelar det ingen roll hur laget ser ut i september. Torpedhockeyn är i akut behov av en makeover och båset i behov av en taktiker.
Eh jag tar knappast vid mig. Så blir det om man skrivet fort och slarvigt. Och det var ju inte så konstigt att det kom på dom "vanligaste" efternamnen heller. Men nu kanske man kan återgå till ämnet! 

Får vi bara en bra stabil målvakt så gör det mer än halva försvaret så är det bara
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
Jan Järlefelt delar med sig av sitt dream team.
Sandberg
Due Boje
Liwing - Mattsson
Boumedienne - Lassen
Claesson - Bartley
Reserv: Holmqvist, Printz
Mitman - Norman - Ryno
Ölvestad - Ottosson - Kempe
Zibbe - Almtorp - Sillen
Söder - Fimpen - Tim
Reserv: Nilson
PP1
Ryno - Norman - Mitman
Mattsson - Lassen
PP2
Sillen - Fimpen - Kempe
Claesson - Liwing
BP1
Mitman - Ryno
Boumedienne - Lassen
BP2
Sillen - Tim
Mattsson - Liwing
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills nästa säsong...
Sandberg
Due Boje
Liwing - Mattsson
Boumedienne - Lassen
Claesson - Bartley
Reserv: Holmqvist, Printz
Mitman - Norman - Ryno
Ölvestad - Ottosson - Kempe
Zibbe - Almtorp - Sillen
Söder - Fimpen - Tim
Reserv: Nilson
PP1
Ryno - Norman - Mitman
Mattsson - Lassen
PP2
Sillen - Fimpen - Kempe
Claesson - Liwing
BP1
Mitman - Ryno
Boumedienne - Lassen
BP2
Sillen - Tim
Mattsson - Liwing
Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills nästa säsong...
Så du ser hellre än kille som misslyckats totalt i alla klubbar han varit i än en som spås bli en framtida förbundskapten i båset?Robinhansen skrev:vem skulle du vilja ha bort hardy? micke? tomas? jag skulle kunna tänka mig att Tomas kan försvinna mot kanske challe, men han kamske inte accepterar en 3e roll? bakom mästerliga Hardy så skulle Challe lära sig mycket.BaronVonDif skrev:Med ett sönderläst spelsystem,ovilja/oförmåga att anpassa sitt spel efter motståndaren och brist på snabba taktiska lösningar spelar det ingen roll hur laget ser ut i september. Torpedhockeyn är i akut behov av en makeover och båset i behov av en taktiker.
Jag älskar Challe för det han har gjort i DIF men att ta in honom i båset skulle aldrig vara bra för DIF.