Visst lär Tellan kosta mer, men det är en post som MÅSTE kosta pengar i det här fallet. Tellqvist ÄR en mycket jämnare målvakt och enligt min åsikt så kommer Wesslan först i tredje hand efter Tellqvist och Owuya.jensa öhling skrev:Förstår inte vad folk har emot Wesslau. Visst har han haft det tungt i Nordamerika men det beror väl också delvis på skador.
Tellan har gjort en bättre säsong, men har också haft problem med skador och har ju haft ett par tunga år tidigare. Kan också tänka mig att Tellan kostar betydligt mer. Wesslau lär ju inte ha Ryssland som ett alternativ och har därmed svårare att trissa upp lönen.
Visst känner man lite mer för Tellan då han verkligen är djurgårdare, men jag gillar Wesslau också och är nöjd bara någon av dem kommer. Fast får vi behålla Owuya är kanske det allra bäst, han kan säkerligen växa och bli ännu bättre nästa år.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
kryddan skrev:"… om Mika Hannula visat intresse att stanna kvar?
– Jag vet inte. Han är utomlands just nu och både han och agenten har aviserat att han vill spela utomlands kommande säsong."
Hahahaha åh herregud vad pengakåt Hannula måste vara. Stanna förhelvete.
Jag brukar inte gilla när spelare gör såhär ! hatar det..
Men när det gäller Mika Hannula så beundrar jag honom förbannat mycket och tycker bara vi kan tacka han. Grabben kommer in i DIF och lirar efter typ ett helt år av skada och spelar kanske bäst i hela laget ? Kom hem när du vill igen !
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Hannula om någon är värd en fet paycheck.
Enligt källor så gäller detta . Dif & Tellan har inte diskuterat lönen. Om inte djurgården vill ha han då kan det bli en annan elit lag. Han vill helst bosätta sig i stockholm säger han också.!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Källa på det tack ?roj skrev:Enligt källor så gäller detta . Dif & Tellan har inte diskuterat lönen. Om inte djurgården vill ha han då kan det bli en annan elit lag. Han vill helst bosätta sig i stockholm säger han också.!
Så ja, lugn och fin nu!
I mina ögon ser det bra ut. Det kommer bli en bra säsong!
Marcus Nilson är som ett nyförvärv, vilket innebär att Otto och Ölvestad blir bättre...
Vem här inne trodde att vi skulle spela en SM-FINAL för 2 säsonger sedan?!?!?!
(Tellan eller Wesslan)
Sandberg
Honken (Tjärna)
Bartley Printz
Boumedinne Claesson
Lassen Deliert
Nilsson Otto Ölvestad
Zibbe (Möller/Enqvist) (Widing/Hannula)
Brodin Almtorp Cehlin
Kempe Norman Tim
Fimpen Falk Mittman
DIF söker efter en 1:a Målvakt. Där blir det Wesslan/Tellan!
DIF söker efter en back i 1:a femman. Där blir det Tjärna!
DIF söker efter 1-2 FW i 1:a/2:a femman. Där blir det Möller/Enqvist och Widing/Hannula
I mina ögon ser det bra ut. Det kommer bli en bra säsong!
Marcus Nilson är som ett nyförvärv, vilket innebär att Otto och Ölvestad blir bättre...
Vem här inne trodde att vi skulle spela en SM-FINAL för 2 säsonger sedan?!?!?!
(Tellan eller Wesslan)
Sandberg
Honken (Tjärna)
Bartley Printz
Boumedinne Claesson
Lassen Deliert
Nilsson Otto Ölvestad
Zibbe (Möller/Enqvist) (Widing/Hannula)
Brodin Almtorp Cehlin
Kempe Norman Tim
Fimpen Falk Mittman
DIF söker efter en 1:a Målvakt. Där blir det Wesslan/Tellan!
DIF söker efter en back i 1:a femman. Där blir det Tjärna!
DIF söker efter 1-2 FW i 1:a/2:a femman. Där blir det Möller/Enqvist och Widing/Hannula
Dogge
Jag vet inte exakt vad "en annan elit lag" betyder. Men Mikael Tellqvist kommer INTE att spela för någon annan klubb i Sverige än Djurgården.roj skrev:Enligt källor så gäller detta . Dif & Tellan har inte diskuterat lönen. Om inte djurgården vill ha han då kan det bli en annan elit lag. Han vill helst bosätta sig i stockholm säger han också.!
- Remy Lebeau
Risken är större att han tar ett år till i KHL om det inte blir något med Djurgården. Finns en tanke med att han bara tar kontrakten där ett år i taget.roj skrev:Enligt källor så gäller detta . Dif & Tellan har inte diskuterat lönen. Om inte djurgården vill ha han då kan det bli en annan elit lag. Han vill helst bosätta sig i stockholm säger han också.!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Just nu låter det ju som att Mathias och Hannula drar (+ Kronwall?). Inte fan skulle Järlan ersätta någon av de två med en center? Tror det är fullt på centerposten.
- Christopher J
Just nu känns det som att de 2 sista forwards platserna hamnar hos Widing och M.Tjärnqvist.
Okej, vem tycker du att vårat andraval bakom Tellan ska vara?B.I.B.A skrev:Vore en enorm skandal om vi visade mer intresse för Wesslau än Tellqvist. Pinsamt att ens tänka tanken. Tycker faktiskt inte Wesslau borde vara andra-alternativ heller.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Har inte superkoll på vilka målvakter som blir kontraktslösa från nordamerika, men måste finnas ett flertal som är bättre än Wesslau. Men hade hellre sett tex Lassila än Wesslau. Skulle inte känna mig ett dugg trygg med Wesslau/Sandberg som målvaktsduo.Edin skrev:Okej, vem tycker du att vårat andraval bakom Tellan ska vara?B.I.B.A skrev:Vore en enorm skandal om vi visade mer intresse för Wesslau än Tellqvist. Pinsamt att ens tänka tanken. Tycker faktiskt inte Wesslau borde vara andra-alternativ heller.
Avgå Jocke.
- S:t Djurgården
- Säsongskort: Ja
Ingen nyhet direkt men lite tankar från Owuya om NHL.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2878505.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2878505.ab
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Som laget är nu
Forwards:
Nilson - ottosson - ?
Ölvestad - Almtorp - Zibanjad
Kempe- Norman- Cehlin
Eriksson - Eklund - Brodin
Reserv: ?
Janne (Järlefelt, sportchefen) har ju sagt att han är på jakt på två forwards.
Tror att en av dom lär vara M.Tjärnqvist. Hannula lär sticka utomlands och Widing tror jag inte får kontraktförlängning. Vem kan den andra vara? Enqvist?
Söder har kontrakt men blir utlånad eller utköpt på sitt kontrakt.
Känns som att vi behöver någon etablerad offensiv forward.
Backar:
A.Holmqvist - ?
Boumedienne - Printz
Bartley - Claesson
Deilert - Lennhammer
reserv: Holm, Lassen
Janne (Järlefelt, sportchefen) har sagt att han ska värva en första back. Lär vara S.Kronwall eller D.Tjärnqvist.
Backsidan ser bra ut om någon av dom eller båda förstärker.
Målvakter:
1a: ? 2a: T.Sandberg
Janne (Järlefelt, sportchefen) har sagt att det ska värvas en första keeper.
Det lär stå emellan Owuya, Tellqvist och Wesslau.
Tycker det kommer att se lite klent ut på målvaktsidan genom att jag tror det blir tufft för sandberg att konkurrera om förstaspaden. Tycker det verkar som ett för stort steg för han och det hade gjort bra för laget om han hade fått växla lite i allsvenskan först.
Forwards:
Nilson - ottosson - ?
Ölvestad - Almtorp - Zibanjad
Kempe- Norman- Cehlin
Eriksson - Eklund - Brodin
Reserv: ?
Janne (Järlefelt, sportchefen) har ju sagt att han är på jakt på två forwards.
Tror att en av dom lär vara M.Tjärnqvist. Hannula lär sticka utomlands och Widing tror jag inte får kontraktförlängning. Vem kan den andra vara? Enqvist?
Söder har kontrakt men blir utlånad eller utköpt på sitt kontrakt.
Känns som att vi behöver någon etablerad offensiv forward.
Backar:
A.Holmqvist - ?
Boumedienne - Printz
Bartley - Claesson
Deilert - Lennhammer
reserv: Holm, Lassen
Janne (Järlefelt, sportchefen) har sagt att han ska värva en första back. Lär vara S.Kronwall eller D.Tjärnqvist.
Backsidan ser bra ut om någon av dom eller båda förstärker.

Målvakter:
1a: ? 2a: T.Sandberg
Janne (Järlefelt, sportchefen) har sagt att det ska värvas en första keeper.
Det lär stå emellan Owuya, Tellqvist och Wesslau.
Tycker det kommer att se lite klent ut på målvaktsidan genom att jag tror det blir tufft för sandberg att konkurrera om förstaspaden. Tycker det verkar som ett för stort steg för han och det hade gjort bra för laget om han hade fått växla lite i allsvenskan först.
Senast redigerad av LukeHD den 2011-04-14 17:25:28, redigerad totalt 1 gånger.
Ja så kan det också vara. Hoppas det fan, Widing kan vara riktigt jävla bra om det lossnar för honom.Christopher J skrev:Just nu känns det som att de 2 sista forwards platserna hamnar hos Widing och M.Tjärnqvist.
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Tjärnqvist-Holmqvist
Widing-Zibanejad-Tjärnqvist
Bartley-Printz
Brodin-Almtorp-Norman
Boumedienne-Claesson
Eriksson-Eklund-Cehlin
Kempe-Mitman
Wesslau
Sandberg
Troligaste laget i dagsläget enligt mig, frågetecken på D.Tjärnqvist, M.Tjärnqvist samt Widing.