Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Tror knappast att O. Möller kommer hem till nästa säsong. Kanske Enqvist men inte Möller.
Bara vi inte värvar Wesslau istället för Tellqvist, för om så blir fallet så begår vi ett stort misstag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller med dig till viss del, men dock inget stoort misstag som du framför det, wesslau är duktigt han är inte på något sätt dålig, men jag föredrar Tellan dock.Mäklaren skrev:Bara vi inte värvar Wesslau istället för Tellqvist, för om så blir fallet så begår vi ett stort misstag.
Men att värva wesslau är inget misstag heller 2 väldigt duktiga målvakter vi pratar om .
Låååång intervju med Järlan om målvakter, backar, forwards = läget i laget just nu och vad som är /inte är på gång...
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... laget.html
Jonas Ahnelöv är INTE INTE klar för oss, vi har andra namn före på listan - Jan Järlefelt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Blir RIKTIGT trött av att höra att Boumdienne (medveten felstavning för att ringakta) blir kvar. Hoppas att han tar ett eget beslut att lämna. Annars tycker jag att vi ska bänka honom tills han tröttnar. För att spela i DIF krävs att man visar hjärta och det saknar han totalt. Vi bör ställa samma krav som Färjestad ställer på sina stjärnor. Om de inte levererar så får de söka ny klubbadress oavsett om de har kontrakt eller inte. Vi är för mesiga där. Josef skulle ha blivit borttkörd redan under säsongen.
- reservjesus
Förhoppningsvis värvar vi en målvakt inom den närmsta tiden. Så vi inte sitter i samma sits som förra året, som Järlan skrev.
clowns to the left of me, jokers to the right
Angående målvaktsfrågan är det väl bara att värva en målvakt. Blir Owuya utlånad så har vi två bra målvakter som konkurrerar om spaden. Riktigt korkat att bara sitta och vänta. Bestäm er!
Det verkar vara Wesslau som är förstaalternativet, vilket är lite märkligt kan man tycka.
Det verkar vara Wesslau som är förstaalternativet, vilket är lite märkligt kan man tycka.
Senast redigerad av rikkard den 2011-04-14 13:50:57, redigerad totalt 1 gånger.
reservjesus skrev:Förhoppningsvis värvar vi en målvakt inom den närmsta tiden. Så vi inte sitter i samma sits som förra året, som Järlan skrev.
skrev gjorde han väl inte men sa i intervjun
- Remy Lebeau
Jaha. Efter att läst det där känner man sig lite bedrövad. Om man tycker sig ha 5 centrar kan vi se oss i stjärnorna efter Engqvist och Möller.
Blir förmodligen Widing och Tjärna Jr in som sista forwards.
Bara man inte prioriterar Wesslau före Tellqvist. Knappast billigare och känns som en större chansning än Tellan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Den där intervjun var ingen munter läsning. Backsidan blir i bästa fall plus minus noll. Framåt ser jag inte heller något plus i och med att både Kruger, Ekman och Hannula försvinner. Snarare att vi ser ut att bli svagare där. Målvaktssidan bli förhoppningsvis lika bra, får vi Tellan kan vi nog göra en bättre höst än tidigare.hocki skrev:Låååång intervju med Järlan om målvakter, backar, forwards = läget i laget just nu och vad som är /inte är på gång...
Nja, något guld den närmsta blir det inte. Ambitionerna och plånboken sätter stopp för det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vore en enorm skandal om vi visade mer intresse för Wesslau än Tellqvist. Pinsamt att ens tänka tanken. Tycker faktiskt inte Wesslau borde vara andra-alternativ heller.
Avgå Jocke.
- reservjesus
Okej viktigpetterhocki skrev:reservjesus skrev:Förhoppningsvis värvar vi en målvakt inom den närmsta tiden. Så vi inte sitter i samma sits som förra året, som Järlan skrev.
skrev gjorde han väl inte men sa i intervjun

clowns to the left of me, jokers to the right
"… om Mika Hannula visat intresse att stanna kvar?
– Jag vet inte. Han är utomlands just nu och både han och agenten har aviserat att han vill spela utomlands kommande säsong."
Hahahaha åh herregud vad pengakåt Hannula måste vara. Stanna förhelvete.
– Jag vet inte. Han är utomlands just nu och både han och agenten har aviserat att han vill spela utomlands kommande säsong."
Hahahaha åh herregud vad pengakåt Hannula måste vara. Stanna förhelvete.
Alltid oavsett.
-
Förstår inte vad folk har emot Wesslau. Visst har han haft det tungt i Nordamerika men det beror väl också delvis på skador.
Tellan har gjort en bättre säsong, men har också haft problem med skador och har ju haft ett par tunga år tidigare. Kan också tänka mig att Tellan kostar betydligt mer. Wesslau lär ju inte ha Ryssland som ett alternativ och har därmed svårare att trissa upp lönen.
Visst känner man lite mer för Tellan då han verkligen är djurgårdare, men jag gillar Wesslau också och är nöjd bara någon av dem kommer. Fast får vi behålla Owuya är kanske det allra bäst, han kan säkerligen växa och bli ännu bättre nästa år.
Tellan har gjort en bättre säsong, men har också haft problem med skador och har ju haft ett par tunga år tidigare. Kan också tänka mig att Tellan kostar betydligt mer. Wesslau lär ju inte ha Ryssland som ett alternativ och har därmed svårare att trissa upp lönen.
Visst känner man lite mer för Tellan då han verkligen är djurgårdare, men jag gillar Wesslau också och är nöjd bara någon av dem kommer. Fast får vi behålla Owuya är kanske det allra bäst, han kan säkerligen växa och bli ännu bättre nästa år.