Tror inte jag var helt seriös. Hoppas du förstår det långt inne i dig.Robinhansen skrev:Tror han syftade på en annan qvist tror du förstår det långt inne i dig.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
just därför jag reagerade lite, eftersom man inte känner varann här inne så bör man väl skippa ironi, sarkasm, och att inte vara seriös för att undvika tjafs men så långt har du väl aldrig tänkt?B.I.B.A skrev:Tror inte jag var helt seriös. Hoppas du förstår det långt inne i dig.Robinhansen skrev:Tror han syftade på en annan qvist tror du förstår det långt inne i dig.
Tänker inte ens ta denna diskussionen. Mitt svar var likadant som ditt.Robinhansen skrev:just därför jag reagerade lite, eftersom man inte känner varann här inne så bör man väl skippa ironi, sarkasm, och att inte vara seriös för att undvika tjafs men så långt har du väl aldrig tänkt?B.I.B.A skrev:Tror inte jag var helt seriös. Hoppas du förstår det långt inne i dig.Robinhansen skrev:Tror han syftade på en annan qvist tror du förstår det långt inne i dig.
Avgå Jocke.
-
Tror inte jag var helt seriös. Hoppas du förstår det långt inne i dig.[/quote]
just därför jag reagerade lite, eftersom man inte känner varann här inne så bör man väl skippa ironi, sarkasm, och att inte vara seriös för att undvika tjafs men så långt har du väl aldrig tänkt?[/quote]
Tänker inte ens ta denna diskussionen. Mitt svar var likadant som ditt.[/quote]
Kan erkänna att jag vart lite väl petig med spekulationer osv. jag tog i mer i mina inlägg en vad jag en nödvändigt ber om ursäkt för det. ursäkten är till er som tog illa upp och tycker jag beter mig barnsligt mot er så min ursäkt är till er, tråden har väl spårat pga av mig så ber om ursäkt över det, ÅTER TILL ÄMNET!
just därför jag reagerade lite, eftersom man inte känner varann här inne så bör man väl skippa ironi, sarkasm, och att inte vara seriös för att undvika tjafs men så långt har du väl aldrig tänkt?[/quote]
Tänker inte ens ta denna diskussionen. Mitt svar var likadant som ditt.[/quote]
Kan erkänna att jag vart lite väl petig med spekulationer osv. jag tog i mer i mina inlägg en vad jag en nödvändigt ber om ursäkt för det. ursäkten är till er som tog illa upp och tycker jag beter mig barnsligt mot er så min ursäkt är till er, tråden har väl spårat pga av mig så ber om ursäkt över det, ÅTER TILL ÄMNET!

Robinhansen. Håller med dig i dina kritik mot alla negativa kommentarer. Men att inte spekulera och drömma (inom hyfsat rimliga gränser) är det enda roliga man har under Silly-Season. Vissa spekulerar negativt och tycker allt är skit och vissa (som jag) tycker att allt är positivt.
Om du stör dig på det, skit i att läsa i den här tråden, alternativt ignorera dessa inlägg. Det är inte svårare än så.
Om du stör dig på det, skit i att läsa i den här tråden, alternativt ignorera dessa inlägg. Det är inte svårare än så.
Född till sportchef.
-
jag vet men det är jus det att drömma, många drömmer inte inom rimliga gränser, och då blir dom besvikna ch arga och gnäller på folk o ledningen hardy och det nya andra spelarna dom inte gillar, du har ju vart med ett tag på detta forum du vet ju vad jag prataro m tycker det alltid slutar med en tråkig utveckling oftast.android skrev:Robin Hansen. Håller med dig i dina kritik mot alla negativa kommentarer. Men att inte spekulera och drömma (inom hyfsat rimliga gränser) är det enda roliga man har under Silly-Season. Vissa spekulerar negativt och tycker allt är skit och vissa (som jag) tycker att allt är positivt.
Silly season 2011/2012
Fowards:
Hannula-Nilson-Widing
Ölvestad-Almtorp-Zibanejad
Kempe-Ottosson-M.Tjärnqvist
Cehlin-Norman-Brodin
Reserv: Eriksson, Eklund, Söder(låna ut), Strömberg(låna ut), Söresen(låna ut)
Backar:
S. Kronwall - A. Holmqvist
D. Tjärnqvist - J. Boumedienne
V. Bartley - Printz
Ahnelöv - Claesson
reserv: Deilert, Lennhammer(Låna ut), Holm(låna ut)
Mv:
1a: Tellqvist 2a: Oduya 3a: T. Sandberg(låna ut)
Förluster: Kruger, Ragnarsson, O. Eklund, Ridderwall, Falk, N. Ekman
Nyförvärv: Almtorp, D. Tjärnqvist, Bartley, Tellqvist, Ahnelöv.
Free agents
Mathias Tjärnqvist (F) - Nytt kontrakt!
Daniel Widing (F) - Nytt kontrakt
Staffan Kronwall (D) - Nytt kontrakt!
Mika Hannula (F) - Nytt kontrakt!
Nichlas Falk (D) - tror han slutar
Arvid Strömberg (F) - Nytt kontrakt
Simon Mitman (F)
Personligt: Vill ha kvar Bombom och Widing i truppen för att jag vet att dom kan så mycket bättre.
Resultat: En bred trupp med spetskompetens.
Styrkor i truppen: backlinjen och målvaktspositionen.
Fowards:
Hannula-Nilson-Widing
Ölvestad-Almtorp-Zibanejad
Kempe-Ottosson-M.Tjärnqvist
Cehlin-Norman-Brodin
Reserv: Eriksson, Eklund, Söder(låna ut), Strömberg(låna ut), Söresen(låna ut)
Backar:
S. Kronwall - A. Holmqvist
D. Tjärnqvist - J. Boumedienne
V. Bartley - Printz
Ahnelöv - Claesson
reserv: Deilert, Lennhammer(Låna ut), Holm(låna ut)
Mv:
1a: Tellqvist 2a: Oduya 3a: T. Sandberg(låna ut)
Förluster: Kruger, Ragnarsson, O. Eklund, Ridderwall, Falk, N. Ekman
Nyförvärv: Almtorp, D. Tjärnqvist, Bartley, Tellqvist, Ahnelöv.
Free agents
Mathias Tjärnqvist (F) - Nytt kontrakt!
Daniel Widing (F) - Nytt kontrakt
Staffan Kronwall (D) - Nytt kontrakt!
Mika Hannula (F) - Nytt kontrakt!
Nichlas Falk (D) - tror han slutar
Arvid Strömberg (F) - Nytt kontrakt
Simon Mitman (F)
Personligt: Vill ha kvar Bombom och Widing i truppen för att jag vet att dom kan så mycket bättre.
Resultat: En bred trupp med spetskompetens.
Styrkor i truppen: backlinjen och målvaktspositionen.
Jag håller inte med dig. Man måste kunna få ha andra åsikter på ett forum. Jag stör mig på folk som bara skriver "Jävla Hardy så jävla dålig FAN!!". Men dom flesta som du säger skapar dålig utveckling kan vara väldigt sakliga och argumentera varför. Det skapar lite dynamik på forumet och det blir inte så jävla slätstruket.
Tillbaka till ämnet.
Ahnelöv alltså inte klar enligt Hallman. Vad har hon för källor? Tvivlar på att Järlan eller någon pratar med media (som Marie trots allt är), innan det är klart. Hon har nog frågat någon som har förnekat.
Jag tror att Jonas är klar.
Att Järlan skriver två forwards behöver inte betyda att det inte är en center. Han kanske är NHL-skadad och drar alla offensiva spelare över samma benämning.
En Engqvist, en Kronwall och en Hannula hade gjort mig nöjd inför säsongsstart. Plus typ Tellan. D.Tjärnqvist hade inte varit fel heller. Brorsan får gärna stanna och styra in 20 baljor nästa säsong.
Hannula - Engqvist - Zibanejad
Nilson - Otto - Ölvestad
Kempe - Almtorp - Norman
Brodin - Fimpen - Tim/Cehlin
Tjärnqvist - Holmqvist
Bartley - Printz
Ahnelöv - Claesson
Fin fint.
Tillbaka till ämnet.
Ahnelöv alltså inte klar enligt Hallman. Vad har hon för källor? Tvivlar på att Järlan eller någon pratar med media (som Marie trots allt är), innan det är klart. Hon har nog frågat någon som har förnekat.
Att Järlan skriver två forwards behöver inte betyda att det inte är en center. Han kanske är NHL-skadad och drar alla offensiva spelare över samma benämning.
En Engqvist, en Kronwall och en Hannula hade gjort mig nöjd inför säsongsstart. Plus typ Tellan. D.Tjärnqvist hade inte varit fel heller. Brorsan får gärna stanna och styra in 20 baljor nästa säsong.
Nilson - Otto - Ölvestad
Kempe - Almtorp - Norman
Tjärnqvist - Holmqvist
Bartley - Printz
Ahnelöv - Claesson
Fin fint.
Född till sportchef.
Fan vad fint det laget ser ut! Satt själv och räknade på vad det skulle kosta. Och i mitt fall gick det ungefär jämt upp med förra årets trupp med skillnaden att vi behöll Tjärnqvist och Kronwall och hade mao Claesson som 7:e back även fast han är redo för spela mycket mer än så. Däremot så värvades ingen ny center så sätt upp Norman istället för Engqvist. Hade fan tom satt kedjorna nästan identiskt annars!android skrev:Jag håller inte med dig. Man måste kunna få ha andra åsikter på ett forum. Jag stör mig på folk som bara skriver "Jävla Hardy så jävla dålig FAN!!". Men dom flesta som du säger skapar dålig utveckling kan vara väldigt sakliga och argumentera varför. Det skapar lite dynamik på forumet och det blir inte så jävla slätstruket.
Tillbaka till ämnet.
Nilson - Otto - Ölvestad
Kempe - Almtorp - Norman
Tjärnqvist - Holmqvist
Bartley - Printz
Ahnelöv - Claesson
Fin fint.
Så nya in i mitt lag skulle vara. Tellqvist, Bartley, Ahnelöv, Tjärnqvist,Almtorp och Holm.
Ut skulle bli: Owuya, riddarn,bom-bom,eklund,deilert,lennhammar,lassen,widing,kruger,ekman,falk(om han slutar).
Skulle kosta ungefär lika mycket det här laget som förra årets och då skulle vi ha en stabil målvakt(kanske elitseriens bästa. Har för dålig koll för veta exakt var han står nu), elitseriens bästa backbesättning och ett anfall som kan bli både fågel eller fisk men md väldigt hög kapacitet!
Mitt lag alltså!
Målvakter
Tellqvist
Sandberg
Backpar
Kronwall
Tjärnqvist
Printz
Bartley
Ahnelöv
Honken
Claesson ska såklart få spela en hel del också!
Kedjor
Hannula-Norman-Zibaenejad
Nilsson-Otto-Ölve
Kempe-Almtorp-Tjärnqvist
Brodin-Fimpen-Cehlin/Tim.
Tyckte det såg jävligtbra ut med Hannula och Mika under slutspelet så de ska såklart spela tillsammans!
Det här känns iaf hyfsat realistiskt ut!
Målvakter
Tellqvist
Sandberg
Backpar
Kronwall
Tjärnqvist
Printz
Bartley
Ahnelöv
Honken
Kedjor
Nilsson-Otto-Ölve
Kempe-Almtorp-Tjärnqvist
Tyckte det såg jävligtbra ut med Hannula och Mika under slutspelet så de ska såklart spela tillsammans!
-
väldigt realistiskt lag måste jag säga. hade dock föredragit möller framför enqvist. men inte för att jag skulle tacka nej till enqvist men möller hellre.mb81 skrev:Mitt lag alltså!
Målvakter
Tellqvist
Sandberg
Backpar
Kronwall
Tjärnqvist
Printz
Bartley
Ahnelöv
Honken
Kedjor
Nilsson-Otto-Ölve
Kempe-Almtorp-Tjärnqvist
Har inte sett något på de senaste sidorna om detta vilket kan förvåna mig en del och då jag faktiskt tror på en utlåning (om ett kontrakt skrivs alls) skriver jag detta här.
Tror Mark att han inom 1-2 år kan ta en plats i NHL? Jag tror det då inte. Jag skulle absolut applådera honom (svenska målvakter som tar en spade i ett NHL-lag är en fröjd för mitt hockeyhjärta) men han har inte det spelet ännu som krävs. Han har motat bort puckar på ett väldigt bra sätt under den andra halvan av säsongen ink slutspel men just det att han bara motar bort vilket skapar ett oändligt antal returer kommer vara förödande på den mindre nordamerikanska rinken. Även hans spel runt mål och med klubban måste förbättras. Jag anser att det gått lite inflation i att lämna Sverige tidigt. Tror att det huvudsakligen hänger ihop med att NHL-lagen inte vill tappa sina rättigheter. Visst kan du utvecklas i AHL (framförallt som målvakt) men vi har målvakter som inte får spela där heller.
Näe, stanna i DIF, spela bra i 2 HELA säsonger och testa sen om du känner dig mogen och försök då ta en plats. Jag lovar att önska dig lycka till.
Tror Mark att han inom 1-2 år kan ta en plats i NHL? Jag tror det då inte. Jag skulle absolut applådera honom (svenska målvakter som tar en spade i ett NHL-lag är en fröjd för mitt hockeyhjärta) men han har inte det spelet ännu som krävs. Han har motat bort puckar på ett väldigt bra sätt under den andra halvan av säsongen ink slutspel men just det att han bara motar bort vilket skapar ett oändligt antal returer kommer vara förödande på den mindre nordamerikanska rinken. Även hans spel runt mål och med klubban måste förbättras. Jag anser att det gått lite inflation i att lämna Sverige tidigt. Tror att det huvudsakligen hänger ihop med att NHL-lagen inte vill tappa sina rättigheter. Visst kan du utvecklas i AHL (framförallt som målvakt) men vi har målvakter som inte får spela där heller.
Näe, stanna i DIF, spela bra i 2 HELA säsonger och testa sen om du känner dig mogen och försök då ta en plats. Jag lovar att önska dig lycka till.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2881074.ab
Wesslan uttalar sig om eventuellt spel i DIF nästa år..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Fast i mitt fall var det ju färdigt med centrar vilket jag tycker är ok om det blir den backbesättningen som jag hoppas på! Men såklart skulle det vara grymt med en cnter som kan vara topp 5 i poängligan osv men kääns inte lika realistiskt!Robinhansen skrev:väldigt realistiskt lag måste jag säga. hade dock föredragit möller framför enqvist. men inte för att jag skulle tacka nej till enqvist men möller hellre.mb81 skrev:Mitt lag alltså!
Målvakter
Tellqvist
Sandberg
Backpar
Kronwall
Tjärnqvist
Printz
Bartley
Ahnelöv
Honken
Kedjor
Nilsson-Otto-Ölve
Kempe-Almtorp-Tjärnqvist
Just detta reagerade jag lite på:Billx skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2881074.ab
Hur ser du på framtiden?
– Jag har just kommit tillbaka till Stockholm igen och inte hunnit fundera så mycket.
Antingen är det bara semesterplanerna eller har han flyttat hem igen och står och vacklar mellan AJK och DIF...