Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jospi
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jospi »

Weesalu är INTE nära ajk. Han kommer aldrig gå dit så länge Fasth är kvar. Förmodlingen jobbar Janne stenhårt med att få hem Wesslan!

Lägg ner allt snack med att spelare är nära ajk. Framförallt spelare som är helt orimliga!

Klasen, Wesslan, Hank The Tank, Jonas Andersson, Tellan, Tjärna, Peter Forsberg, Mats Sundin osv...
Dogge
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Det vi kan hoppas är ju att det så fall omgående blir helt klart att Mark lämnar, så att Järlan kan rikta in sig på det. Redan i nuläget verkar det ju dock så tämligen klart men risken finns ju att man fortsätter att hoppas han kommer stanna... Blir spännande att höra hur man resonerar kring Wesslau / Tellqvist i vilket fall.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-04-14 08:57:01, redigerad totalt 1 gånger.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Finns det verkligen bara 2-3 målvakter på hela marknaden?
jospi

Inlägg av jospi »

Stadion skrev:Finns det verkligen bara 2-3 målvakter på hela marknaden?

yess, som det ser ut just nu är det 2-3 målvakter som ska hem till DIF
Dogge
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

jospi skrev:
Stadion skrev:Finns det verkligen bara 2-3 målvakter på hela marknaden?

yess, som det ser ut just nu är det 2-3 målvakter som ska hem till DIF
Tellan alla dagar för wesslan!.

första gången på evigheter såfall som vi kan starta en säsong där vi vet att vi har en bra målvakt och inte behöver oroa oss för allt
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Inlägg av Nelson Muntz »

Detta blir mitt första inlägg på detta forum. Som jag för övrigt följer med spänning varje dag.

Om det nu är så att Mark lämnar oss för spel i NHL (mest troligt farmaligan) så önskar jag honom all lycka och välkommen tillbaka.
Men NU måste krutet läggas på att hitta någon som kan ta första spaden, Riddan är klar för TIK. Wesslan har ett förflutet i gnaget och jag blir inte förvånad om han förhandlar med dom. Detta är deras levebröd... Han gav mig en underbar vår förra året. Men det är tyvärr allt han kommer ge mig. Han spelade över sin egen förmåga den våren...
Ta hem en som vill till DIF, som inte ens kan tänka sig en annan klubb... Någon med hjärta för klubben jag älskar, någon som är stolt över skölden på hans bröst... Ta hem Tellan...
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ahnelov was a beast defensively until his injuries. Physical and a good skater. After his injuries, he played timid and was abused pretty badly at times. He really turned up his play in the middle third of the season. For about a 3-4 week stretch, he was the best defensive D-man on the team. Hitting everything that moved and playing a disciplined game. But then, he got hurt again.

I had a love/hate with Jonas. He was a good player at times. Yet, at others, he was a complete space cadet.

If the news of him going to Europe is true, it doesn't surprise me one bit. He was pretty much done here with the depth the Yotes have on Defense.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Jag vill ha Tellqvist som ny målvakt alla dagar i veckan före Wesslau.

Nya spelare
MV: Tellan
Back: Tjärna
FW: Bremberg
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Enbom skrev:
I had a love/hate with Jonas. He was a good player at times. Yet, at others, he was a complete space cadet.
:lol:

Ja det är ju bara hoppas vi slipper mer extremt ojämna spelare a'la Boumedienne. Tror ändå att Ahnelöv kan vara en bra förstärkning, han verkar rikta in sig mer på det defensiva istället för att offensivt försöka bära laget som vissa andra backar försöker med. Know your limits, liksom.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

aftonh*ran påstår att Sörensen är klar för saik.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Skywalker skrev:aftonh*ran påstår att Sörensen är klar för saik.
*Aftonbladet.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Gnaget sägs ju vara ute efter Malmös Markus Svensson. Så Wesslau lär inte gå dit.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Robinhansen skrev:
Skywalker skrev:aftonh*ran påstår att Sörensen är klar för saik.
*Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2878512.ab
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Att Owuya drar är väntat och killen gör rätt val. Förmodligen kommer han signa så småninomg, förhoppningsvis snart om vi ska ha chans på Tellan som verkar vara väldigt sugen;

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -inte.html

Visst låter artikeln lite pessimistisk från Tellans sida men numera vet vi ju att Owyua sannolikt drar mot nya jaktmarker och om det blir klart snart så har jag kanske höga förhoppningar om att Tellan drar hem!
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Skickade mail till Janne och Tommy i morse och fick följande svar se nedan

SV: Angående Truppen 2011/2012?
07:36
Från: Järlefelt Jan (jan.jarlefelt@difhockey.se)
Skickat: den 14 april 2011 07:36:12
Till: X X

Tjena

Vi ska ha in en förste målvakt, vi får se om det blir Mark eller nån annan, sedan ska det till en back för första line och 1-2 fws.

Vi fortsätter också att satsa på våra juniorer som vi räknar kommer bli ännu bättre, Zibanjed kommer säkerligen vara i 1-2 line nästa år.

Janne J

Från: XX
Skickat: den 14 april 2011 09:20
Till: Järlefelt Jan; Engström, Tommy
Ämne: Angående Truppen 2011/2012
Prioritet: Hög

Hej,

Med nyinskaffat säsongskort på Aktiv sittplats för kommande säsong 2011/2012, följer jag med fasa Silly Season, har djup ångest just nu.
Det ser för tillfället inte speciellt bra ut alls (även om Bartley verkar helt ok). Och nu på morgonen Owuya till NHL.....

Jag vill veta om det finns en plan för att ersätta honom, och jag vill även veta om vi kommer att ha ett minst lika starkt lag som förra året?

Vad händer med Micke Tellqvist? Vad händer med Daniel Tjärnqvist? Staffan Kronwall? Mika Hannula? Vem är tänkt som första center? Vem ersätter Kruger?
Linus Klasen?
Alla dessa frågor ger mig och andra Djurgårdare djuuuup ångest i dagsläget, eller är det så att vi har skurit i spelarbudgeten för kommande säsong, vore bra om Djurgården kommunicerade ut det till oss medlemmar och Säsongskortsinnehavare.

Tacksam för återkoppling.

Mvh

X X
Aktiv Sittplats
Låst