Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av lajjnus »

AMMC skrev:Marcus Sörensen lämnar DIF. Synd, tror att han hade kunnat ta en tröja i a-laget så småningom.

Vet inte vart han ska ännu, men en gissning skulle vara Kanada/USA ändå.
Jäkligt synd. I mina ögon var han riktigt bra när han fick chansen i A-laget samt gjorde ett bra J20-slutspel (av det jag såg i alla fall). Helt klart en intressant spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AMMC skrev:Marcus Sörensen lämnar DIF. Synd, tror att han hade kunnat ta en tröja i a-laget så småningom.

Vet inte vart han ska ännu, men en gissning skulle vara Kanada/USA ändå.
Jävla skit också. Han var mitt val till nästa års Krüger. Helvete.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Ordinarie tröja i SSK kanske?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Ordinarie tröja i SSK kanske?
Inte helt omöjligt iofs.

Hoppas att detta kan betyda att Blomstrand eller Åberg känner sig lite extra taggade då a-laget helt plötsligt är påtagligt närmre. Åberg är ju Sörensen+++ förövrigt, gäller att se till det positiva. :)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, det enda positiva med detta är att det ökar Åbergs chanser att slå sig in i A-laget och därmed stärker hans möjligheter att komma med i JVM-truppen samt gå tidigt i draften. För även om J18-tränaren inte är kompetent nog att kunna se hur bra Åberg är tror jag fortfarande att han kan komma att bli aktuell för JVM.

Enligt Östberg på hockeysverige.se, en kille som verkar ha en hel del insyn, är alla han har pratat med mycket förvånade över att inte Åberg togs ut i J18-truppen. Och det är alltså hockeykunnigt folk han har pratat med. Han har ju öst in poäng i både Dif:s J20 samt J17- och J18-landslagen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:Ja, det enda positiva med detta är att det ökar Åbergs chanser att slå sig in i A-laget och därmed stärker hans möjligheter att komma med i JVM-truppen samt gå tidigt i draften. För även om J18-tränaren inte är kompetent nog att kunna se hur bra Åberg är tror jag fortfarande att han kan komma att bli aktuell för JVM.

Enligt Östberg på hockeysverige.se, en kille som verkar ha en hel del insyn, är alla han har pratat med mycket förvånade över att inte Åberg togs ut i J18-truppen. Och det är alltså hockeykunnigt folk han har pratat med. Han har ju öst in poäng i både Dif:s J20 samt J17- och J18-landslagen.
Det är 100% absurt att Åberg blev petad. Han borde spela i förstakedjan med Mika.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Dina prestationer i J20 lade givetvis grunden till din elitseriedebut. Du gjorde 2 poäng på 7 matcher med Djurgården i Elitserien, hur var det?
- Det var extremt kul att testa på det. Det var lite nytt men det var kul. Förhoppningsvis kan jag ta ett steg till och vara förberedd för det nästa säsong.

hmm?
Född till sportchef.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

android skrev:Dina prestationer i J20 lade givetvis grunden till din elitseriedebut. Du gjorde 2 poäng på 7 matcher med Djurgården i Elitserien, hur var det?
- Det var extremt kul att testa på det. Det var lite nytt men det var kul. Förhoppningsvis kan jag ta ett steg till och vara förberedd för det nästa säsong.

hmm?
Behagar min herre antyda Solna Ishockeyförening, eller läser jag android som fan läser bibeln? DET vore droppen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tragisk nyhet om Felix. Bara hoppas han får det bra i livet. Att vi tappar Sörensen gör inte så mycket. Vi har massor av juniordorwards.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Metal Machine

Vi tappar dock Gerard Hansson också. Det gör att bara Weigel och Åberg lär ha en realistisk (eventuellt Krüger) chans att spela i A-laget nästa säsong.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Helvete vad sunkigt med Sörensen, en av de som jag har sett från juniorlagen som ser ut att ha störst potential... kändes riktigt tråkigt faktiskt. :(
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:Vi tappar dock Gerard Hansson också. Det gör att bara Weigel och Åberg lär ha en realistisk (eventuellt Krüger) chans att spela i A-laget nästa säsong.
Gerard anser jag inte hade särskilt stora chanser att få reppa i a-laget nästa säsong alls. Trots att han är en rätt duktig spelare. Habil juniorspelare som inte sticker ut.

Ludwig Blomstrand blir däremot en outsider, grym skridskoåkning, tvåvägsspelare och väl utvecklad fysik. Det kan bli något att vid behov slänga in i en 3/4e kedja redan nästa säsong.

Sen har vi ju ett wild card i Holmén, sjukt stor talang, men pytteliten...
Användarvisningsbild
android

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

AMMC skrev:
Metal Machine skrev:Vi tappar dock Gerard Hansson också. Det gör att bara Weigel och Åberg lär ha en realistisk (eventuellt Krüger) chans att spela i A-laget nästa säsong.
Gerard anser jag inte hade särskilt stora chanser att få reppa i a-laget nästa säsong alls. Trots att han är en rätt duktig spelare. Habil juniorspelare som inte sticker ut.

Ludwig Blomstrand blir däremot en outsider, grym skridskoåkning, tvåvägsspelare och väl utvecklad fysik. Det kan bli något att vid behov slänga in i en 3/4e kedja redan nästa säsong.

Håller med om blomstrand. Holmen tycker jag vi kan hålla tillbaka ett tag...

Ska bli spännande och se om någon -94 kan utvecklas. Tornainen, Kallin eller Nyberg typ. Brukar ju kunna hända en del över sommaren i den åldern. Även Hägg borde kunna utvecklas.
Född till sportchef.
Metal Machine

AMMC skrev:

Nej, kanske inte. Gick mest på hörsägen när det gäller honom.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Shitkicker skrev:
android skrev:Dina prestationer i J20 lade givetvis grunden till din elitseriedebut. Du gjorde 2 poäng på 7 matcher med Djurgården i Elitserien, hur var det?

hmm?
Behagar min herre antyda Solna Ishockeyförening, eller läser jag android som fan läser bibeln? DET vore droppen.
Så är inte fallet, gudskelov.

Kan dock säga att android ändå var något på spåren även om det inte var mitt i prick, mitt nordamerikaspår stämde inte.
Skriv svar