SebastianK skrev:Är det någon som har lite mera konkreta "bevis" på att Ahnelöv spelar för DIF kommande säsong?
Litar föga på en ding-ding-världs såkallade fakta..
Han lär ju vara en tung, stabil pjäs iallafall? 97kg fördelat på 190cm..
Däremot har han inte levererat speciellt många poäng i sin (någorlunda) korta karriär, å andra sidan kanske han inte är en uttalad poängplockare heller...
Att han inte producerat några poäng känns för mig bara positivt! Hellre en stabil back som gör sitt jobb defensivt. Bom-Bom var väl vår näst bästa poängplockare förra säsongen och ingen kan säga att han gjorde succé!
Någon som har en länk till sportbladet för jag hittar inget. Står det att han är klar så stämmer det nog iaf. Så var det iaf med Bartley och Almtorp. Med Vdell läste jag tidigare att aiH var närmast men tt vi också visat intresse så tycker nog de är rätt så bra ute iaf.
Ok nu sg jag det men var inte uppe tidigare!
Någon som har bra koll på honom. Minns honom inte så mycket från frölunda.
-daniel- skrev:Ahnelöv har ju också (som nån påpekade tidigare) bytt bostadsort till Stockholm på Fäjsbok vilket ju än mer tyder på att han är klar för oss.
Jag ser också i nuläget hellre en stabil defensiv back, tycker det behövs med Honken & Bartley i laget.
Ja backar ska i första hand vara bra på försvara så lite less på alla som kollar in poängen och på det viset avgör hur bra en back är. Klart det behövs duktiga offensiva backar med bra skott osv men det vikitgaste för mig är iaf att de är duktiga defensivt och även bra på sätta igång spelet! Sen krävs det såklart nån back med vasst skott som kan dunka in den från blå och som jag sa tidigare ska det bli väldigt kul med pp med Honken och Bartley på blå!!!
Jag tycker lagbygget hittils ser väldigt stabilt ut men kanske lite väl osexigt än så länge!
Mail från Dif skrev:Förutom Holm och Bartley har Djurgården kontrakt med Andreas Holmqvist, Alexander Deilert, Fredrik Claesson, Stefan Lassen, Kim Lennhammer, David Printz och Josef Boumedienne nästa säsong. Staffan Kronwall och Nichlas Falk har kontrakt som löper ut
Det där tar jag som att BomBom blir kvar ett år till.
Eller?
Mail från Dif skrev:Förutom Holm och Bartley har Djurgården kontrakt med Andreas Holmqvist, Alexander Deilert, Fredrik Claesson, Stefan Lassen, Kim Lennhammer, David Printz och Josef Boumedienne nästa säsong. Staffan Kronwall och Nichlas Falk har kontrakt som löper ut
Det där tar jag som att BomBom blir kvar ett år till.
Eller?
Nä där är nog statusen samma som tidigare. Han har ju stått listad på gällande kontrakt hela tiden, men det var ju ett 1+1 kontrakt där han (och DIF enligt vad jag tror) har rätt att bryta det efter 1 år.
Av det jag har hört så är Ahnelöv en defensiv back, bangar inte på att ta sig in i hetluften, göra rent framför sitt eget mål. Ska vara en helt okej tacklare.
-daniel- skrev:Ahnelöv har ju också (som nån påpekade tidigare) bytt bostadsort till Stockholm på Fäjsbok vilket ju än mer tyder på att han är klar för oss.
Jag ser också i nuläget hellre en stabil defensiv back, tycker det behövs med Honken & Bartley i laget.
Ja backar ska i första hand vara bra på försvara så lite less på alla som kollar in poängen och på det viset avgör hur bra en back är. Klart det behövs duktiga offensiva backar med bra skott osv men det vikitgaste för mig är iaf att de är duktiga defensivt och även bra på sätta igång spelet! Sen krävs det såklart nån back med vasst skott som kan dunka in den från blå och som jag sa tidigare ska det bli väldigt kul med pp med Honken och Bartley på blå!!!
Jag tycker lagbygget hittils ser väldigt stabilt ut men kanske lite väl osexigt än så länge!
Därav att jag även nämnde "ingen uttalad poängplockare...
Bartley och Honken är väl de backar som ska stå på blå och dunka in ett par baljor om jag förstår det hela rätt..
Jag tar hellre en back som håller rent framför mål, definitivt.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Justja, det som står på FB är ju sant förstås! Men absolut, det är ju en hint! Jag hoppas på Ahnelöv nu! heja heja.
Ge mig en målvakt nu..
Justja, det som står på FB är ju sant förstås!
Förvisso är det så, men varför i herrans namn skulle man "låtsas" ha flyttat till Stockholm? Fast finns väl iofs säkert en & annan skoterraggare uppåt i landet som dragit till med Stockholm som ort bara för de skäms att skriva sin Övertårneå Pitepaltträsk som ort. Impar liksom inte så stenhårt på brudarna...
"Looking back at all the times I watched Ahnelov in training camp, it is a damn shame. I thought he could of been a Kronwall type of player. His skill set was underrated and he had a mean streak. Didn't this guy injure his shoulder 3 times during a fight?"
---------
Försökte läsa lite på några frölundaforum om någon av dom visste hur Ahnelöv var som spelare. Verkar som att dom tror på att Thoresen är på väg dit. Det får fan inte hända.
Enbom skrev:"Looking back at all the times I watched Ahnelov in training camp, it is a damn shame. I thought he could of been a Kronwall type of player. His skill set was underrated and he had a mean streak. Didn't this guy injure his shoulder 3 times during a fight?"
---------
Försökte läsa lite på några frölundaforum om någon av dom visste hur Ahnelöv var som spelare. Verkar som att dom tror på att Thoresen är på väg dit. Det får fan inte hända.
Inte en chans att Thoresen skulle nobba diverse miljonbud för att spela i ett lag som precis undvek kvalserien.
Men det är klart. Det är den delen av säsongen man får drömma.
Själv hoppas man alltid på att Theodore kommer tillbaka..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Justja, det som står på FB är ju sant förstås!
Förvisso är det så, men varför i herrans namn skulle man "låtsas" ha flyttat till Stockholm? Fast finns väl iofs säkert en & annan skoterraggare uppåt i landet som dragit till med Stockholm som ort bara för de skäms att skriva sin Övertårneå Pitepaltträsk som ort. Impar liksom inte så stenhårt på brudarna...
Hahaha, well said!