Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Videll känns väl lite för bra för aiH? Hur länge kommer han att stanna där? Sen den stora frågan, hur har det råd?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag måste säga att Lasch känns väl ok men inte mer...
Jag skulle precis som en del andra här inne vilja vänta några veckor iaf främst för att se om man inte kan locka Byron Ritchie till laget som förstacenter.
Han ihop med Tellqvist är utan tvekan de som jag skulle se att man la mest krut på att få in som nya.
Sen att behålla Kronwall som ledande back tillsammans med Printz, Holmqvist, Bartley och Cleasson. Kan man locka D. Tjärnqvist så vore det underbart men jag undrar hur mkt det skulle kosta....
Jag hoppas även jag att man kan få Widing att gå ner i lön så att han kan tänka sig att stanna. då jag tror att det skulle vara nyttigt för honom att få ett år till att acklimatisera sig till Djurgårdens spelstil och att få till en bra säsong med åtminstone 15 mål...
Kan man dessutom få Hannula kvar så är det fantastiskt med det känns som om han kommer att söka sig ut på nya äventyr i KHL efter en säsong där han kom igång och skapade en hel del under de matcherna han spelade.
Drömscenariot ser ju ut så här...
Tellqvist
Sandberg
Tjärnqvist-Honken
Kronwall-Bartley
Printz-Cleasson
Lassen
Holm
Hannula-Ritchie-Widing
Nilsson-Otto-Zibanejad
Cehlin-Almtorp-Norman
Jimmie-Fimpen-Brodin
Kempe
Tim
Men hur många av dessa som kommer att komma in är väl tveksamt tyvärr. Jag skulle se detta laget som ett sjukt bra utnyttjande av de resurer som man kan använda.
Ut: Bom-Bom, Eklund, Ridderwall, Owuya (om han lämnar), Krüger, Falk (slutar)
In: D.Tjärnqvist, Bartley, Almtorp och Ritchie
Hur dessa går ekonomiskt har jag ingen aning om men man kan ju hoppas att de som försvinner har haft mist liknande löneposter som de som kommer in.
Hur osannolik detta lag är det återstår att se men man måste ju få drömma lite

Jag skulle precis som en del andra här inne vilja vänta några veckor iaf främst för att se om man inte kan locka Byron Ritchie till laget som förstacenter.
Han ihop med Tellqvist är utan tvekan de som jag skulle se att man la mest krut på att få in som nya.
Sen att behålla Kronwall som ledande back tillsammans med Printz, Holmqvist, Bartley och Cleasson. Kan man locka D. Tjärnqvist så vore det underbart men jag undrar hur mkt det skulle kosta....
Jag hoppas även jag att man kan få Widing att gå ner i lön så att han kan tänka sig att stanna. då jag tror att det skulle vara nyttigt för honom att få ett år till att acklimatisera sig till Djurgårdens spelstil och att få till en bra säsong med åtminstone 15 mål...
Kan man dessutom få Hannula kvar så är det fantastiskt med det känns som om han kommer att söka sig ut på nya äventyr i KHL efter en säsong där han kom igång och skapade en hel del under de matcherna han spelade.
Drömscenariot ser ju ut så här...
Tellqvist
Sandberg
Tjärnqvist-Honken
Kronwall-Bartley
Printz-Cleasson
Lassen
Holm
Hannula-Ritchie-Widing
Nilsson-Otto-Zibanejad
Cehlin-Almtorp-Norman
Jimmie-Fimpen-Brodin
Kempe
Tim
Men hur många av dessa som kommer att komma in är väl tveksamt tyvärr. Jag skulle se detta laget som ett sjukt bra utnyttjande av de resurer som man kan använda.
Ut: Bom-Bom, Eklund, Ridderwall, Owuya (om han lämnar), Krüger, Falk (slutar)
In: D.Tjärnqvist, Bartley, Almtorp och Ritchie
Hur dessa går ekonomiskt har jag ingen aning om men man kan ju hoppas att de som försvinner har haft mist liknande löneposter som de som kommer in.
Hur osannolik detta lag är det återstår att se men man måste ju få drömma lite

- -daniel-
Härliga Otto! Vi hoppas på en bättre säsong än förra, jag känner på mig att trion Jimmie - Otto - Mackan (ifall vi får slippa jobbiga ljumskar, fötter, förkylningar...) kommer göra en bra mycket bättre säsong än förra. Kanske inte lika framträdande som 09/10 men varför inte i närheten?
Ja, vad ska man säga egentligen om vår silly. Hur fan lyckas vi falla i skymundan bakom Gnaget?
Videll och Rosén är riktigt bra nyförvärv. Viklund är även han riktigt stabil (med undantag denna säsong).
Det börjar bli dags att plocka fram något nu Järlan om vi inte ska åka på en 5 matchers sweep av äckelråttorna.
Videll och Rosén är riktigt bra nyförvärv. Viklund är även han riktigt stabil (med undantag denna säsong).
Det börjar bli dags att plocka fram något nu Järlan om vi inte ska åka på en 5 matchers sweep av äckelråttorna.
bekräftat även från radiosporten ang klausulen, hoppas den nyttjasandroid skrev:Videll har en out-klausul mot KHL fram till 8 maj (enligt SSKare, kanske bittra). Skulle vara kul och se honom blåsa gnaget.

- -daniel-
Tror att det är hyfsad chans (eller "risk" för råttorna) att Videll hamnar i KHL istället, nästan 4 veckors klausul gör att säsongen är helt slut därborta och att deras tak om "inga-värvningar-inom-ligan-innan-den-31:a-april" med råge har passerats. Jag tror de flesta KHL värvningarna görs först efter det....vi får väl veta lite mer om vad Tjärnqvist, Hannula, Kronwall, Widing tänker sig först då.
Bara för att en klubb värvar en stjärna betyder ju inte det att det bli bra, se på Dif värvningar förra säsongen. En som Altorp som inte kanske på pappret är en stjärna kanske passar in i vår spelidé bättre och på så sätt presterar bättre än en stjärna som kanske inte passar inte ,och inte presterar som han borde.FabbeK skrev:Ja, vad ska man säga egentligen om vår silly. Hur fan lyckas vi falla i skymundan bakom Gnaget?
Säsongen då vi tog oss till final hade vi egentligen inte en massa stjärnor, utan ett lag som kompliterade varandra jävligt bra! Varje spelare lyfte fram varandra!!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- Jim Morrison
Videll till aih? Vad skönt att vi värvade Almtorp då. Suck.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har du sett Almtorp och Videll spela under säsongen? Det har jag. Milsvid skillnad. Varje jävla match.sunne skrev:Bara för att en klubb värvar en stjärna betyder ju inte det att det bli bra, se på Dif värvningar förra säsongen. En som Altorp som inte kanske på pappret är en stjärna kanske passar in i vår spelidé bättre och på så sätt presterar bättre än en stjärna som kanske inte passar inte ,och inte presterar som han borde.FabbeK skrev:Ja, vad ska man säga egentligen om vår silly. Hur fan lyckas vi falla i skymundan bakom Gnaget?
Säsongen då vi tog oss till final hade vi egentligen inte en massa stjärnor, utan ett lag som kompliterade varandra jävligt bra! Varje spelare lyfte fram varandra!!
- Lee Harvey Oswald
Tjaa, det är väl det man får hoppas på.-daniel- skrev: Tror att det är hyfsad chans (eller "risk" för råttorna) att Videll hamnar i KHL istället, nästan 4 veckors klausul gör att säsongen är helt slut därborta och att deras tak om "inga-värvningar-inom-ligan-innan-den-31:a-april" med råge har passerats. Jag tror de flesta KHL värvningarna görs först efter det....vi får väl veta lite mer om vad Tjärnqvist, Hannula, Kronwall, Widing tänker sig först då.
Har väldigt liten lust att se Videll avgöra ännu ett derby, denna gång i aik:s äckeltröja.
Skönt med Otto!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Men det är väl ändå som att jämföra äpplen med päron? Helt olika speltyper, spelar ju för fan inte på samma position till att börja med. En helt annan prislapp också kan tilläggas.FabbeK skrev:Har du sett Almtorp och Videll spela under säsongen? Det har jag. Milsvid skillnad. Varje jävla match.sunne skrev:Bara för att en klubb värvar en stjärna betyder ju inte det att det bli bra, se på Dif värvningar förra säsongen. En som Altorp som inte kanske på pappret är en stjärna kanske passar in i vår spelidé bättre och på så sätt presterar bättre än en stjärna som kanske inte passar inte ,och inte presterar som han borde.FabbeK skrev:Ja, vad ska man säga egentligen om vår silly. Hur fan lyckas vi falla i skymundan bakom Gnaget?
Vadå helt olika spelartyper? Båda är offensiva spelare med ett gemensamt mål: att producera. Sen tror jag knappast att prislappen är så mycket högre på Videll. Han hade ju förfan anbud från Linköping + KHL men valde Gnaget.-daniel- skrev:Men det är väl ändå som att jämföra äpplen med päron? Helt olika speltyper, spelar ju för fan inte på samma position till att börja med. En helt annan prislapp också kan tilläggas.
Videll har tidigare sagt att han prioriterar trygghet, spelroll, tränare osv högre än pengar. Och om han nu skulle vara intresserad av pengar skulle han valt KHL.
Nu väljer han förmodligen KHL ändå om han får ett top-notch bud från en storklubb. Det är väl det han väntar på egentligen.
Sluta stoppa ner huvudet i sanden och inse att det är dags för Järlan att agera.
Videll till gnaget...
Haha, man måste ju bara älska den här bitterheten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Absolut. Just nu känns det som att vi kör med handbromsen i.Lee Harvey Oswald skrev:Mmmh.
DIF "får" Almtorp, aik "tar" Videll.
De båda värvningarna väger lite olika tungt kan man säga...
Jag ser mycket hellre Almtorp i Djurgården än Videll. Det är två olika spelartyper, med olika roller och inte minst olika löner. Videll kostar med all skerhet mellan 230-250k/månaden för aik, medan Almtorp förmodligen har en lön motsvarande Falks ifjol, det vill säga ca 100k/månaden.
Sedan så är det ingen som nämner vad aik värvar i övrigt. Tobias Viklund var kanske elitseriens sämsta back ifjol, och att han är tänkt att ta en ordinarie plats i aiks backuppsättning är ju bara för roligt. Tvekar man på detta så är det bara att fråga vilken Frölundait som helst, för att Viklund är en spelare som bjuder på två-tre grova misstag/match. Viklund hade sämst +/- av alla i elitserien och är varken användbar i powerplay eller boxplay, så -20 är inte så tilltalande.
Stefan Johansson - Josh MacNevin
Patrik Nemeth - Fredrik Svensson
Dick Tärnström -Tobias Viklund
Är det någon som vill ha en sådan defensiv så är det bara att tjoa till...