Ja, så är det. Men Soldier trodde han satt på en bra mycket högre lön (i det redan utgångna kontraktet vill säga) än vad jag tror. Förstår fortfarande inte tankegången där.Caveman skrev:Men Oscars kontrakt gick väl ut, det betyder att han skulle förhandla fram en ny högre lön, men han fick väl inte så mycket som han vill ha och nu är han i Finland.
Hej då Victor Bartley!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Victor Bartley!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inte det lilla jag sett av honom. Har studerat Bartley i 2 matcher och tyckte han var riktigt svag i försvarszon med ett lite märkligt beteende. Såg närmast loj och ointresserad ut av att spela där. Hade hört att han skulle vara rejäl i närkamperna men såg inget av detta. Matchen mot SSK hemma var han direkt svag i defensiven. Men han får gärna bevisa mig motsatsen i höst.Jim Morrison skrev:Bartley är väldigt fysisk och delar ut tacklingar med jämna mellanrum och låter inte någon komma in framför kassen. Fast det kanske var det du menade? Förstod nog inte riktigt i sådana fall...BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkommen Bartley. Hoppas du kör rejäl sommarträning. Kommer behövas då du nu får möta större, starkare och snabbare forwards. Ditt fysiska spel har en del övrigt att önska av det jag sett. Men dina passningar kommer göra stor nytta för oss.
Riktigt bra förstapass hade han däremot även om hans uppåkningar var i samma tempo som Prongers.
Men sedan fattar jag att hans sätt att spela även beror på vilket spelsystem Rögle har. Kanske passar han bättre in i vårat kära lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- diftobbe89
-
Bartley spelar väldigt fysiskt, något annat kan man inte beskylla honom för. Däremot är han, som du skriver, svag i defensiven, där han ser tämligen loj ut långa stunder. Detta hoppas jag att han med djurgårdens hjälp kan se till att åtgärda. Om han lyckas med det kan han bli enormt värdefull. Personligen var jag skeptisk till värvningen innan jag såg honom spela (det blir lätt så när man dömer utifrån andrahandskällor...), nu känner jag mig desto mer hoppfull.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte det lilla jag sett av honom. Har studerat Bartley i 2 matcher och tyckte han var riktigt svag i försvarszon med ett lite märkligt beteende. Såg närmast loj och ointresserad ut av att spela där. Hade hört att han skulle vara rejäl i närkamperna men såg inget av detta. Matchen mot SSK hemma var han direkt svag i defensiven. Men han får gärna bevisa mig motsatsen i höst.Jim Morrison skrev:Bartley är väldigt fysisk och delar ut tacklingar med jämna mellanrum och låter inte någon komma in framför kassen. Fast det kanske var det du menade? Förstod nog inte riktigt i sådana fall...BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkommen Bartley. Hoppas du kör rejäl sommarträning. Kommer behövas då du nu får möta större, starkare och snabbare forwards. Ditt fysiska spel har en del övrigt att önska av det jag sett. Men dina passningar kommer göra stor nytta för oss.
Riktigt bra förstapass hade han däremot även om hans uppåkningar var i samma tempo som Prongers.
Men sedan fattar jag att hans sätt att spela även beror på vilket spelsystem Rögle har. Kanske passar han bättre in i vårat kära lag.
Kul att det händer något så pass "tidigt" kan bli riktigt intressant... Välkommen!
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
De matcherna jag har sett så har han varit väldigt ofysisk.
- DIF_Soldier
Inte bra mycket högre, men högre. Oavsett vad han hade för lön då så var hans krav nu uppenbarligen inget vi gick med på, och därför lämnade han för Kärpät. Det vore konstigt att från DIFs håll nobba Oscars krav för att i nästa skede skriva kontrakt med en oprövad back för en så stor summa. Rimligtvis hoppas jag att Bartleys lön är lägre än Oscars krav, annars är det småskandalöst.-daniel- skrev:Ja, så är det. Men Soldier trodde han satt på en bra mycket högre lön (i det redan utgångna kontraktet vill säga) än vad jag tror. Förstår fortfarande inte tankegången där.Caveman skrev:Men Oscars kontrakt gick väl ut, det betyder att han skulle förhandla fram en ny högre lön, men han fick väl inte så mycket som han vill ha och nu är han i Finland.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag tror Oscar hade helt rimligt modesta löneanspråk (notera tror, precis som alla andra på det här forumetDIF_Soldier skrev:Inte bra mycket högre, men högre. Oavsett vad han hade för lön då så var hans krav nu uppenbarligen inget vi gick med på, och därför lämnade han för Kärpät. Det vore konstigt att från DIFs håll nobba Oscars krav för att i nästa skede skriva kontrakt med en oprövad back för en så stor summa. Rimligtvis hoppas jag att Bartleys lön är lägre än Oscars krav, annars är det småskandalöst.-daniel- skrev:Ja, så är det. Men Soldier trodde han satt på en bra mycket högre lön (i det redan utgångna kontraktet vill säga) än vad jag tror. Förstår fortfarande inte tankegången där.Caveman skrev:Men Oscars kontrakt gick väl ut, det betyder att han skulle förhandla fram en ny högre lön, men han fick väl inte så mycket som han vill ha och nu är han i Finland.

Att Bartleys lön är lägre än Oscars krav tror jag helt ärligt talat du kan totalglömma, men eftersom vi aldrig kommer få några svar i frågan så kankse det är lika bra att fimpa diskussionen!
Anser nog att Bartleys lön skall vara lägre än det Eklund begärade för att stanna kvar.
Sedan kan man ju undra hur det kommer att se ut för en spelare som hade vissa problem med defensiven i Allsvenskan när samma spelare skall lira i Elitserien?
Tror fortfarande att Kilström varit ett säkra om än kanske något tråkigare alternativ.
Å andra sidan kan han få vårt PP att fungera kan det vara värt att ha en spelare bara för denna spelform.
Sedan kan man ju undra hur det kommer att se ut för en spelare som hade vissa problem med defensiven i Allsvenskan när samma spelare skall lira i Elitserien?
Tror fortfarande att Kilström varit ett säkra om än kanske något tråkigare alternativ.
Å andra sidan kan han få vårt PP att fungera kan det vara värt att ha en spelare bara för denna spelform.
- -daniel-
"Mina kvaliteter är framförallt skridskoåkningen. De tre-fyra första stegen är de snabbaste. Jag spelar fysiskt och tacklas. Jag gillar att flytta puck och att följa med upp i anfallen, ungefär som en fjärde forward."
Hoppas hans uppfattning om sig själv stämmer med verkligheten. Snabba uppspel och bra på att flytta puck (och bra skott) var vad jag såg i af. Dock inge fysiskt alls, men har läst en del som kommenterar hans tacklingar som riktigt vältajmade & bra.
Vi får väl se!
Hoppas hans uppfattning om sig själv stämmer med verkligheten. Snabba uppspel och bra på att flytta puck (och bra skott) var vad jag såg i af. Dock inge fysiskt alls, men har läst en del som kommenterar hans tacklingar som riktigt vältajmade & bra.
Vi får väl se!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Blir att vänta och se. Delar helt din uppfattning av honom det jag sett av honom.-daniel- skrev:"Mina kvaliteter är framförallt skridskoåkningen. De tre-fyra första stegen är de snabbaste. Jag spelar fysiskt och tacklas. Jag gillar att flytta puck och att följa med upp i anfallen, ungefär som en fjärde forward."
Vi får väl se!
Man får inte glömma att Boumedienne ser sig själv som en defensiv back. undrar om Bartley har bättre självkännedom?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Nä men Boumedienne har nog ingen vidare självuppfattning alls. Helt övertygad om att han ser sig själv som ES i särklass bästa back alla kategorier. Bara en känsla jag har dock....BOMBOM BOUCHARD skrev:
Man får inte glömma att Boumedienne ser sig själv som en defensiv back. undrar om Bartley har bättre självkännedom?
Välkommen, hoppas det går bra för han nu och att han visar att han klarar steget upp 

Bartley har år av tuff kanadensisk juniorhockey bakom sig, där han dessutom dragit på sig en hel del utvisningsminuter. Att tro att han skulle finna forwards i en av de mesigaste ligorna i världen skrämmande och vara fysiskt oförberedd på att möta dom tycker jag är ett direkt konstigt antagande. Tror snarare det kan vara så att han tonat ned det fysiska spelet lite här eftersom han varit rädd att dra på sig utvisningar samt att gå bort sig på större rink. Han kommer säkert hitta en bra nivå för det där.BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkommen Bartley. Hoppas du kör rejäl sommarträning. Kommer behövas då du nu får möta större, starkare och snabbare forwards. Ditt fysiska spel har en del övrigt att önska av det jag sett. Men dina passningar kommer göra stor nytta för oss.
Känns som att Bartley är en seriös kille som förhoppningsvis tränar bra nu i sommar samt utvecklas en hel del hos oss. Välkommen till världens vackraste förening, Vic.