Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Som sagt. Kronwall måste stanna. D. Tjärnqvist får VÄÄÄÄLDIGT gärna komma.
Bartley - Printz
Honken - D. Tjärnqvist
Claesson - Kronwall.
Det är en ruggigt bra backuppsättning.
Bartley - Printz
Honken - D. Tjärnqvist
Claesson - Kronwall.
Skulle Ryan Lasch kunna funka som direkt Widing-substitut om DW vandrar vidare? Jag tycker det skulle kännas trevligt att totalt gravplundra liket Ssk på allt de bara har av kvalitet så vi omöjliggör deras återtåg för all framtid.
"Sparka alltid på den fiende som ligger."
Sun Tzu. (Nej, det sa han inte, men det borde han ha sagt.)
"Sparka alltid på den fiende som ligger."
Sun Tzu. (Nej, det sa han inte, men det borde han ha sagt.)
Inte bra nog för att vara transatlant. Med Bartley i laget har vi bara plats för en sådan till och den bör sparas ifall någon bättre dyker upp.Shitkicker skrev:Skulle Ryan Lasch kunna funka som direkt Widing-substitut om DW vandrar vidare? Jag tycker det skulle kännas trevligt att totalt gravplundra liket Ssk på allt de bara har av kvalitet så vi omöjliggör deras återtåg för all framtid.
Avgå Jocke.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, hur var det nu igen? Tiden går så fort.Jerka skrev:Nu kommer jag antagligen bli sågad längs med fotknölarna, men jag måste säga att jag gärna ser en förlängning på Widings kontrakt (självklart med en lönesänkning). Jag tycker han har spelstilen av en riktigt Djurgårdare med snabbhet, styrka, mod. Sen vill jag minnas att han var bra i närkamper och inte tvekade att smälla på. Sen han han ju kapaciteten att sänka 20 baljor också. Om hannula nu drar, vilket han troligtvis gör, så tror jag widing kan vara en av de mest vettiga "ersättarna" om han bara får igång självförtroendet.
Sen måste jag bara slänga in att han även var en av dom (om inte den bäste) på att backchecka förra säsongen.
men som jag skrev, en lönesänkning är ett krav

Ser gärna att Widing stannar, men det är väl inte så troligt att han kritar på igen..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det jag menar är att det inte är någon mening med att ha spelare i klubben som längtar bort.Kentta skrev:Som vilka då? Ska Claesson ersätta Kronwall eftersom det finns chans att Claesson lirar kvar i några år?Magnutz skrev:jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
Fast en rimlig ersättare till Kronwall i så fall vore ju D.Tjärnqvist, som med tanke på åldern kommer hem och lirar här till karriären slutar.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Men att säga att man är intresserad av att återigen spela utomlands ser jag inte lika som att längta bort. Så länge man gör en bra säsong, som Kronwall har gjort, så tycker jag att DIF ska göra allt för att få ha honom kvar. Troligtvis resonerar Järlan likadant, hoppas jag.Magnutz skrev:Det jag menar är att det inte är någon mening med att ha spelare i klubben som längtar bort.Kentta skrev:Som vilka då? Ska Claesson ersätta Kronwall eftersom det finns chans att Claesson lirar kvar i några år?Magnutz skrev:jag ser inga problem i att Bombom drar. Inte heller Kronwall vållar mig några bekymmer. Har de inte hjärtat på rätt ställe ska de inte spela i DIF. Dvs, har de siktet på att spela utomlands ska de avyttras till förmån för hungriga spelare som kan tänka sig att spela i ES ett tag till.
Fast en rimlig ersättare till Kronwall i så fall vore ju D.Tjärnqvist, som med tanke på åldern kommer hem och lirar här till karriären slutar.
Finns det någon som helst indikation på att vi på allvar är och hugger i någon bättre transatlant då? KK lär ju enligt uppgift ha tackat nej. "Byron Ritchie till Djurgårn" vore en fantastisk rubrik att få läsa men han är ju högvilt på marknaden och chansen för att han hamnar hos oss typ obefintlig. Zigomanis? Gärna det, men jag tror det när jag ser det. Här är Frasse mer än välkommen att komma in och kommentera.B.I.B.A skrev:Inte bra nog för att vara transatlant. Med Bartley i laget har vi bara plats för en sådan till och den bör sparas ifall någon bättre dyker upp.Shitkicker skrev:Skulle Ryan Lasch kunna funka som direkt Widing-substitut om DW vandrar vidare? Jag tycker det skulle kännas trevligt att totalt gravplundra liket Ssk på allt de bara har av kvalitet så vi omöjliggör deras återtåg för all framtid.
Ryan Lasch har faktiskt riktigt attraktiv stil ute på isen. Han är rapp, har snabba fina avslut, river och sliter och jobbar hårt. Överglänste definitivt Videll och Almtorp varje enskild match jag såg med Kebab SK i kvalserien.
- DIF_Soldier
Har en blandad känsla gällande BomBom - hans skarpa analytiska förmåga utanför planen ger ett seriöst intryck medan det lyser något slags översittar-skimmer över honom. Jag vet inte vad det är.
Han är en legoknekt och är inte sen att bevisa det själv heller. Första gästen i 08-hockey som erkänner att han inte brytt sig att höra vad fansen sjunger. Jag vet inte vad det betyder egentligen, men någon negativ aspekt har det.
Han är en ruskigt duktig back när han vill, det såg vi i slutspelet - men han saknar den där äkta Djurgårdskaraktären, som, i brist på annat, bland annat Daniel Widing visade. Nä, vill Boumedienne till Malmö får han gärna gå dit. Min känsla är och har alltid varit att han är arrogant och sänker lagmoralen.
Han är en legoknekt och är inte sen att bevisa det själv heller. Första gästen i 08-hockey som erkänner att han inte brytt sig att höra vad fansen sjunger. Jag vet inte vad det betyder egentligen, men någon negativ aspekt har det.
Han är en ruskigt duktig back när han vill, det såg vi i slutspelet - men han saknar den där äkta Djurgårdskaraktären, som, i brist på annat, bland annat Daniel Widing visade. Nä, vill Boumedienne till Malmö får han gärna gå dit. Min känsla är och har alltid varit att han är arrogant och sänker lagmoralen.
Säg den glädje som varar
Huvet på spiken - den känslan har han gett. Om den stämmer eller inte är en annan femma. Jag har upplevt det så. Som sagt, det finns bättre spelare.DIF_Soldier skrev:Har en blandad känsla gällande BomBom - hans skarpa analytiska förmåga utanför planen ger ett seriöst intryck medan det lyser något slags översittar-skimmer över honom. Jag vet inte vad det är.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja, det vore en drömuppsättning men svårt att tro det kommer gå igenom.Enbom skrev:Som sagt. Kronwall måste stanna. D. Tjärnqvist får VÄÄÄÄLDIGT gärna komma.
Bartley - Printz
Honken - D. Tjärnqvist
Claesson - Kronwall.
- -daniel-
Jag tycker det verkligen stinker "legoknekt" om honom, vilket ju precis är vad han är. Dock så är det också jävligt viktigt med grabbar som vet när det är allvar och höjer sig. Tycker den Bombom vi fick se i slutspelet var så bra som man hade hoppats han skulle vara. Men gäller ju naturligtvis att hålla en lite högre nivå genom säsongen....DIF_Soldier skrev:Har en blandad känsla gällande BomBom - hans skarpa analytiska förmåga utanför planen ger ett seriöst intryck medan det lyser något slags översittar-skimmer över honom. Jag vet inte vad det är.
Jag gråter verkligen inte om han lämnar, tycker man borde kunna få en mer jämn back för 220k/månad (om nu det stämmer, vill säga).
Taja, jag lastar faktiskt #78 för åtminstone 2 av de tre första torskarna mot lhf. Eller åtminstone en. Han Lyfte sig när det stod 3-0 i matcher mot lhf vilket ger honom - sett ur mitt eget mycket personliga perspektiv - ett stort minus sett över hela säsongen. Hade det vart ruter i snubben hade han visat pondus genomgående samt höjt sig ännu ett par ribbor i slutspelet. Näe, jag vill se någon annan i #78s ställe.-daniel- skrev:Jag tycker det verkligen stinker "legoknekt" om honom, vilket ju precis är vad han är. Dock så är det också jävligt viktigt med grabbar som vet när det är allvar och höjer sig. Tycker den Bombom vi fick se i slutspelet var så bra som man hade hoppats han skulle vara. Men gäller ju naturligtvis att hålla en lite högre nivå genom säsongen....DIF_Soldier skrev:Har en blandad känsla gällande BomBom - hans skarpa analytiska förmåga utanför planen ger ett seriöst intryck medan det lyser något slags översittar-skimmer över honom. Jag vet inte vad det är.
Jag gråter verkligen inte om han lämnar, tycker man borde kunna få en mer jämn back för 220k/månad (om nu det stämmer, vill säga).
- -daniel-
Äh, tyckte han var bra från match 1 i slutspelet. Det vart dock lite för mycket av det goda inledningsvis gällande hans aggressiva och något fula spelstil. Just fult & aggressivt skall en back spela i ett slutspel, dock får man väl inte göra idiotgrejer - men sånt händer.Magnutz skrev:Taja, jag lastar faktiskt #78 för åtminstone 2 av de tre första torskarna mot lhf. Eller åtminstone en. Han Lyfte sig när det stod 3-0 i matcher mot lhf vilket ger honom - sett ur mitt eget mycket personliga perspektiv - ett stort minus sett över hela säsongen. Hade det vart ruter i snubben hade han visat pondus genomgående samt höjt sig ännu ett par ribbor i slutspelet. Näe, jag vill se någon annan i #78s ställe.-daniel- skrev:Jag tycker det verkligen stinker "legoknekt" om honom, vilket ju precis är vad han är. Dock så är det också jävligt viktigt med grabbar som vet när det är allvar och höjer sig. Tycker den Bombom vi fick se i slutspelet var så bra som man hade hoppats han skulle vara. Men gäller ju naturligtvis att hålla en lite högre nivå genom säsongen....DIF_Soldier skrev:Har en blandad känsla gällande BomBom - hans skarpa analytiska förmåga utanför planen ger ett seriöst intryck medan det lyser något slags översittar-skimmer över honom. Jag vet inte vad det är.
Tror inte han blir kvar i DIF i vilket fall.
Jo, men han tog lite sjuka 2or och var slö på rören och klantig. I match 4-6 var det en annan kille.-daniel- skrev:Äh, tyckte han var bra från match 1 i slutspelet. Det vart dock lite för mycket av det goda inledningsvis gällande hans aggressiva och något fula spelstil. Just fult & aggressivt skall en back spela i ett slutspel, dock får man väl inte göra idiotgrejer - men sånt händer.
Tror inte han blir kvar i DIF i vilket fall.
Hur som helst. Han spelar nog i Malmö kommande säsong. Väl bekomme. Då får han möta slöddertälje. Grattis.
Har en kompis på SU som går med en gammal leksing. Iaf han har kontakt med Widing sedan hans tid i Leksand, och enligt han på SU så tjänar Widing runt 200k.
Om en lönesänkning nu skulle vara på gång hur mycket skulle han då sänka sin lön?
Om en lönesänkning nu skulle vara på gång hur mycket skulle han då sänka sin lön?