De föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå - helt obegripligt
De föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå - helt obegripligt
Läste nyss en grymt bra krönika, hämtad från Expressen.se och skriven av en viss Magnus Nyström. När man läser den här krönikan så förstår man, eller i alla fall jag, att det finns många Djurgårdare i Stockholm men om det är som han skriver, att de föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå istället för hockeyn nu när vi är bättre än vad vi varit på många, många år så.. så är det verkligen helt obegripligt.
http://expressen.se/index.jsp?a=695820
GOGO FIMPEN!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visst är det svårt att förstå att man hellre går på fotboll än ishockey. Det spelas ingen vidare fotboll i Allsvenskan.
Jag tror att det kommer att förändras med tiden. Det lär dock dröja länge innan vi är ikapp när det gäller åskådare per match. Om vi istället jämför antal åskådare per säsong är det ingen större skillnad, då tror jag till och med hockeyn ligger före.
Jag tror att det kommer att förändras med tiden. Det lär dock dröja länge innan vi är ikapp när det gäller åskådare per match. Om vi istället jämför antal åskådare per säsong är det ingen större skillnad, då tror jag till och med hockeyn ligger före.
BOMBOM BOUCHARD - skillnaden totalt sett är drygt ett derby i fördel för fotbollen. Ca 30.000 pers med andra ord.
Gillar hetsen i krönikan samtidigt som jag kan se ett sjukt resonemang i det hela. Viss del av publiken är kanske på plats för att se högkvalitativ ”underhållning” men för mig har det inget med supporterskap att göra. Jag är Djurgårdare oavsett vilken liga laget tillhör eller hur det presteras på planen/isen. Det är en livsstil - ett sätt att leva. På sommaren hänger jag på Stadion och på vintern blir det Globen/Hovet. Just nu i ”övergångsperioden” blir det ett jäkla rännande på matcher.
Hockeyn var storebror till fotbollen under många år och nu ser vi hur fotbollens framgångar vuxit sig så starka att de sprungit förbi ett förhållandevis stillastående hockeyintresse.
Positivt i inledningen av denna ES-säsong är att många av de äldre fotbollssupportrarna ”sk återvändarna” samt helt ny publik från fotbollen har börjat hitta till hockeyn. Det surras om hockeyn på varenda sektion på Stadion och sakta men säkert upptäcker dessa att man kan vara aktiv supporter året runt.
Blir rätt irriterad på att man hela tiden jämför fotbollen och hockeyn publikmässigt. Varför inte bara glädjas åt fotbollens framgångar? Hallå - vi är DIF båda två! Den enes framgång är inte lika med den andres tillbakagång.
Med tanke på hur rätt och envist DIF-hockey jobbar i alla led så skulle det förvåna mig om inte vi hockeysupportrar får vara med om samma resa som fotbollen publikmässigt fått erfara.
Gillar hetsen i krönikan samtidigt som jag kan se ett sjukt resonemang i det hela. Viss del av publiken är kanske på plats för att se högkvalitativ ”underhållning” men för mig har det inget med supporterskap att göra. Jag är Djurgårdare oavsett vilken liga laget tillhör eller hur det presteras på planen/isen. Det är en livsstil - ett sätt att leva. På sommaren hänger jag på Stadion och på vintern blir det Globen/Hovet. Just nu i ”övergångsperioden” blir det ett jäkla rännande på matcher.
Hockeyn var storebror till fotbollen under många år och nu ser vi hur fotbollens framgångar vuxit sig så starka att de sprungit förbi ett förhållandevis stillastående hockeyintresse.
Positivt i inledningen av denna ES-säsong är att många av de äldre fotbollssupportrarna ”sk återvändarna” samt helt ny publik från fotbollen har börjat hitta till hockeyn. Det surras om hockeyn på varenda sektion på Stadion och sakta men säkert upptäcker dessa att man kan vara aktiv supporter året runt.
Blir rätt irriterad på att man hela tiden jämför fotbollen och hockeyn publikmässigt. Varför inte bara glädjas åt fotbollens framgångar? Hallå - vi är DIF båda två! Den enes framgång är inte lika med den andres tillbakagång.
Med tanke på hur rätt och envist DIF-hockey jobbar i alla led så skulle det förvåna mig om inte vi hockeysupportrar får vara med om samma resa som fotbollen publikmässigt fått erfara.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: De föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå - helt obegriplig
Grymt bra krönika..? Vad i hela friden ser du för bra i den där patetiska och på alla sätt undermåliga artikeln/krönikan..?Johaan skrev:Läste nyss en grymt bra krönika, hämtad från Expressen.se och skriven av en viss Magnus Nyström. När man läser den här krönikan så förstår man, eller i alla fall jag, att det finns många Djurgårdare i Stockholm men om det är som han skriver, att de föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå istället för hockeyn nu när vi är bättre än vad vi varit på många, många år så.. så är det verkligen helt obegripligt.
Nyström sitter och spekulerar i saker han inte har en aning om och istället för att lyfta fram DIF hockeys ENORMT starka prestation igår kväll så väljer han att skriva en jävla helsida om att det är för lite folk på arenan..Jag är så jävla trött på denna typ av "attack"journalistik, där journalisten vill provocera bara för att få lite uppmärksamhet ...Lyft fram det positiva med gårdagens match istället för att älta gammal skåpmat för faen...
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Re: De föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå - helt obegriplig
-----> chribba
Instämmer med dig!!!
Nu när det nederlagstippade DIF haft sin bästa start sen 1977, så kommer det där gnället om publiken igen. Våga skriva något positivt någongång. Publiken brukar blomstra till efter jul, för så är det alltid, men visst förtjänar grabbarna bättre stöd. Men 6-2 mot topptippade LHC, och en liten notis efter matchfaktan...hurra:)
Instämmer med dig!!!
Nu när det nederlagstippade DIF haft sin bästa start sen 1977, så kommer det där gnället om publiken igen. Våga skriva något positivt någongång. Publiken brukar blomstra till efter jul, för så är det alltid, men visst förtjänar grabbarna bättre stöd. Men 6-2 mot topptippade LHC, och en liten notis efter matchfaktan...hurra:)
håller helt med Nyström....vill man se bra fotboll kan man sätta sig framför dumbruken och kolla spanska eller italienska ligan....svenska ligan är just vad han säger,,kalle anka liga....för mig är det åxå obegripligt att fotbollen kan locka 10-15 tusen att kolla medans håkkyn knappt får ihop 6.....sjukt!
Fan vilka döskallar en del av er är.
Varför fattar inte så många supporters att krönikörers jobb inte är att stryka er/oss medhårs.
Deras jobb är att få svagsinta supportrar att bli förbannade.
"Såg du vad idioten på Expressen skrev" osv..
De sjuka är att de lyckas varje gång...
Nyström har för övrigt helt helt rätt i det han skriver...
DIF fotboll: Ett Kalle Anka Lag i år i en Kalle Anka serie,
DIF hockey: ser mycket lovande ut i Elitserien som är en av världens 3 bästa ligor...
Helt sjukt att bli utbuade på sin hemmaplan....
Ni får väl helt enkelt se till att Expressen mfl har anledning att skriva om den stora publiken och det bra spelet i stället för de tråkiga publiksiffrorna....
Varför fattar inte så många supporters att krönikörers jobb inte är att stryka er/oss medhårs.
Deras jobb är att få svagsinta supportrar att bli förbannade.
"Såg du vad idioten på Expressen skrev" osv..
De sjuka är att de lyckas varje gång...
Nyström har för övrigt helt helt rätt i det han skriver...
DIF fotboll: Ett Kalle Anka Lag i år i en Kalle Anka serie,
DIF hockey: ser mycket lovande ut i Elitserien som är en av världens 3 bästa ligor...
Helt sjukt att bli utbuade på sin hemmaplan....
Ni får väl helt enkelt se till att Expressen mfl har anledning att skriva om den stora publiken och det bra spelet i stället för de tråkiga publiksiffrorna....
Förstår du din egen signatur?m0ng00se skrev:håller helt med Nyström....vill man se bra fotboll kan man sätta sig framför dumbruken och kolla spanska eller italienska ligan....svenska ligan är just vad han säger,,kalle anka liga....för mig är det åxå obegripligt att fotbollen kan locka 10-15 tusen att kolla medans håkkyn knappt får ihop 6.....sjukt!
rött för blodet genom hjärta och ven, gult för solens värmande sken, blått för himmel regn och hav, STOCKHOLMS STOLTHET!!! VÅRAT LAG!!!!!!
ehh ja...vadådå?lu skrev:Förstår du din egen signatur?m0ng00se skrev:håller helt med Nyström....vill man se bra fotboll kan man sätta sig framför dumbruken och kolla spanska eller italienska ligan....svenska ligan är just vad han säger,,kalle anka liga....för mig är det åxå obegripligt att fotbollen kan locka 10-15 tusen att kolla medans håkkyn knappt får ihop 6.....sjukt!
rött för blodet genom hjärta och ven, gult för solens värmande sken, blått för himmel regn och hav, STOCKHOLMS STOLTHET!!! VÅRAT LAG!!!!!!
Det handlar inte om kvalité på en liga. Det handlar om kärlek för en sköld - för ett lag. Varför knuffar du på DIF fotboll? Coca Carolas låt handlar både om fotbollen och hockeyn. Kanske främst fotbollen. Om du dissar fotbollen kanske du ska byta signatur.m0ng00se skrev:ehh ja...vadådå?lu skrev:Förstår du din egen signatur?m0ng00se skrev:håller helt med Nyström....vill man se bra fotboll kan man sätta sig framför dumbruken och kolla spanska eller italienska ligan....svenska ligan är just vad han säger,,kalle anka liga....för mig är det åxå obegripligt att fotbollen kan locka 10-15 tusen att kolla medans håkkyn knappt får ihop 6.....sjukt!
Det var fan det bästa jag läst på länge . Mycket bra formulerat av Nyström, för det verkar ju vara så som han skriver. Jag kan inte förstå varför det inte dyker upp fler och stöttar sitt klubbmärke. Som han skrev angående jubileumet när vi fyllde Hovet, jag var där och vilken kännsla det var.Ändå så bor jag 60 mil ifrån våran kära huvudstad, och jag tar mig till stockholm för att se DIF spela minst 10 gånger per säsong. publiksiffran är dålig, ingen snack om den saken. Men den stora frågan är vad vi kan göra för att ändra på detta???
Visst, det har gått bra för våra krigare. Men alltså, man gnäller över att folk går på fotboll och inte på hockey. Snälla, det har gått tre matcher. Om sisådär en 10-15 matcher kan man börja utvärdera hur det står till publikmässigt. Folk som har följt fotbollen sen i våras går på matcherna säsongen ut. Sen kommer det strömma till folk, jag lovar. Det är ju fortfarande nästan sommar ute vilket inte direkt förknippas med hockey.
DIF evigt trogen