Hej då Victor Bartley!
Hej då Victor Bartley!
Vi välkomnar Rögle's back Victor Bartley som skrivit ett 1-årskontrakt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Victor Bartley!
Alltid liten chansning när det gäller Allsvenska spelare. Jag tror dock att Bartley har potential att hålla ungefär samma klass som Klubertanz (det lilla jag sett tyder på det): Bra skridskoåkare, rätt bra spelsinne (snabba första pass bådar gott), bra skott. Dock något vek & initiativlös i egen zon. Blir hursomhelst spännande!
Bartley var inne på 40 mål framåt och 29 bakåt i Allsvenskan. Känns oroväckande ändå, undrar hur det kommer se ut i Elitserien.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Som sagt, lite av en chansning är det helt klart.Crashmash skrev:Bartley var inne på 40 mål framåt och 29 bakåt i Allsvenskan. Känns oroväckande ändå, undrar hur det kommer se ut i Elitserien.
Nu framstår jag nog som någon som alltid försvarar värvningar osv. Men då det kommer att komma folk som gnäller så vill jag redan nu gardera upp Vic. Kanske blir lite fånigt då jag gjorde ungefär samma sak med Lassen förra året. Dock vill jag gärna se spelaren först innan jag sågar.
Han spelade väl nästan 30 minuter per match många matcher. Det ökar ju sannolikheten att vara inne på mål bakåt (precis som att vara inne på mål framåt).
Han spelade väl även en hel del boxplay. Antar att dom målen är inräknade i din statistik Crashmash? Eller är det +/- du har tagit fram?
I vanliga fall skulle jag tycka att det här är en bra värvning. Men då vi har spelare som Lassen, Deilert, Lennhammer, Holm, Claesson etc så kan jag tycka att den är lite svag.
Jag tycker att det är synd att vi inte har Ragge kvar i organisationen. Tror att han kunde hjälpt våra unga backar mycket. Även om Montén är bra på att utveckla försvarsspelet.
Dunka upp en DIF-tv intervju nu. En lång rackare med Wille. Vill gärna veta vad han vet om DIF, varför han valde oss, hur han ser på framtiden och om han bodde i en igloo som barn.
Välkommen Vic.
Han spelade väl nästan 30 minuter per match många matcher. Det ökar ju sannolikheten att vara inne på mål bakåt (precis som att vara inne på mål framåt).
Han spelade väl även en hel del boxplay. Antar att dom målen är inräknade i din statistik Crashmash? Eller är det +/- du har tagit fram?
I vanliga fall skulle jag tycka att det här är en bra värvning. Men då vi har spelare som Lassen, Deilert, Lennhammer, Holm, Claesson etc så kan jag tycka att den är lite svag.
Jag tycker att det är synd att vi inte har Ragge kvar i organisationen. Tror att han kunde hjälpt våra unga backar mycket. Även om Montén är bra på att utveckla försvarsspelet.
Dunka upp en DIF-tv intervju nu. En lång rackare med Wille. Vill gärna veta vad han vet om DIF, varför han valde oss, hur han ser på framtiden och om han bodde i en igloo som barn.
Välkommen Vic.
Född till sportchef.
Välkommen Vic!
Hoppas du kommer göra succé! Ser fram emot ett pp med Vic och Honken på blå!
Hoppas du kommer göra succé! Ser fram emot ett pp med Vic och Honken på blå!
Jag vill alltid se en spelare innan jag tycker något om den, började bara spekulera lite i hur han spelat i Rögle. Det var bara +/- jag kollade upp, 40 mål framåt är riktigt bra i 5-mot-5, däremot är 29 mål bakåt rätt mycket för en toppback (bästa backen till och med) i Allsvenskan som han ändå varit enligt Järlefelt.
Fem av hans elva mål gjorde han i pp också, jag vet inte hur många assist han hade i den spelformen.
De som var inne på eller fler än 29 mål bakåt i DIF den här säsongen var Boumedienne (40), Nilson (29), Otto (36) och Printz (33). Vet inte vem han spelade med i Rögle dock.
Ska tilläggas att ingen i DIF var inne på 40 mål framåt, närmast var Kronwall (37), Krüger (32) och Boumedienne & Printz (31).
Edit: En snitt-istid på 40:29 är sjukt, och då var han ändå inte den backen i Hockeyallsvenskan som lirade mest...
Fem av hans elva mål gjorde han i pp också, jag vet inte hur många assist han hade i den spelformen.
De som var inne på eller fler än 29 mål bakåt i DIF den här säsongen var Boumedienne (40), Nilson (29), Otto (36) och Printz (33). Vet inte vem han spelade med i Rögle dock.
Ska tilläggas att ingen i DIF var inne på 40 mål framåt, närmast var Kronwall (37), Krüger (32) och Boumedienne & Printz (31).
Edit: En snitt-istid på 40:29 är sjukt, och då var han ändå inte den backen i Hockeyallsvenskan som lirade mest...
Bartley verkar grym i PP och det är precis vad DIF behöver, en spelskicklig back i PP. När det gäller defensiven så får dom väl spela honom med Printz.
-
android skrev: Vill gärna veta vad han vet om DIF, varför han valde oss, hur han ser på framtiden och om han bodde i en igloo som barn.
Välkommen Vic.
Exakt! Det är sånt man vill veta!

"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Är personligen allergisk mot backar från Allsvenskan.
Den enda som signat för oss som varit bra som jag kan komma på har varit Ragge. ( och fasen vet om han kan räknas in i skaran av "allsvenska backar. )
Får tyvärr Lassen-vibbar av denna spelare, så det är bara att hoppas att scoutningen fungerat denna gång.
Bäst i Allsvenskan undrar jag dock om han var förra säsongen då t ex Gunderson av det jag såg kändes mer rejäl och stabil i sitt spel, inte minst i egen zon.
Den enda som signat för oss som varit bra som jag kan komma på har varit Ragge. ( och fasen vet om han kan räknas in i skaran av "allsvenska backar. )
Får tyvärr Lassen-vibbar av denna spelare, så det är bara att hoppas att scoutningen fungerat denna gång.
Bäst i Allsvenskan undrar jag dock om han var förra säsongen då t ex Gunderson av det jag såg kändes mer rejäl och stabil i sitt spel, inte minst i egen zon.
Men Bartley anses väl vara den bästa backen offensivt & i PP.Kall-El skrev:Är personligen allergisk mot backar från Allsvenskan.
(av det jag har sett så tycker jag detta är en väldigt intressant spelare)
Word.mb81 skrev: Ser fram emot ett pp med Vic och Honken på blå!
Ska bli intressant att se hur han klarar sig i ES. Välkommen till DIF!
- SkönaDjurgårn
Välkommen Vic!
Trots att jag inte sett honom så mycket har jag en känsla av att han kommer spela extremt bra i DIF och vara topp-3-back hos oss (prestationsmässigt). Sen får man ju lite extra hopp om baljor framåt då han är en riktig Ilya Kovalchuk look-alike!
Trots att jag inte sett honom så mycket har jag en känsla av att han kommer spela extremt bra i DIF och vara topp-3-back hos oss (prestationsmässigt). Sen får man ju lite extra hopp om baljor framåt då han är en riktig Ilya Kovalchuk look-alike!