Välkommen Jonas Almtorp!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Välkommen Jonas Almtorp!

Inlägg av Crashmash »

Vi välkomnar Södertälje's center Jonas Almtorp som skrivit ett 2-årskontrakt.
Magnutz

Re: Välkommen Jonas Almtorp!

Inlägg av Magnutz »

Welcome! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Beror lite på hur laget formeras i övrigt men Almtorp är väl rätt stabil, knappast en toppcenter som vi alla diskuterat tidigare men en kille som gör sitt jobb varje dag. Jobbar hårt, skaplig på grillorna, spelsinnet tycker jag verkar vara sådär dock och vill minnas att hans skott är tämligen dåligt.

Bara hoppas han passar in hos Djurgården.
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Hoppas detta blir bra, precis som -daniel- skriver, det är kanske inte den "toppcenter" vi hoppats på?

Det lilla jag vet om honom, och av statistik (gud förbjude) att dömma är det ju ingen dundermålskytt á la Widing (se föregående säsong :lol: ) ledningen har värvat?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

27 poäng och +3 i slöddertälje den gångna säsongen är helt okej för en spelare som jag ser som endast defensiv. Poängskörden kommer säkerligen inte vara lika hög i DIF men slutar han med en statistik mellan +5 och +15 så är jag nöjd. Över +15 så är jag otroligt nöjd och under +5 så är jag missnöjd.

Ett lag måste även ha tråkiga spelare, Engqvist var inte särskilt rolig men satan i gatan vad viktig.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

En stabil värvning. Man vet nog vad man får av Jonas. Tvärtemot Vic som kan bli både fågel och fisk.

Har alltid verkat seriös hos hallman.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

Välkommen och jag tror han kan bli viktig och långvarig i klubben! har man plusstatistik i ssk så är man absolut inte dålig! Sen är han väl inte så jävla dyr heller. Sen kan man sitta och drömma om Möller och Persson men de kan fösrvinna efter en säsong igen! Tycker det här känns lånsiktigt klokt och ekonomiskt! Försöker alltid se det positivt och hoppas Järlan vet vad han gör!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Välkommen Jonas!

En stabil spelare som man alltid vet vad man får av, kommer att göra susen i en tredje/fjärdelina och bidra med rutin och stabilitet.

Tråkigt men välbehövligt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har nån förresten koll på hur Jonas är på att teka? Vill minnas han är ganska OK då jag sett honom i Tälje, men kan ha fel.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

-daniel- skrev:Har nån förresten koll på hur Jonas är på att teka? Vill minnas han är ganska OK då jag sett honom i Tälje, men kan ha fel.
695 tekningar
345 vunna
350 förlorade

120 tekningar
52 vunna
68 förlorade
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:
-daniel- skrev:Har nån förresten koll på hur Jonas är på att teka? Vill minnas han är ganska OK då jag sett honom i Tälje, men kan ha fel.
695 tekningar
345 vunna
350 förlorade

120 tekningar
52 vunna
68 förlorade
.... :|

Aja, inte katastrofusel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Allt hänger ju på vilken lön Almtorp får samt vilket jobb han är tänkt att sköta.

Det som snarast oroar mig är att vi står med 4 centrar där egentligen alla fyra känns som "tredjecentrar".

Norman kanske kan ta klivet upp som en okej "tvåa" till nästa säsong och Otto kommer vara en väldigt bra "trea". Almtorp och Fimpen känns som uppenbara "treor"

Haken är bara den att det räcker inte med att ha denna centerbesättning. Vi måste ha in en center som kan leda en kedja som gör mål.

Med tanke på att vi nu har fyra centrar i truppen känns det dessutom väldigt tveksamt om det signas någon mera.

Känns som att Hardy och Co är på god väg att göra samma brutala misstag som gjordes med lagbygget inför denna säsong nämligen att köra budgetvarianter på centrar, backar och målvakt för att sedan kasta ut stora pengar på forwards. Forwards som inte får ut något av sitt spel för de aldrig får pucken i vettiga lägen för det saknas backar och centrar av kvalité.

Krüger ut - Almtorp in
Eklund ut - Bartley in

Enligt mig uppenbara försvagningar både på centersidan och på backsidan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Allt hänger ju på vilken lön Almtorp får samt vilket jobb han är tänkt att sköta.

Det som snarast oroar mig är att vi står med 4 centrar där egentligen alla fyra känns som "tredjecentrar".

Norman kanske kan ta klivet upp som en okej "tvåa" till nästa säsong och Otto kommer vara en väldigt bra "trea". Almtorp och Fimpen känns som uppenbara "treor"

Haken är bara den att det räcker inte med att ha denna centerbesättning. Vi måste ha in en center som kan leda en kedja som gör mål.

Med tanke på att vi nu har fyra centrar i truppen känns det dessutom väldigt tveksamt om det signas någon mera.

Känns som att Hardy och Co är på god väg att göra samma brutala misstag som gjordes med lagbygget inför denna säsong nämligen att köra budgetvarianter på centrar, backar och målvakt för att sedan kasta ut stora pengar på forwards. Forwards som inte får ut något av sitt spel för de aldrig får pucken i vettiga lägen för det saknas backar och centrar av kvalité.

Krüger ut - Almtorp in
Eklund ut - Bartley in

Enligt mig uppenbara försvagningar både på centersidan och på backsidan.
Jag tycker också vi har bredd i centeruppsättningen men problemet är att en toppcenter som "garanterat kommer producera" (nåja, det där garanterat vet man ju hur det kan sluta. Se Widing) kostar jävligt mycket mer än det ofta smakar. Jag tror man räknar med att Jimmie / Otto / Nilson kommer göra en bättre säsong än förra och vara vår leading line, där alltså Otto räknas ha en större producerande roll igen.... Är alltså skeptisk till att vi kommer göra fler centervärvningar.

Almtorp istället för Krüger känns också så klart som ett nerköp, men att Bartley skall vara Eklunds ersättare kan du nog nästintill säkert glömma. Jag tror Bartley lätt kostar mer än det dubbla som Oscar tjänade i DIF och bör antagligen ses som Boumediennes ersättare.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Mycket bra och smart värvning!

Välkommen Jonas!
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Välkommen Jonas Almtorp :)

Vet inte hur Jonas är nu men såg honom ett par matcher säsongen 04/05 när han spelade i Almtuna och han gjorde ett helt klart godkänt intryck.

Hoppas att han har fortsätt utvecklas så kan jag säga att det man såg då var en Ottoson light.
Tekade helt ok, var defensivt stark och tänkte på lagets bästa före sitt eget.
Men som sagt det avr ju några år sedan.

Tror han kommer kunna ta en riktigt stark roll i laget som 2:a 3:dje center.

//Henke
Skriv svar