Aha, låter ju trovärdigt. Känns som att det bara är en person på detta forum som är trovärdig utan källor, Frasse. Så därför ställer jag frågan - Vart har du hört det?
Nån lirare inom parentes har sagt det till honom.
Nåja, jag tror det när jag ser det. Jag hoppas verkligen att det inte stämmer.
Aha, låter ju trovärdigt. Känns som att det bara är en person på detta forum som är trovärdig utan källor, Frasse. Så därför ställer jag frågan - Vart har du hört det?
Har för mig att rykten som Mårten läckt blivit verklighet förr. Kan dock ha fel.
Tre nyförvärv jag vill se i DIF till nästa säsong och som jag inte tycker verkar orimliga är:
Victor Bartley, D, Rögle, Kommentar, ryktas till DIF nästa säsong och är typisk transatlant med bra speluppfattning och som är bra både defensivt och offensivt. Tror han skulle vara nyttig i DIF.
Kyle Klubertanz, D, AHL, har varit i DIF förut och har inte tagit en tröja i NHL denna säsong, har öppnat i intervju för att spela i DIF igen, hoppas redan till nästa säsong.
Linus Videll, f, SSK, SSK har åkt ur serien och jag tror att Videll vill spela i ES nästa säsong och inte allsvenskan. Han har bakgrund i DIF:s juniororganisation och är en stor stark målskytt, en så skulle DIF behöva.
Tror att dessa tre spelare borde kunna vara möjliga att rekrytera, en del pengar måste väl också ha lösgjorts eftersom jag räknar med att en dyr spelare som Widing inte får nytt kontrakt?
Oulf skrev:BomBom till Malmö? Ryktas dit enligt MrMadhawk. Vore märkligt om han väljer ett lag som inte ens mäkttade med en topp 7 placering i allsvenskan.
BomBom var enligt vad jag hört redan på väg till Malmö för typ 5 år sen, så det är inte omöjligt. Dock lite förvånanade när de nu harvar i AS...fast Malmö skall ju storsatsa så varför inte? Jag tror det stämmer faktiskt, han har nog någon personlig koppling dit (känner ju sportchefen sen deras gemensamma tid i SSK).
Senast redigerad av -daniel- den 2011-04-09 09:27:27, redigerad totalt 1 gånger.
DIF 4 EVER skrev:
Linus Videll, f, SSK, SSK har åkt ur serien och jag tror att Videll vill spela i ES nästa säsong och inte allsvenskan. Han har bakgrund i DIF:s juniororganisation och är en stor stark målskytt, en så skulle DIF behöva.
Linus Videll verkade ju redan för 2-3 månader sedan vara på väg till KHL, självklart kommer han inte stanna kvar i Tälje när de spelar i Allsvenskan. Tycker dessutom han känns något för dyr för vad han presterar, egentligen gillar jag honom skarpt men senaste tiden har han inte varit bra. Han lär kräva en bit över 200K / månaden och frågan är om DIF anser sig ha råd med det för tillfället?
Shitkicker skrev:Helvete vad du tjatar om Gunderson, människa. Du är ju nästan manisk. Jag ställer mig enormt skeptisk till att du har sett så fantastiskt mycket av honom och Örebro i år att du har fog för att så eftertryckligt slå fast att han är klasser bättre än Bartley. Svara ärligt på denna fråga. Hur många hela matcher har du sett med Gunderson? Hur många har du sett med Bartley's Rögle? Du får ursäkta mig om jag tror våra scouter har bättre bedömningsunderlag än du.
Ehh, ja? Jag tycker att han är en bra spelare. Det finns de som tjatar lika mycket om A.Falk och Linus Videll. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara på det där. Jag skriver vad jag tycker, stör det dig kanske du bör undvika att läsa det jag skriver. Tack.
Jag har inte följt AS alls i år, det kan jag erkänna. Men jag har sett nästan alla Örebros OCH Rögles matcher i KS (har nästan alla dessa matcher inspelade dessutom), så jag anser mig ha ganska bra kött på benen. Man kan faktiskt skaffa sig en rätt hygglig uppfattning om en spelare genom att analysera en handfull matcher. Mina analyser och observationer verkar dessutom stämma överens med övriga betraktares omdömen. Mjörnberg på hockeysverige.se utnämnde bl.a. Gunderson till AS bästa back den här säsongen, och som den näst största överraskningen efter Hellberg. Genomgående under sändningarna från KS har man talat om Gunderson som ligans bästa back när ämnet har kommit på tal, etc.
Nej, det stör mig inte alls att du skriver vad du tycker, det gör vi väl alla här. Vad jag finner lite märkligt är dock att du verkar tycka det närmast är katastrof att vi signat Bartley istället för Gunderson när det för de flesta av oss andra framstår som om de är hyfsat likvärdiga spelare. Givetvis med lite olika individuella egenskaper, men, likafullt till synes jämnbördiga. Du har flera gånger antytt att Bartley, som värvning betraktat, skulle vara mycket mer av en chansning, vilket jag har lite svårt att köpa. Ur mitt perspektiv är kanske snarare en back på 77 kilo, fostrad i relativt snäll collegehockey, en chansning då, jag har enormt svårt för så klent byggda backar. Det går att flytta på honom om man vill, om jag säger så.
I varenda match jag har sett med Bartley så har han varit bäst, eller bland de bästa på isen. Han gör fina uppåkningar, levererar en hel del underbara öppnande långpassningar och har en jävla bössa. Ge honom en ärlig chans. Efter nästa säsong kan vi utvärdera vem som var den bästa värvningen du och jag, ok?
Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Mårten_ skrev:Hank The Tank är klar för Gnaget.
(säkra källor)
Haha! Om det är sant har Dif verkligen gjort bort sig.
Stadion skrev:Är det någon från SSK som DIF ska rycka i ska det vara Lukas Kilström, en bra defensiv back som av det jag har sett verkar ha en riktigt bra attityd.
Mm nämnde det för nån vecka sen att jag gärna ser Lukas i DIF, frågan är om det ens finns nåt intresse från Järlan?
Stadion skrev:Är det någon från SSK som DIF ska rycka i ska det vara Lukas Kilström, en bra defensiv back som av det jag har sett verkar ha en riktigt bra attityd.
Skulle vara guld värt om man på nått sätt kunde försöka byta Lassen mot honom, då med nån typ av mellanlägg. Lassen lär ju passa in i deras spelarbudget samtidigt som Kilström verkar intressant och kanske skulle han kunna vara en vettig ersättare för Eklund?
Senast redigerad av Jerka den 2011-04-09 10:39:36, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt känns Almtorp som en okej värvning, men inte mer. Han har ändå haft bra med istid, hyfsad poängskörd och plus/minus i seriens sämsta lag. Men han känns ju inte som en förstecenter. Och på den positionen hoppas jag fortfarande att man letar efter nån annan. Otto och Norman/Zibbe hade ju funkat som andra-/tredjecenter och Fimpen/Hank the tank som tredje-/fjärdecenter. Nu vete fan hur de tänkt. Svaga förhoppningar om typ Ante, Möller eller Filppula finns ju dock fortfarande...
Bom-Bom till Malmö känns inte som nån större förlust om det stämmer. Bättre att hoppas på Daniel Tjärnqvist eller Timmy Pettersson istället.
Har för mig att rykten som Mårten läckt blivit verklighet förr. Kan dock ha fel.
Han har skrivit under 30 inlägg, bara kolla igenom. Jag hittade inget rykte som Mårten läckt överhuvudtaget.
DIF 4 EVER skrev:Tre nyförvärv jag vill se i DIF till nästa säsong och som jag inte tycker verkar orimliga är:
Victor Bartley, D, Rögle, Kommentar, ryktas till DIF nästa säsong och är typisk transatlant med bra speluppfattning och som är bra både defensivt och offensivt. Tror han skulle vara nyttig i DIF.
Kyle Klubertanz, D, AHL, har varit i DIF förut och har inte tagit en tröja i NHL denna säsong, har öppnat i intervju för att spela i DIF igen, hoppas redan till nästa säsong.
Tror att dessa tre spelare borde kunna vara möjliga att rekrytera, en del pengar måste väl också ha lösgjorts eftersom jag räknar med att en dyr spelare som Widing inte får nytt kontrakt?
Alltsa Bartley ar val redan klar och Kyle tackade ju nej till DIF? Videll ar ingen personlig favorit men han ar onekligen ganska duktig!
Micke Johansson känner Klasen genom sin son Viktor Johansson sedan Huddingetiden..
Om Linus Klasen vänder hem är vi 1 bra alternativ. Chansen att Gnaget skulle ha råd med honom finns inte om dom nu har gjort klart med Videll och Carlsson.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.