Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Låna Ante. In med MH, DT och SK. Ut med widde och bombom och tyvärr Falk. Knyt upp en bra keeper(....).
Har vi råd med det så blir jag glad. Hannula kan bytas mot videll, klasen eller liknande.
Framåt kämpa djurgården.
Har vi råd med det så blir jag glad. Hannula kan bytas mot videll, klasen eller liknande.
Framåt kämpa djurgården.
Född till sportchef.
Järlan försökte värva Almtorp redan 06/07. Då blev det Luleå för Almtorp och Ryno för Djurgården.
-
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Av det jag har sett - och jag kan bara döma utifrån det jag har sett - är Bartley något hetare i offensiven. Däremot är Bartley mer av en marginalspelare, medan Gunderson spelar betydligt enklare och mognare. Bartley är mer fysisk, större i kroppen, har bättre skott, etc. Gunderson är bättre på att hantera pucken och att stå rätt placerad, ta rätt beslut, etc. Båda är snabba på rören, Gunderson kanske något mer rörlig.Jim Morrison skrev:Jo. Men vi får vänta och se helt enkelt antar jag. Tror frågan Bartley vs Gunderson är en smaksak om vilka kvalitéer man vill ha i ett lag helt enkelt då deras offensiv är i princip likadan. Nu gäller det bara att få in en ledande, rutinerad back a la Ragnarsson. Och vem passar bättre än Daniel Tjärnqvist?
Tycker att Bartley påminner om Boumedienne, medan Gunderson mer liknar Tobias Enström i sitt sätt att spela.
- Järnkaminen90
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har dock kollat Bartley samt Almtorp och tror att en sån som Bartley kan tillföra en del i PP, Almtorp kan bli en bra spelare i rätt omgivning, men frågan är vilka som passar att lira med honom i DIF??? Och en sådan som MIKA HANNULA måste vi ha kvar!
Ingen Gunderson i DIF, Klar för MODO.
Läste någonstanns att han bröt sin muntliga överenskommelse. Hittar det dock inte nu..DIFDIF skrev:Ingen Gunderson i DIF, Klar för MODO.
Nej, det stör mig inte alls att du skriver vad du tycker, det gör vi väl alla här. Vad jag finner lite märkligt är dock att du verkar tycka det närmast är katastrof att vi signat Bartley istället för Gunderson när det för de flesta av oss andra framstår som om de är hyfsat likvärdiga spelare. Givetvis med lite olika individuella egenskaper, men, likafullt till synes jämnbördiga. Du har flera gånger antytt att Bartley, som värvning betraktat, skulle vara mycket mer av en chansning, vilket jag har lite svårt att köpa. Ur mitt perspektiv är kanske snarare en back på 77 kilo, fostrad i relativt snäll collegehockey, en chansning då, jag har enormt svårt för så klent byggda backar. Det går att flytta på honom om man vill, om jag säger så.Metal Machine skrev:Ehh, ja? Jag tycker att han är en bra spelare. Det finns de som tjatar lika mycket om A.Falk och Linus Videll. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara på det där. Jag skriver vad jag tycker, stör det dig kanske du bör undvika att läsa det jag skriver. Tack.Shitkicker skrev:Helvete vad du tjatar om Gunderson, människa. Du är ju nästan manisk. Jag ställer mig enormt skeptisk till att du har sett så fantastiskt mycket av honom och Örebro i år att du har fog för att så eftertryckligt slå fast att han är klasser bättre än Bartley. Svara ärligt på denna fråga. Hur många hela matcher har du sett med Gunderson? Hur många har du sett med Bartley's Rögle? Du får ursäkta mig om jag tror våra scouter har bättre bedömningsunderlag än du.
Jag har inte följt AS alls i år, det kan jag erkänna. Men jag har sett nästan alla Örebros OCH Rögles matcher i KS (har nästan alla dessa matcher inspelade dessutom), så jag anser mig ha ganska bra kött på benen. Man kan faktiskt skaffa sig en rätt hygglig uppfattning om en spelare genom att analysera en handfull matcher. Mina analyser och observationer verkar dessutom stämma överens med övriga betraktares omdömen. Mjörnberg på hockeysverige.se utnämnde bl.a. Gunderson till AS bästa back den här säsongen, och som den näst största överraskningen efter Hellberg. Genomgående under sändningarna från KS har man talat om Gunderson som ligans bästa back när ämnet har kommit på tal, etc.
I varenda match jag har sett med Bartley så har han varit bäst, eller bland de bästa på isen. Han gör fina uppåkningar, levererar en hel del underbara öppnande långpassningar och har en jävla bössa. Ge honom en ärlig chans. Efter nästa säsong kan vi utvärdera vem som var den bästa värvningen du och jag, ok?
http://hockey.expressen.se/nyheter/1.23 ... son-nobbarDIFRobbex skrev:Läste någonstanns att han bröt sin muntliga överenskommelse. Hittar det dock inte nu..DIFDIF skrev:Ingen Gunderson i DIF, Klar för MODO.
Där var det ja.. Nu börjar man ju undra rejält. Då en hävdar han är klar för modo och en blaska hävdar han har brytit sin överenskommelse..Salas skrev:http://hockey.expressen.se/nyheter/1.23 ... son-nobbarDIFRobbex skrev:Läste någonstanns att han bröt sin muntliga överenskommelse. Hittar det dock inte nu..DIFDIF skrev:Ingen Gunderson i DIF, Klar för MODO.
BomBom till Malmö? Ryktas dit enligt MrMadhawk. Vore märkligt om han väljer ett lag som inte ens mäkttade med en topp 7 placering i allsvenskan.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Han skriver till och med "Den sistnämnda med stor sannolikhet dessutom", vilket då var BombomOulf skrev:BomBom till Malmö? Ryktas dit enligt MrMadhawk. Vore märkligt om han väljer ett lag som inte ens mäkttade med en topp 7 placering i allsvenskan.
Pengar, det handlar om pengar. Malmö ska storsatsa nu och värva in spets, och därför känns Josef som en rimlig värvning. Han är säkert intresserad av att spela upp Malmö i en liga där han kan dominera rejält och tjäna ungefär samma summa pengar som i elitserien.Oulf skrev:BomBom till Malmö? Ryktas dit enligt MrMadhawk. Vore märkligt om han väljer ett lag som inte ens mäkttade med en topp 7 placering i allsvenskan.
Hank The Tank är klar för Gnaget.
(säkra källor)
(säkra källor)
Tråkigt om så är fallet. Inte för att jag vill se honom i Djurgården, men trist om en Djurgårdare går till aik.Mårten_ skrev:Hank The Tank är klar för Gnaget.
(säkra källor)
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Aha, låter ju trovärdigt. Känns som att det bara är en person på detta forum som är trovärdig utan källor, Frasse. Så därför ställer jag frågan - Vart har du hört det?Mårten_ skrev:Hank The Tank är klar för Gnaget.
(säkra källor)
DIF!