Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:Ekman och Ridderwalls löneposter är rätt feta också.
Och troligtvis Falks. Hannula däremot var bara här och spelade så kort tid att jag inte tror att han lämnar nån "lucka" efter sig i nästa års budget om han försvinner.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
SirDIFalot skrev:Ekman och Ridderwalls löneposter är rätt feta också.
Och troligtvis Falks. Hannula däremot var bara här och spelade så kort tid att jag inte tror att han lämnar nån "lucka" efter sig i nästa års budget om han försvinner.
Däremot fyller han nog en rejält post om han blir kvar. Han är ju väldigt pengakåt och med hans skadehistorik vettefan om jag vill att han tar upp en stor del av lönebudgeten. Kan nog få halva forumet efter mig nu...
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Edin skrev:Du läcker ju som ett såll Frasse! För mycket whisky såhär under fredagsmyset?
Håller med, ställ för allt i världen inte Frasse i mål nästa säsong i alla fall. ;)

I övrigt...
Förstår jag fortfarande inte värvningen av Almtorp.
Undrar jag hur Dif tänker när man prioriterar Bartley framför både Kyle och Gunderson. Helt ofattbart...
Hoppas jag VERKLIGEN inte att Gunderson går till Gnaget. Vad som helst, men inte det. Snälla...
Sörjer jag fortfarande inte Videll. Visst är han bra, men han är knappast vad vi behöver.
Har jag fortfarande en dålig känsla inför nästa säsong. Ångest...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Metal Machine skrev:
Edin skrev:Du läcker ju som ett såll Frasse! För mycket whisky såhär under fredagsmyset?
Håller med, ställ för allt i världen inte Frasse i mål nästa säsong i alla fall. ;)

I övrigt...
Undrar jag hur Dif tänker när man prioriterar Bartley framför både Kyle och Gunderson. Helt ofattbart...
Hoppas jag VERKLIGEN inte att Gunderson går till Gnaget. Vad som helst, men inte det. Snälla...
Sörjer jag fortfarande inte Videll. Visst är han bra, men han är knappast vad vi behöver.
Nu var det väl dock såhär att DIF ville ha Kyle först men han tackade nej, varpå vi kontaktade Bartley? Tror nog jag hellre tar Bartley än Gunderson av det jag har sett i Kvalserien också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Har egentligen inte en aning om vad Ottosson har i lön, men det är väl inte omöjligt att tänka sig att han får finna sig i att sänka den lite med tanke på hans lite mindre betydelsefulla roll och avtagande konkurrenskraft. Då sparar vi in en slant där också. Håller för övrigt helt med om att Hannula fan är vital för nästa säsong. Tappar vi honom gråter jag blod. Har vidare en känsla av att Widing blir kvar ett år till, han inser väl att han inte är direkt glödhet på marknaden efter denna fiaskosäsong och kan nog tänkas vilja höja sitt marknadsvärde. Med en rejäl jävla lönesänkning kan jag tycka det är helt ok.
Metal Machine

Jim Morrison skrev:
Metal Machine skrev:

I övrigt...
Nu var det väl dock såhär att DIF ville ha Kyle först men han tackade nej, varpå vi kontaktade Bartley? Tror nog jag hellre tar Bartley än Gunderson av det jag har sett i Kvalserien också.
Ja, just det. Fel av mig. Men, ja... Gunderson kan förmodligen inte hamna i Gnaget nu i alla fall. De har nämligen både MacNevin och McDonell under kontrakt. Och sedan håller jag absolut inte med dig om att Bartley > Gunderson - tvärtom. Fast det är ju knappast en världsnyhet...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Metal Machine skrev: Ja, just det. Fel av mig. Men, ja... Gunderson kan förmodligen inte hamna i Gnaget nu i alla fall. De har nämligen både MacNevin och McDonell under kontrakt. Och sedan håller jag absolut inte med dig om att Bartley > Gunderson - tvärtom. Fast det är ju knappast en världsnyhet...
Gillar Bartleys kvalitéer mer än Gunderson. Känns som att dom är ganska lika i spelet också men att Bartley är riktigt hård i kroppen och kan dela ut väldiga tacklingar. Ponera även att Gunderson antagligen drog nytta av att spela ett jävla powerplay med Conny Strömberg i spetsen och fick nog lite extrapoäng av det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Jim Morrison skrev:
Metal Machine skrev: Ja, just det. Fel av mig. Men, ja... Gunderson kan förmodligen inte hamna i Gnaget nu i alla fall. De har nämligen både MacNevin och McDonell under kontrakt. Och sedan håller jag absolut inte med dig om att Bartley > Gunderson - tvärtom. Fast det är ju knappast en världsnyhet...
Gillar Bartleys kvalitéer mer än Gunderson. Känns som att dom är ganska lika i spelet också men att Bartley är riktigt hård i kroppen och kan dela ut väldiga tacklingar. Ponera även att Gunderson antagligen drog nytta av att spela ett jävla powerplay med Conny Strömberg i spetsen och fick nog lite extrapoäng av det.
Nja, det vet jag inte. Det är väl egentligen inte Gundersons offensiva kvalitéer som imponerar på mig, utan hans konsekvent mogna och enkla spel. Sen är han helt otroligt skicklig med pucken. Hans egentligen enda nackdel som jag ser det är bristen på storlek. Detta gör att han har problem i närkamperna och framför det egna målet. Men trots det vinner han ändå många närkamper och hans placeringssäkerhet gör att han ändå sköter spelet framför mål ganska bra.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Metal Machine skrev:

I övrigt...
Helvete vad du tjatar om Gunderson, människa. Du är ju nästan manisk. Jag ställer mig enormt skeptisk till att du har sett så fantastiskt mycket av honom och Örebro i år att du har fog för att så eftertryckligt slå fast att han är klasser bättre än Bartley. Svara ärligt på denna fråga. Hur många hela matcher har du sett med Gunderson? Hur många har du sett med Bartley's Rögle? Du får ursäkta mig om jag tror våra scouter har bättre bedömningsunderlag än du.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Metal Machine skrev: Nja, det vet jag inte. Det är väl egentligen inte Gundersons offensiva kvalitéer som imponerar på mig, utan hans konsekvent mogna och enkla spel. Sen är han helt otroligt skicklig med pucken. Hans egentligen enda nackdel som jag ser det är bristen på storlek. Detta gör att han har problem i närkamperna och framför det egna målet. Men trots det vinner han ändå många närkamper och hans placeringssäkerhet gör att han ändå sköter spelet framför mål ganska bra.
Jo. Men vi får vänta och se helt enkelt antar jag. Tror frågan Bartley vs Gunderson är en smaksak om vilka kvalitéer man vill ha i ett lag helt enkelt då deras offensiv är i princip likadan. Nu gäller det bara att få in en ledande, rutinerad back a la Ragnarsson. Och vem passar bättre än Daniel Tjärnqvist?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-04-08 23:17:38, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:
Metal Machine skrev:

I övrigt...
Helvete vad du tjatar om Gunderson, människa. Du är ju nästan manisk. Jag ställer mig enormt skeptisk till att du har sett så fantastiskt mycket av honom och Örebro i år att du har fog för att så eftertryckligt slå fast att han är klasser bättre än Bartley. Svara ärligt på denna fråga. Hur många hela matcher har du sett med Gunderson? Hur många har du sett med Bartley's Rögle? Du får ursäkta mig om jag tror våra scouter har bättre bedömningsunderlag än du.
Tror du att DIF hockey har anställda scouter?
Expert.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jim Morrison skrev:
Bartley väger väl 15 pannor mer än Gunderson, bara det gör att jag föredrar Bartley. I min typ av hockey väger inte en back 77 kilo. Poängproduktionen är ju i stort sett snarlik. Nej, jag tror Vic kommer bli en publikfavorit faktiskt.
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
Shitkicker skrev: Du får ursäkta mig om jag tror våra scouter har bättre bedömningsunderlag än du[/b].
Tror du att DIF hockey har anställda scouter?
Känns lite som definitionsfråga. Visst, vi har inte anställda scouter. Däremot får vi ju hoppas att någon i den sportsliga organisationen har tittat ordentligt, åtminstone på en spelare vi värvar från Allsvenskan.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

SirDIFalot skrev: Tror du att DIF hockey har anställda scouter?
Kalla det vad du vill. Jag är övertygad om att vi har haft folk ute som kollat in både Bartley och Gunderson. Tror inte du det?
Metal Machine

Shitkicker skrev:Helvete vad du tjatar om Gunderson, människa. Du är ju nästan manisk. Jag ställer mig enormt skeptisk till att du har sett så fantastiskt mycket av honom och Örebro i år att du har fog för att så eftertryckligt slå fast att han är klasser bättre än Bartley. Svara ärligt på denna fråga. Hur många hela matcher har du sett med Gunderson? Hur många har du sett med Bartley's Rögle? Du får ursäkta mig om jag tror våra scouter har bättre bedömningsunderlag än du.
Ehh, ja? Jag tycker att han är en bra spelare. Det finns de som tjatar lika mycket om A.Falk och Linus Videll. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara på det där. Jag skriver vad jag tycker, stör det dig kanske du bör undvika att läsa det jag skriver. Tack.

Jag har inte följt AS alls i år, det kan jag erkänna. Men jag har sett nästan alla Örebros OCH Rögles matcher i KS (har nästan alla dessa matcher inspelade dessutom), så jag anser mig ha ganska bra kött på benen. Man kan faktiskt skaffa sig en rätt hygglig uppfattning om en spelare genom att analysera en handfull matcher. Mina analyser och observationer verkar dessutom stämma överens med övriga betraktares omdömen. Mjörnberg på hockeysverige.se utnämnde bl.a. Gunderson till AS bästa back den här säsongen, och som den näst största överraskningen efter Hellberg. Genomgående under sändningarna från KS har man talat om Gunderson som ligans bästa back när ämnet har kommit på tal, etc.
Låst