Skojar du nu? Norman var genomgående en av våra (om inte den) bästa centrar förra säsongen. Ett enormt ansvar, jobbar stenhårt men även bra framåt. Jag ser en hel del Otto i honom faktiskt. Kan naturligtvis utveckla sitt spel framåt en aning, framförallt om han får mer ansvar i PP.Salas skrev:Norman är ändå vår sämsta center kommande säsong, så han ska inte spela så mycket mer än så ändå ifall han nu inte får en superutveckling, vilket jag starkt tvivlar på. Han lär bli snäppet bättre, men mer än så vågar jag inte hoppas på.SirDIFalot skrev:Nästa säsong tror och hoppas jag att Norman har utvecklats en del. Då lär Almtorp vara snäppet bättre. Den gångna säsongen är det väl inget snack om att Almtorp var bättre. Pratar lite mer "på sikt" nu om det inte framgick.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Då lär ju ajk försöka dra i Wesslan med..!Frasse skrev:Sista ryktet säger att Owuya sticker, likaså säger samma rykte att Fasth också drar.Billx skrev:Ponera att man förlänger med Owuya,Hannula och Tjärnqvist. Då är det väl nästan full trupp? Kanske inte blir så mycket fler värvningar med andra ord.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja, Almtorp var den forward som "blev klar" igår.Elajtaren skrev:Frasse du svarade vad ja såg aldrig på frågan om Almtorp var den forward du nämnde var klar för några sidor sen..
kan vara mer på gång och det lär väl visa sig nu när Kvalserien är färdigspelad (tvivlar på att vi jaga någon i final lagen).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
ta det lugnt med frågorna nu så ni inte skrämmer bort han! 

Du har inte hört nått om en backup plan ifall Mark sticker?Frasse skrev:Ja, Almtorp var den forward som "blev klar" igår.Elajtaren skrev:Frasse du svarade vad ja såg aldrig på frågan om Almtorp var den forward du nämnde var klar för några sidor sen..
kan vara mer på gång och det lär väl visa sig nu när Kvalserien är färdigspelad (tvivlar på att vi jaga någon i final lagen).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När du citerade någon som nämnde Niklas Persson förut så hintade du något om att vi förhandlar med en center. Vet du situationen där? Det kan knappast ha varit Almtorp i vilket fall.Frasse skrev:Ja, Almtorp var den forward som "blev klar" igår.Elajtaren skrev:Frasse du svarade vad ja såg aldrig på frågan om Almtorp var den forward du nämnde var klar för några sidor sen..
Precis, på med kaffet baramårten skrev:Underbart att Frasse har bosatt sig på forumet. Kommer sitta uppe hela natten

Ryktet om att Mark sticker gör målvaktsfrågan än mer relevant. Har DIF fortfarande inte hört av sig till Tellan?
Frasse skrev:Ja, Almtorp var den forward som "blev klar" igår.Elajtaren skrev:Frasse du svarade vad ja såg aldrig på frågan om Almtorp var den forward du nämnde var klar för några sidor sen..
Om den ena Linus lutar åt en klubb som knappt är från stockholm, kan då den andra Linus vara sugen och vända hem mot rätt stockholmsklubb?
Vore otroligt kul. Men han är väl oxå center?
EDIT: Det är han inte alls...han e ytter. Heja!

- Jim Morrison
Videll till aih? Fy fan, hoppas vi inte får se honom dela oss isär i derbyna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Han jobbar i det tysta, men han är knappast en supercenter precis. Han är en fullt duglig tredje eller fjärdecenter i dagsläget, men verkligen inte mer än så. Hans tid kommer om två-tre år, och även om han ska spelas in mer och mer så kan man inte packa hans ryggsäck med allt för mycket vikter, då blir det bara en börda för honom att bära.-daniel- skrev:Skojar du nu? Norman var genomgående en av våra (om inte den) bästa centrar förra säsongen. Ett enormt ansvar, jobbar stenhårt men även bra framåt. Jag ser en hel del Otto i honom faktiskt. Kan naturligtvis utveckla sitt spel framåt en aning, framförallt om han får mer ansvar i PP.
Senast redigerad av Salas den 2011-04-08 22:08:07, redigerad totalt 1 gånger.
Känns lite obehagligt att Videll är på glid till gnägget tycker jag. Känns även som att det är risk att Wesslan går dit om Fasth lämnar. Hoppas vi lyckas förlänga med Kronwall, Hannula och M. Tjärnqvist samt tar in D. Tjärnqvist och en förstacenter. Sen kan man väl inte hoppas på så mycket mer. Och behåller Otto så klart.
Senast redigerad av kaminor den 2011-04-08 22:09:48, redigerad totalt 1 gånger.
Varför skulle han? Nä usch fan, Wesslau ska inte till aih, då spränger jag solna.kaminor skrev:Känns även som att det är risk att Wesslan går dit om Fasth lämnar.
För att han spelat i gnägget från J16-nivå till A-lagsnivå samt att vi kanske hellre vill ha Tellan (att döma av forumets åsikter) om Owuya lämnar och annars helst behåller Owuya.Salas skrev:Varför skulle han? Nä usch fan, Wesslau ska inte till aih, då spränger jag solna.kaminor skrev:Känns även som att det är risk att Wesslan går dit om Fasth lämnar.
Hur stor risk är det egentligen att Hannula sticker? Tror att han skulle må bra av att spela en hel säsong i Elitserien utan skador osv, men man märkte ju rätt snabbt att han nästan är för bra för att lira här.. Hoppas som fan på att Mika ska skriva ett ettårskontrakt.
Tror att ut-listan till slut kommer att se ut så här:
Widing
Hannula
Eklund
Boumedienne
Krüger
Owuya
Ridderwall
Falk
Ekman
Det är inga små löneposter som försvinner då, tänker mest på Widing, Hannula och Bombom. Borde finnas ganska gott om pengar att lägga på bra nyförvärv tycker jag!
Tror att ut-listan till slut kommer att se ut så här:
Widing
Hannula
Eklund
Boumedienne
Krüger
Owuya
Ridderwall
Falk
Ekman
Det är inga små löneposter som försvinner då, tänker mest på Widing, Hannula och Bombom. Borde finnas ganska gott om pengar att lägga på bra nyförvärv tycker jag!
- SirDIFalot
Ekman och Ridderwalls löneposter är rätt feta också.
Expert.