Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Zioun

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Zioun »

Metal Machine skrev:Ledsen att göra er besvikna, men Almtorp är 27. Exakt vad talar för att han kommer att höja sig? Jag kan besvara den frågan - ingenting. Och nej, jag gnäller inte för att jag bara nöjer mig med stjärnspelare, utan för att just Almtorp fyller 0 funktion. Hellre att vi plockar upp Weigel och värvar in Hank.
Vem var 27 åriga målvakten Viktor Fasth innan i år?
- Allsvensk målvakt.
Vad är han idag?
- En av Elitseriens bättre målvakter...
Man lever bara en gång...
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Herrejävlar vilka långtgående slutsatser vissa tycker sig kunna dra av en enskild värvning.. Det måste vara ekonomisk kris i Djurgårn! Vi kommer tvingas ställa upp med ett b-lag..huuuuu.

Almtorp gjorde som sagt 27 poäng förra året, i ett bottengäng. Trots att hans styrka sägs vara defensiven. Med den poängskörden hade han varit fyra i vår interna poängliga.

Jag skiter inte på mig av lycka över denna värvning, men jag ser ingen som helst anledning att måla fan på väggen heller. Lugn å fin - Mats Waltin. Det kommer bli bra det här.
kenny
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kenny »

svara mig nu!
Vad är det för fel på Mark,Almtorhp,Vic?.
Ingen som har förtoende för våran ledning?
ska berätta en sak det är inte så lätt att bygga ett lag som en del verkar tro här.
Jag vet nu kommer det om Widing ,Lassen Bom Bom osv mark är värdelös Mackan levererar inte.Widing är väl den som kämpat mest av alla tycker jag har gett allt i varje byte,lassen har knappt spelat så då är det inte lätt att slå sig in i ett lag.Josef har vart helt ok vissa matcher riktigt bra men med några dippar ibland.Mark har vart riktigt bra hela året men som många andra amatörer tyckare så ser alla bara tabben mot aik tyvärr.
Glöm inte sen att det hände nåt tragiskt i laget i år det tar på psyket jag lovar.ge alla nya spelare en chans innan ni sågar dom jäms med fotknölarna!.
Och sluta snacka om att det ska rivas säsongskort osv.
Vic kommer bli gry har sett han hel del iår!
och inget gnäll om stavning håll er till ämnet.
för övrigt glad att inte Andreas falk kom hit.
Tack för mig.
brsk

Inlägg av brsk »

Metal Machine skrev:Seriöst... jag ser hellre J20-laget åka ur ES efter årtusendets sämsta poängskörd, än att se oss komma 8 och torska kvarten med killar som Almtorp, A.Falk, Bartley, Kempe, T.Eriksson, etc. samt de trötta gamlingarna i Ottosson och framförallt Mackan Nilson... Usch och fy, säger jag bara. Inget hjärta, ingen klass, ingen fart, ingen underhållning, och absolut ingen framgång. Fyfan...
Du äcklar mig. Är det någon som saknar klass och hjärta så är det uppenbarligen du.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Faktum är att Jonas Almtorp är ett typexempel på en medioker elitseriespelare som borde förbises när vi har det J20-laget vi har. Säkert 3-4 gånger dyrare än exempelvis Norman och endast snäppet bättre. Väldigt uselt agerat.

Är det en ersättare för Falk så borde vi mer satsa på en back då det är det Falk faktiskt har spelat typ 80% av sina matcher senaste två säsongerna.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Metal Machine skrev:Jag vet ärligt talat inte om jag ens vill följa Dif nästa säsong om det blir så. Usch...
Nej, men flytta till Jönköping och byt lag då... Sådär säger man fan inte.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SkönaDjurgårn skrev:
Metal Machine skrev:Jag vet ärligt talat inte om jag ens vill följa Dif nästa säsong om det blir så. Usch...
Men man har rätt att vara kritisk.
Avgå Jocke.
kenny

Inlägg av kenny »

B.I.B.A skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Men man har rätt att vara kritisk.
Finns ju gränser! ta tillbaka det där
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

brsk skrev:
Metal Machine skrev:Seriöst... jag ser hellre J20-laget åka ur ES efter årtusendets sämsta poängskörd, än att se oss komma 8 och torska kvarten med killar som Almtorp, A.Falk, Bartley, Kempe, T.Eriksson, etc. samt de trötta gamlingarna i Ottosson och framförallt Mackan Nilson... Usch och fy, säger jag bara. Inget hjärta, ingen klass, ingen fart, ingen underhållning, och absolut ingen framgång. Fyfan...
Du äcklar mig. Är det någon som saknar klass och hjärta så är det uppenbarligen du.
Du är fri att tycka precis vad du vill om mig, på samma sätt som jag har all rätt att tycka illa om Dif:s värvningar. Emellertid kanske du bör vara försiktig med hur du uttrycker dig. Det är lätt att spela tuff bakom datorskärmen... Sådant beteende äcklar mig, för övrigt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skärp er och höj nivån nu och diskutera DIF istället. Fortsätter dessa skitinlägg så klipps det bort bara...

PM om ni ska tjafsa på nätet som barnungar.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:Faktum är att Jonas Almtorp är ett typexempel på en medioker elitseriespelare som borde förbises när vi har det J20-laget vi har. Säkert 3-4 gånger dyrare än exempelvis Norman och endast snäppet bättre. Väldigt uselt agerat.

Är det en ersättare för Falk så borde vi mer satsa på en back då det är det Falk faktiskt har spelat typ 80% av sina matcher senaste två säsongerna.
Jag håller med dig till 110%.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:Faktum är att Jonas Almtorp är ett typexempel på en medioker elitseriespelare som borde förbises när vi har det J20-laget vi har. Säkert 3-4 gånger dyrare än exempelvis Norman och endast snäppet bättre. Väldigt uselt agerat.

Jag håller med dig till 110%.
Måste helt enkelt betyda att de tror att Otto fortfarande är en förstecenter. Och att Almtorp/Zibanejad/Norman kan ersätta Krüger poängmässigt i en andrakedja. Tvivlar på både första och det andra....
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Säkert 3-4 gånger dyrare än exempelvis Norman och endast snäppet bättre.
Så ja, nu ska vi inte höja våra egna spelare till skyarna. Almtorp är klart bättre än Norman på i princip allt, men det gör dock inte värvningen till en bra sådan imo. Norman behöver mer tid på sig och bör definitivt inte spela mer än 12-13 minuter per match. Almtorp är en spelare som kan lira upp emot 20 vid behov och prestera bra, så skillnad är det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Säkert 3-4 gånger dyrare än exempelvis Norman och endast snäppet bättre.
Så ja, nu ska vi inte höja våra egna spelare till skyarna. Almtorp är klart bättre än Norman på i princip allt, men det gör dock inte värvningen till en bra sådan imo. Norman behöver mer tid på sig och bör definitivt inte spela mer än 12-13 minuter per match. Almtorp är en spelare som kan lira upp emot 20 vid behov och prestera bra, så skillnad är det.
Nästa säsong tror och hoppas jag att Norman har utvecklats en del. Då lär Almtorp vara snäppet bättre. Den gångna säsongen är det väl inget snack om att Almtorp var bättre. Pratar lite mer "på sikt" nu om det inte framgick.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Nästa säsong tror och hoppas jag att Norman har utvecklats en del. Då lär Almtorp vara snäppet bättre. Den gångna säsongen är det väl inget snack om att Almtorp var bättre. Pratar lite mer "på sikt" nu om det inte framgick.
Norman är ändå vår sämsta center kommande säsong, så han ska inte spela så mycket mer än så ändå ifall han nu inte får en superutveckling, vilket jag starkt tvivlar på. Han lär bli snäppet bättre, men mer än så vågar jag inte hoppas på.
Låst