Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
A. Falk har kritat på hos Helge Fossmo och hans apostlar för ett år till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Magnutz: Fast det där har ju indirekt stått klart sedan länge. Han köpte ju en ny bostad i Jönköping för flera veckor sedan. Det där förstod man ju... Fast jag vette fan om jag hade varit gladare över A.Falk än Almtorp. Ingen av dem känns vidare heta för oss i dagsläget.
Ok, hade inte koll på Fossmo-ligans spelare. Läste bara att han kritat på i dagarna.Metal Machine skrev:Magnutz: Fast det där har ju indirekt stått klart sedan länge. Han köpte ju en ny bostad i Jönköping för flera veckor sedan. Det där förstod man ju... Fast jag vette fan om jag hade varit gladare över A.Falk än Almtorp. Ingen av dem känns vidare heta för oss i dagsläget.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Har suttit och tänkt på den, möjliga, värvningen av Almtorp och jag kommer fan inte på någonting vettigt. Känns bara OTROLIGT intetsägande och jag ser inte alls hur han ska passa in? Om inte ledningen har fått ord om att Falk ska pensionera sig och vi behöver hans ersättare. Men även då, Jonas jävla Almtorp?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Väldigt skeptisk till värvningen av Almtorp...
Känner mig jävligt besviken om vi värvar Almtorp, snack om guld och att man vill komma top4 så värvar vi en 2-3:e center från bottengänget SSK? Känns vi som har en jävla massa bredd, vill ha mer spets.. känns dessutom som det borde finnas betydligt intressantare "hyfsade" centrar än Almtorp.
Nu är det dock jävligt långt kvar av silly och inte ens säkert att Almtorp är klar, men vafan.... Almtorp??
Nu är det dock jävligt långt kvar av silly och inte ens säkert att Almtorp är klar, men vafan.... Almtorp??
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
+1000Jim Morrison skrev:Har suttit och tänkt på den, möjliga, värvningen av Almtorp och jag kommer fan inte på någonting vettigt. Känns bara OTROLIGT intetsägande och jag ser inte alls hur han ska passa in? Om inte ledningen har fått ord om att Falk ska pensionera sig och vi behöver hans ersättare. Men även då, Jonas jävla Almtorp?
Känner EXAKT likadant...
Metal Machine skrev:+1000Jim Morrison skrev:Har suttit och tänkt på den, möjliga, värvningen av Almtorp och jag kommer fan inte på någonting vettigt. Känns bara OTROLIGT intetsägande och jag ser inte alls hur han ska passa in? Om inte ledningen har fått ord om att Falk ska pensionera sig och vi behöver hans ersättare. Men även då, Jonas jävla Almtorp?
Känner EXAKT likadant...
Sluta gnäll och gråta för i helvete....
Okej Jonas Almtorp kanske inte är den ultimata önskevärvningen men han ligger på +-statistik och han gör ändå 27 pinnar I SERIENS SÄMSTA LAG... och har ändå sin styrka i DEFENSIVEN. Förstår att alla är lite tveksamma till han vilket jag själv också är men ge grabben en chans innan ni kommer in här med motorsågen!
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Om Almtorp är en ersättare för Falk tycker jag att vi kan vara RIKTIGT nöjda. Förstår inte gnället här inne. Tycker att detta ären riktigt bra värvning utifrån vår ekonomiska situation. Vi måste hålla oss verkligheten. Förra årets drömvärvningar blev en mardröm. Vi behöver kompetenta lagspelare, Almtorp är en sådan. Sluta dröm om supervärvningar som driver föreningen kitin kurs och kom in i verkligheten. Börjar bli riktigt irriterad på den bortskämda attityd som börjar råda nu igen, där det bara är stjärnor som räknas.
Bra värvning, så sätter vi upp Zibanejad som toppcenter. Almtorp/Ottosson i andra/tredjelinan.
Om vi ändå ska satsa på juniorer så kan vi väl ge Zibbe chansen, han som kanske är den bästa junioren vi fått fram sedan Sudden...
Om vi ändå ska satsa på juniorer så kan vi väl ge Zibbe chansen, han som kanske är den bästa junioren vi fått fram sedan Sudden...
rikkard skrev:Om Almtorp är en ersättare för Falk tycker jag att vi kan vara RIKTIGT nöjda. Förstår inte gnället här inne. Tycker att detta ären riktigt bra värvning utifrån vår ekonomiska situation. Vi måste hålla oss verkligheten. Förra årets drömvärvningar blev en mardröm. Vi behöver kompetenta lagspelare, Almtorp är en sådan. Sluta dröm om supervärvningar som driver föreningen kitin kurs och kom in i verkligheten. Börjar bli riktigt irriterad på den bortskämda attityd som börjar råda nu igen, där det bara är stjärnor som räknas.
Håller med till 110 jävla %
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Håller med! Jag tror även att Almtorp kan höja sig ytterligare ett snäpp, när han nu kommer till en klubb som inte behöver kämpa för att klara sig kvar och där folk inte förväntar sig att han skall göra allt typ.rikkard skrev:Om Almtorp är en ersättare för Falk tycker jag att vi kan vara RIKTIGT nöjda. Förstår inte gnället här inne. Tycker att detta ären riktigt bra värvning utifrån vår ekonomiska situation. Vi måste hålla oss verkligheten. Förra årets drömvärvningar blev en mardröm. Vi behöver kompetenta lagspelare, Almtorp är en sådan. Sluta dröm om supervärvningar som driver föreningen kitin kurs och kom in i verkligheten. Börjar bli riktigt irriterad på den bortskämda attityd som börjar råda nu igen, där det bara är stjärnor som räknas.
Man lever bara en gång...
Jag kommer stötta laget till 100% och köpa säsongskort oavsett trupp, det är dock självklart för mig att alltid vilja ha det bästa och inte bara nöja sig med något mellanting. Det jag är rädd för nu är att vi återigen inte kommer ha någon självklar förstacenter som levererar stadigt.rikkard skrev:Om Almtorp är en ersättare för Falk tycker jag att vi kan vara RIKTIGT nöjda. Förstår inte gnället här inne. Tycker att detta ären riktigt bra värvning utifrån vår ekonomiska situation. Vi måste hålla oss verkligheten. Förra årets drömvärvningar blev en mardröm. Vi behöver kompetenta lagspelare, Almtorp är en sådan. Sluta dröm om supervärvningar som driver föreningen kitin kurs och kom in i verkligheten. Börjar bli riktigt irriterad på den bortskämda attityd som börjar råda nu igen, där det bara är stjärnor som räknas.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
Ledsen att göra er besvikna, men Almtorp är 27. Exakt vad talar för att han kommer att höja sig? Jag kan besvara den frågan - ingenting. Och nej, jag gnäller inte för att jag bara nöjer mig med stjärnspelare, utan för att just Almtorp fyller 0 funktion. Hellre att vi plockar upp Weigel och värvar in Hank.
svara mig nu!
Vad är det för fel på Mark,Almtorhp,Vic?.
Ingen som har förtoende för våran ledning?
ska berätta en sak det är inte så lätt att bygga ett lag som en del verkar tro här.
Jag vet nu kommer det om Widing ,Lassen Bom Bom osv mark är värdelös Mackan levererar inte.Widing är väl den som kämpat mest av alla tycker jag har gett allt i varje byte,lassen har knappt spelat så då är det inte lätt att slå sig in i ett lag.Josef har vart helt ok vissa matcher riktigt bra men med några dippar ibland.Mark har vart riktigt bra hela året men som många andra amatörer tyckare så ser alla bara tabben mot aik tyvärr.
Glöm inte sen att det hände nåt tragiskt i laget i år det tar på psyket jag lovar.ge alla nya spelare en chans innan ni sågar dom jäms med fotknölarna!.
Och sluta snacka om att det ska rivas säsongskort osv.
Vic kommer bli gry har sett han hel del iår!
och inget gnäll om stavning håll er till ämnet.
för övrigt glad att inte Andreas falk kom hit.
Tack för mig.
Vad är det för fel på Mark,Almtorhp,Vic?.
Ingen som har förtoende för våran ledning?
ska berätta en sak det är inte så lätt att bygga ett lag som en del verkar tro här.
Jag vet nu kommer det om Widing ,Lassen Bom Bom osv mark är värdelös Mackan levererar inte.Widing är väl den som kämpat mest av alla tycker jag har gett allt i varje byte,lassen har knappt spelat så då är det inte lätt att slå sig in i ett lag.Josef har vart helt ok vissa matcher riktigt bra men med några dippar ibland.Mark har vart riktigt bra hela året men som många andra amatörer tyckare så ser alla bara tabben mot aik tyvärr.
Glöm inte sen att det hände nåt tragiskt i laget i år det tar på psyket jag lovar.ge alla nya spelare en chans innan ni sågar dom jäms med fotknölarna!.
Och sluta snacka om att det ska rivas säsongskort osv.
Vic kommer bli gry har sett han hel del iår!
och inget gnäll om stavning håll er till ämnet.
för övrigt glad att inte Andreas falk kom hit.
Tack för mig.