Jim Morrison skrev:Hahaha, ALMTORP?! Spetskompetens!
Nej, men har egentligen någon påstått att DIF letar efter en toppcenter? Svar nej.
Bra värvning? Tveksamt, inte speciellt spännande för att sammanfatta.
Påstått och påstått? Nej. Men det borde väl vara tydligt uppenbart när vår toppcenter är Ottosson, 35. All heder till Otto, men om man ska vinna ett SM-guld behövs det en BRA, dominant, poängplockande toppcenter som kan leda legat och leda en egen kedja som ALLTID producerar.
Davidsson? Wallin? Lehtonen/Warg/Lindström?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-04-08 11:18:58, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine skrev:Jo, det lär väl visa sig hur ekonomin ser ut. Märkligt ändå. Hur vi kan göra ett bättre (ekonomiskt) resultat med det här laget än förra året, då vi inte direkt hade något märkvärdigt lag. Speciellt med tanke på att vi gick till final 09/10 och åkte i kvarten senast. Jaja, märkligt som sagt...
Mer publik och 2st fullsatta derbyn. Dessutom så verkar det ju som upplägget med arenabolaget är skamligt uselt för DIFs del när man inte tjänade så enormt mycket pengar på att spela slutspelsmatcher (pga ett extremt förhöjt arvode för hyra av lokalerna under slutspelsmatcher).
Aja, det är ju spekulationer men känslan har varit av det man hört att DIF inte kommer gå minus den gångna säsongen, utan möjligtvis något plus.
Jim Morrison skrev:Hahaha, ALMTORP?! Spetskompetens!
Nej, men har egentligen någon påstått att DIF letar efter en toppcenter? Svar nej.
Bra värvning? Tveksamt, inte speciellt spännande för att sammanfatta.
Påstått och påstått? Nej. Men det borde väl vara tydligt uppenbart när vår toppcenter är Ottosson, 35. All heder till Otto, men om man ska vinna ett SM-guld behövs det en BRA, dominant, poängplockande toppcenter som kan leda legat och leda en egen kedja som ALLTID producerar.
-daniel- skrev:
Det är inte DIFs melodi att värva bra spelare.
Haha, kanske inte. Men kan man hoppas på att det där är Aftonbladet-spekulationer och att Frasses lilla namedrop faktiskt gällde en forward och inte en center? Men det känns lite väl långsökt - speciellt när dom två(Aftonbladet och Frasse) kom så nära varandra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-daniel- skrev:
Det är inte DIFs melodi att värva bra spelare.
Haha, kanske inte. Men kan man hoppas på att det där är Aftonbladet-spekulationer och att Frasses lilla namedrop faktiskt gällde en forward och inte en center? Men det känns lite väl långsökt - speciellt när dom två(Aftonbladet och Frasse) kom så nära varandra.
Tyvärr tror jag inte det, speciellt inte eftersom DIF tidigare har huggit efter Almtorp när han kom tillbaka från Nordamerika för 3-4 säsonger sedan....
Ja herregud, tråkigare nyförvärv är svårt att hitta om det skulle stämma, medioker center med en oerhört tråkig spelstil. Inte speciellt snabb, inget bra skott, ofysisk, men okej defensiv!
Likt Per Bäcker som någon nämnde, suck!
Skulle vi värvat någon defensiv center av hyfsad klass för 3 eller 4 kedjan hade ju Johan Andersson till och med varit bättre.
diftobbe89 skrev:Ja herregud, tråkigare nyförvärv är svårt att hitta om det skulle stämma, medioker center med en oerhört tråkig spelstil. Inte speciellt snabb, inget bra skott, ofysisk, men okej defensiv!
Likt Per Bäcker som någon nämnde, suck!
Skulle vi värvat någon defensiv center av hyfsad klass för 3 eller 4 kedjan hade ju Johan Andersson till och med varit bättre.
Hoppas inte detta stämmer....
Andreas Falk... Fast det hade ju iofs inte varit 3e eller 4e kedjan och antagligen mycket dyrare.
Ang. Almtorp.
Att när vi plockade in Bom-bom och Widing som båda ansågs som klass-värvningar,
och där måste jag säga att man hade hoppats på aningen mer.. I Almtorp har man
inte lika mycket förväntningar så då överraskar väl han kanske istället.. Och så tar han troligtvis mindre i lön!! Vi plockade väl Jocke Eriksson ifrån ssk, och han gillade jag skarpt.
En annan tanke..
Nu när Frölunda har värvat på 2st backar till, så talar väl det för att Ahnelöv inte hamnar där.
Men kan Jonas för dåligt, så vet ej om han passar här. Är han en Offensiv eller defensiv back?
-Off topic- Så blåser det som f-n i här i södra småland...
Senast redigerad av Jimmy Djurgårdare den 2011-04-08 12:52:54, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmy Djurgårdare skrev:Ang. Almtorp.
inte lika mycket förväntningar så då överraskar väl han kanske istället.. Och så tar han troligtvis mindre i lön!! Vi plockade väl Jocke Eriksson ifrån ssk, och han gillade jag skarpt.
Jimmy Djurgårdare skrev:Ang. Almtorp.
jo men istället för Krüger?
Nej, det hoppas jag inte. Jag räknar med ytterligare en center kommer hit..
Men Fimpen, Mika Z, och Norman kan ju alla spela på kanterna. Men det är kanske slöseri?
Falk inte längre på marknaden
2011-04-08 14:12:47
Andreas Falk lär ha varit ett rätt hett namn på marknaden.
Men han finns inte där längre. Han har nämligen undertecknat ett nytt ettårsavtal med HV71.