Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Remy Lebeau
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Det kan bli skapligt obehagligt om Mark drar och Tellan redan hunnit signa med någon klubb i KHL. Då ska vi ge oss in i en budgivning om Wesslau vars status är ett stort frågetecken. Risken att Wesslau blir dyrare än Tellan och Owuya är förmodligen ganska stor. Något självklart val i Elitserien har inte Wesslau, och han kan således välja det ekonomiskt bästa alternativet med gott samvete. Att betala någon topplön för Wesslau känns för övrigt inte riktigt bra. Han har ett bra slutspel på sitt cv, inget mer.
Vi är ute på farligt vatten med målvaktsfrågan. Frågan är hur länge man vågar vänta med Owuya. Det är en mycket känsligare situation än med Nilson förra året, och det återstår att se hur ledningen löser den.
Vi är ute på farligt vatten med målvaktsfrågan. Frågan är hur länge man vågar vänta med Owuya. Det är en mycket känsligare situation än med Nilson förra året, och det återstår att se hur ledningen löser den.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2011-04-06 21:54:40, redigerad totalt 3 gång.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha. Att höja sig till slutspel är väl inte särskilt svårt när man varit kass stora delar av grundserien. Har hellre en målvakt som är riktigt bra hela tiden än en som, som Jensa85 uttryckte det, kostar oss dyrbara poäng under seriens första halva för att sedan spela upp sig och vara hyfsad.SirDIFalot skrev:Hur bra Tellqvist var i DIF för 10-11 år sedan är väl sjukt irrelevant och det håller nog alla med om.
Dock har han ju faktiskt aldrig höjt sig så som man vill i ett slutspel, endast en gång. Den första i DIF. Vilket enligt mig är den viktigaste egenskapen hos en målvakt.
För övrigt så tycker jag inte att Mark var särskilt bra i slutspelet.
SirDIFalot skrev:Tar du en titt på Tellans historik så har inte han "dansat" i så många slutspel heller. Det är ju faktiskt det som är det allra viktigaste gällande en målvakt, att han höjer sig till en grym nivå när det blir slutspel. Tellan har inte heller något vidare trackrecord därborta, även om det givetvis är Wesslau.
Tycker du talar lite emot dig själv i det du säger. Sen tror jag inte att Tellan kommer vinna någon målvaktsliga om han kommer tillbaka. Han kommer kanske ligga på 91-91.5 och 2.5 insläppta, men om man kollar på stormålvakter i elitserien som vinner Guld åt sina klubbar (Stefan Liv) så hade han 90.9 (tror jag) i grundserien och var endå en stor anledning till deras fenomenala år. Tellqvist skulle bidra med så mycket mer än bara statistik, som t.ex säkerhet, lugn och rutin.SirDIFalot skrev:Meritlistan spelar ju dock mindre roll. Det är ju vart han står idag som är relevant.
Däremot köper jag absolut att dom vill ge Owuya chansen ett år till, men med tanke på att han klart och tydligt sagt vad han vill så tycker jag att det är tjänstefel att inte ens höra sv sig till Tellan.
B.I.B.A skrev:Varför? Inget som inte passar in under topic. Skärp dig nu.Joas skrev:Starta en tråd om Tellan och ta diskussionen där i stället nu får det räcka med med tre sidor om han är bra eller inte.
Nej det är vansinnigt tråkigt att läsa denna meningslösa diskussion om han är bra eller inte det leder inget vart ingen kommer ändra sin åsikt spar detta tills han ev är klar för DIF.
Flera rykten om nya spelare vore dock intressant.
- SirDIFalot
Dock var varken Wesslau eller Mark kass under grundserien. Och ett snitt på 1.66 insläppta mål per match i ett slutspel är ju extremt bra. Även Wesslaus 1.80.Anderberg skrev:Haha. Att höja sig till slutspel är väl inte särskilt svårt när man varit kass stora delar av grundserien. Har hellre en målvakt som är riktigt bra hela tiden än en som, som Jensa85 uttryckte det, kostar oss dyrbara poäng under seriens första halva för att sedan spela upp sig och vara hyfsad.SirDIFalot skrev:Hur bra Tellqvist var i DIF för 10-11 år sedan är väl sjukt irrelevant och det håller nog alla med om.
Dock har han ju faktiskt aldrig höjt sig så som man vill i ett slutspel, endast en gång. Den första i DIF. Vilket enligt mig är den viktigaste egenskapen hos en målvakt.
Jag tycker Stefan Liv är en sån målvakt som man vill ha i ett lag, ligger på 90-91% i grundserien utan att imponera och blir en vägg i slutspelet. Sedan får ju målvakten givetvis gärna vara bra i grundserien också.
Expert.
- SirDIFalot
Det är väl en väldigt intressant och befogad diskussion då det är en extremt viktig fråga för DIF hockey.Joas skrev:B.I.B.A skrev:Varför? Inget som inte passar in under topic. Skärp dig nu.Joas skrev:Starta en tråd om Tellan och ta diskussionen där i stället nu får det räcka med med tre sidor om han är bra eller inte.
Nej det är vansinnigt tråkigt att läsa denna meningslösa diskussion om han är bra eller inte det leder inget vart ingen kommer ändra sin åsikt spar detta tills han ev är klar för DIF.
Om någon har något rykte att leverera så kommer det nog ut här i alla fall ska du se...
Expert.
Fortfarande en diskussion som går in under topic. Om du sedan finner den intressant eller inte är inte ett dugg relevant.Joas skrev:Nej det är vansinnigt tråkigt att läsa denna meningslösa diskussion om han är bra eller inte det leder inget vart ingen kommer ändra sin åsikt spar detta tills han ev är klar för DIF.B.I.B.A skrev:Varför? Inget som inte passar in under topic. Skärp dig nu.Joas skrev:Starta en tråd om Tellan och ta diskussionen där i stället nu får det räcka med med tre sidor om han är bra eller inte.
Smakar mer än gärna på några nya rykten dock!
Avgå Jocke.
- reservjesus
Ska man värva Wesslau får det ju inte kosta hur mycket som helst. Killen har som sagt gjort en helt okej grundserie(med lite dippar till och från) för att sedan verkligen tokdominera i slutspelet. Hans första 10 matcher i ahl såg riktigt lovande ut, för att sedan börja se ut som den Wesslau som stod i grundserien.
Vågar man värva hem en målvakt som faktiskt bara gjort en okej grundserie och ett grymt slutspel? Hade han å andra sidan visat upp samma stabila spel under en hel säsong i Ahl hade jag haft en helt annan åsikt, fast då han han nog aldrig varit aktuell för en hemflytt.
Jag kommer fortsätta plussa för Tellan då han helt enkelt är en bättre målvakt, just nu.
Vågar man värva hem en målvakt som faktiskt bara gjort en okej grundserie och ett grymt slutspel? Hade han å andra sidan visat upp samma stabila spel under en hel säsong i Ahl hade jag haft en helt annan åsikt, fast då han han nog aldrig varit aktuell för en hemflytt.
Jag kommer fortsätta plussa för Tellan då han helt enkelt är en bättre målvakt, just nu.
clowns to the left of me, jokers to the right
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Anderberg m.fl.>> Jag förstår er önskan om att få hem Tellan, men ge fan i att kasta skit på Mark. Han har gjort en helt sanslöst bra säsong och ska behandlas med respekt. Ni vinner ingenting på att skriva nedsättande om hans talang eller prestation. Jag tycker att han varit riktigt bra från första stund och sedan växt i takt med förtroendet han fått.
Målvaktsfrågan är riktigt delikat i år och jag är inte helt säker själv på hur jag skulle vilja ha det. Tellan är ju en gammal idol men gamla meriter är ju ganska ointressanta inför det här målvaktsvalet. Vem kommer vara bäst den närmaste säsongen?
Kanske att jag plockar bort Wesslau ur ekvationen då han inte verkar ha övertygat i år, men det känns också jobbigt, han verkar vara en riktigt soft kille som säkert skulle göra väldigt bra ifrån sig i elitserien nästa säsong.
Får hoppas att ledningen tar ett bra beslut helt enkelt, man kan ju iaf inte påverka så mycket här från datorstolen...
Målvaktsfrågan är riktigt delikat i år och jag är inte helt säker själv på hur jag skulle vilja ha det. Tellan är ju en gammal idol men gamla meriter är ju ganska ointressanta inför det här målvaktsvalet. Vem kommer vara bäst den närmaste säsongen?
Kanske att jag plockar bort Wesslau ur ekvationen då han inte verkar ha övertygat i år, men det känns också jobbigt, han verkar vara en riktigt soft kille som säkert skulle göra väldigt bra ifrån sig i elitserien nästa säsong.
Får hoppas att ledningen tar ett bra beslut helt enkelt, man kan ju iaf inte påverka så mycket här från datorstolen...
- Lee Harvey Oswald
Har förvisso alltid tyckt att Mark oftast agerat mer Innebandy-pajas än ishockeymålvakt, men nån måtta får det vara.Anderberg skrev: Haha. Att höja sig till slutspel är väl inte särskilt svårt när man varit kass stora delar av grundserien. Har hellre en målvakt som är riktigt bra hela tiden än en som, som Jensa85 uttryckte det, kostar oss dyrbara poäng under seriens första halva för att sedan spela upp sig och vara hyfsad.
Grabben gör sitt första SM-slutspel & gör det förbaskat bra, & till skillnad från övriga laget var Mark redo från match 1.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Löjligt att påstå att Mark inte gjorde bra ifrån sig i slutspelet. Sett till förutsättningarna inför säsongen har han imponerat stort på mig och visat att han håller i Elitserien. Nog om det.
Mark vill över pölen och kommer säkert sticka om/när intresse visas därifrån. Då räknar vi bort honom.
Wesslau har haft en grymt tung säsong i AHL och vill säkert hem. Men trots förra årets slutspel, när han spelade som i trans, känns han som ett osäkert kort. Tack, men nej tack.
Tellqvist är en Djurgårdsikon och ska behandlas därefter. Är säker på att han skulle bidra med massor i flera år framöver och varför man tvekar att kontakta honom är en gåta för mig.
Med en bra offensiv vinner man matcher, med en bra defensiv vinner man titlar. Låt Tellan vara den stabila post längst bak som vi saknat i flera år.
My two cents.
Mark vill över pölen och kommer säkert sticka om/när intresse visas därifrån. Då räknar vi bort honom.
Wesslau har haft en grymt tung säsong i AHL och vill säkert hem. Men trots förra årets slutspel, när han spelade som i trans, känns han som ett osäkert kort. Tack, men nej tack.
Tellqvist är en Djurgårdsikon och ska behandlas därefter. Är säker på att han skulle bidra med massor i flera år framöver och varför man tvekar att kontakta honom är en gåta för mig.
Med en bra offensiv vinner man matcher, med en bra defensiv vinner man titlar. Låt Tellan vara den stabila post längst bak som vi saknat i flera år.
My two cents.
Vad har folk för verklighetsuppfattning egentligen och vad fan har Owuya gjort er? Det är helt okej att hellre vilja ha Tellan men att påstå att Owuya har gjort en dålig säsong eller "bara gjort en bra säsong" osv osv är ju bara idiotiskt. Killen är ung, han gör sin första säsong i ES och går och vinner målvaktsligan, låg mycket bakom att vi fick till en sjunde match mot Luleå med bl a 2 nollor i rad. Dessutom var han tilltänkt som andramålvakt när säsongen startade. Fattar ni inte vilken jävla säsong han har gjort?
Sen talar ingenting för att han ska bli sämre nästa säsong. Alla säger ju hur seriös han är och hur bra han tränar vilket inte skadar när det gäller utveckling. Sen att han kanske drar i sommar, det resonemanget köper jag men kasta inte skit på han som om han vore dålig för det är han inte.
Dessutom har han DIF som moderklubb, han har allt som krävs för att älskad av DIFs fans.
Sen talar ingenting för att han ska bli sämre nästa säsong. Alla säger ju hur seriös han är och hur bra han tränar vilket inte skadar när det gäller utveckling. Sen att han kanske drar i sommar, det resonemanget köper jag men kasta inte skit på han som om han vore dålig för det är han inte.
Dessutom har han DIF som moderklubb, han har allt som krävs för att älskad av DIFs fans.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha... nu får du ju ge dig: Två stycken hållna nollor på 7 matcher, han var precis som nån var inne på en av de enda som levererade från första matchen i slutspelet.Anderberg skrev:
Du är så onyanserad att en grå vägg ser ut som en regnbåge i jämförelse. Du har uppenbarligen bestämt dig att Owuya = dålig målvakt & Tellqvist = bra målvakt. Finns inget mellanläge. Allt är digitalt; on eller off. Svart eller vitt.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
I första hemmamatchen kostade han oss segern geno-daniel- skrev:Haha... nu får du ju ge dig: Två stycken hållna nollor på 7 matcher, han var precis som nån var inne på en av de enda som levererade från första matchen i slutspelet.Anderberg skrev:
Du är så onyanserad att en grå vägg ser ut som en regnbåge i jämförelse. Du har uppenbarligen bestämt dig att Owuya = dålig målvakt & Tellqvist = bra målvakt. Finns inget mellanläge. Allt är digitalt; on eller off. Svart eller vitt.
att oskymd släppa en handledare från ringkanten. I den avgörande matchen är han släpphänt. Resten av matcherna var bra, men någon matchvinnare var han uppenbarligen inte.
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:
Du är så onyanserad att en grå vägg ser ut som en regnbåge i jämförelse. Du har uppenbarligen bestämt dig att Owuya = dålig målvakt & Tellqvist = bra målvakt.
Finns inget mellanläge.
Allt är digitalt; on eller off. Svart eller vitt.
ONOFF eller Webhallen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan