Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Äppelmos »

Jag har sätt Tellan absolut inte så många matcher som jag hade velat, men håller med dom föregående talarna om lugnet och tryggheten i hans spel.

Sen så skulle jag vilja bygga spelet med en säker keeper som man kan ha över flera säsonger 2+1 tex, som backar och forwards vet vart dom har, och som har en hög lägsta nivå.

Mark vill ju som bekant till NHL så av den anledningen stryker jag honom.

Wesslan har "dansat" en vår som nån så perfekt uttryckte sig, och gjorde det jävligt bra absolut, men frågan är "hur gick det sen". Han har ju inte haft nån super visit i AHL av det man har hört, nu har jag inte sätt några matcher så om nån har det och kan upplysa skulle det ju hjälpa.

Tellan är av det jag sätt säker och trygg i sitt spel, en bra keeper med DIF i sitt hjärta och som längtar efter att komma hem. Kanske kostar lite mer, men har en hög lägsta nivå och av det jag sätt så gör han inte dom där "va fan gör han?!" missarna.

Tror vi skulle få ett lugn som har saknats i våran defensiv dom senaste åren med två första målvakter om vi fick hem en bra stabil första målvakt och sen Tim kunde växa bakom, och om ett par år börja utmana.
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

Edin skrev:Jag vet inte varför många här är så fruktansvärt bortskämda med våra målvakter. Två år i rad har vi haft två unga killar som imponerat stort, men det viftas bort med att dom minsann gjorde sitt livs säsong.

Jag undrar vad som hade hänt om vi hade haft Greiss i målet...
Wesslan ung...? :wink: Han är väl en så kallad "late bloomer"?
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

-daniel- skrev:
Anderberg skrev:Tellqvist spelar redan nu en variant av den nya stilen.
Jasså? Detta var helt nytt för mig.
Du har ju inte sett honom spela. :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äppelmos>>
Tar du en titt på Tellans historik så har inte han "dansat" i så många slutspel heller. Det är ju faktiskt det som är det allra viktigaste gällande en målvakt, att han höjer sig till en grym nivå när det blir slutspel. Tellan har inte heller något vidare trackrecord därborta, även om det givetvis är Wesslau.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Don66-2 skrev:
Edin skrev:Jag vet inte varför många här är så fruktansvärt bortskämda med våra målvakter. Två år i rad har vi haft två unga killar som imponerat stort, men det viftas bort med att dom minsann gjorde sitt livs säsong.

Jag undrar vad som hade hänt om vi hade haft Greiss i målet...
Wesslan ung...? :wink: Han är väl en så kallad "late bloomer"?
25 år är väl ingen ålder för en målvakt? :wink:
Senast redigerad av Edin den 2011-04-06 21:32:10, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

OS-guld, VM-silver och brons. Helt ok.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Anderberg skrev:OS-guld, VM-silver och brons. Helt ok.
Helt ok.

Men det bör ju faktiskt tilläggas att han inte direkt var så delaktig i OS-guldet, eller bronset. Däremot silvret som var hans bästa landslagsturnering, dock var det längesedan nu. Senaste VM-turneringen han var med floppade han ju lite.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:Äppelmos>>
Tar du en titt på Tellans historik så har inte han "dansat" i så många slutspel heller. Det är ju faktiskt det som är det allra viktigaste gällande en målvakt, att han höjer sig till en grym nivå när det blir slutspel. Tellan har inte heller något vidare trackrecord därborta, även om det givetvis är Wesslau.
Tellan har ju inte fått särskilt mycket istid i NÅGON av ligorna, och fått många konstiga matcher med inhopp hit och dit vilket knappast bygger på självförtroendet eller räddningsprocenten...dessutom har han ju haft en del skador som i mitt tycke är det enda som kan tala emot honom.

I KHL där han har fått spela mer har han däremot visat vad han kan.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

2 SM guld, OS, VM Medaljer och har haft förstaspaden i NHL...Jo det är bättre en Allsvenskan, Elitserien och AHL.

Förstår inte om du försöker argumentera för att han är sämre en Wesslan?
Men enligt mitt tycke är han den bästa av dom tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äppelmos skrev:
2 SM guld, OS, VM Medaljer och har haft förstaspaden i NHL...Jo det är bättre en Allsvenskan, Elitserien och AHL.

Nopp, har sagt att Tellqvist förmodligen är bättre än Owuya och Wesslau. Och nej, Tellan har aldrig haft förstaspaden i NHL. Och var knappast delaktig i OS-guldet. Och det var bara ett av SM-slutspelen som han "dansade" som du uttryckte det. Meritlistan spelar ju dock mindre roll. Det är ju vart han står idag som är relevant.
Expert.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

SirDIFalot skrev:
Äppelmos skrev:

Nopp, har sagt att Tellqvist förmodligen är bättre än Owuya och Wesslau. Och nej, Tellan har aldrig haft förstaspaden i NHL. Och var knappast delaktig i OS-guldet. Och det var bara ett av SM-slutspelen som han "dansade" som du uttryckte det. Meritlistan spelar ju dock mindre roll. Det är ju vart han står idag som är relevant.
Men Wesslan har inte stått i NHL, inte spelat Tre Kronor (förutom U) so i dont get your point?
Sen så tror jag Tellan var helt OK båda guldåren med tanke på utagningen till Elitseriens Allstar, "Rookie of the Year" osv..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur bra Tellqvist var i DIF för 10-11 år sedan är väl sjukt irrelevant och det håller nog alla med om.

Dock har han ju faktiskt aldrig höjt sig så som man vill i ett slutspel, endast en gång. Den första i DIF. Vilket enligt mig är den viktigaste egenskapen hos en målvakt. Visserligen har han ju inte fått vara med om så många. Vilket givetvis han själv är delaktig i, även om det förmodligen ligger en del otur inblandat där.
Expert.
Joas

Inlägg av Joas »

Starta en tråd om Tellan och ta diskussionen där i stället nu får det räcka med med tre sidor om han är bra eller inte.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Förstår inte varför detta ens är en diskussion, Tellan SKA vara prio ett om han vill hem. Ingen av dom andra målvakterna är i närheten av honom. Det är en Djurgårds Profil som ska hem !

Så nu byter vi samtals ämne ! Någon spännande sniper eller första center på marknaden som är aktuell ?
DIF <3
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Joas skrev:Starta en tråd om Tellan och ta diskussionen där i stället nu får det räcka med med tre sidor om han är bra eller inte.
Varför? Inget som inte passar in under topic. Skärp dig nu.
Avgå Jocke.
Låst