Det skulle vara skoj om Marie kunde höra med Djurgårn hur FAN man tänker när man inte ens har hört av sig till Tellan, sen så undrar jag om och hur man vet hans "för höga pris" om man inte ens har hört sig för?"Det förs inga förhandlingar" säger Tellan som "inte har hört någonting" från DIF.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -inte.html
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
DIF har väl gett Mark ett kontraktsförslag och därför avvaktar man nog tills man fått ett svar på det innan man börjar lyssna med andra alternativ.Äppelmos skrev:Det skulle vara skoj om Marie kunde höra med Djurgårn hur FAN man tänker när man inte ens har hört av sig till Tellan, sen så undrar jag om och hur man vet hans "för höga pris" om man inte ens har hört sig för?"Det förs inga förhandlingar" säger Tellan som "inte har hört någonting" från DIF.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Ilari Filppula är på väg tillbaka till Europa efter ett år i Nordamerika, och det ska finnas intresse från svenska klubbar. Han är en förstecenter och vore en fullt duglig värvning imo, men det är väl dock mest troligt att han landar i KHL.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Likväl skulle det vara skoj om du svara på min post om Tellqvist på förra sidan - eftersom du verkar dyrka honom så antar jag du har bättre koll på honom än åtminstone vad jag har. Hur ser han ut jämfört med förra minst sagt lyckade sejour i DIF? Var trots allt ett bra tag sen man såg karln. Styrkor / svagheter? Har han utvecklat något i sitt spel?Äppelmos skrev:Det skulle vara skoj om Marie kunde höra med Djurgårn hur FAN man tänker när man inte ens har hört av sig till Tellan, sen så undrar jag om och hur man vet hans "för höga pris" om man inte ens har hört sig för?"Det förs inga förhandlingar" säger Tellan som "inte har hört någonting" från DIF.
Eller sitter du bara och glorifierar bilden av den gamla Tellan (som 90% av alla andra fans gör)?
Notera återigen att jag verkligen inte sågar Tellqvist, inte det minsta. Men jag har verkligen ingen koll på hur han är nuförtiden. Eftersom alla verkar vilja att han skall komma tillbaka så måste ju åtminstone någon ha bättre koll på hans status...och det räcker liksom inte att komma med statistiken från Elite-Prospects.
- reservjesus
Jag har sett ett antal matcher med Tellqvist och kan säga att han har sett stabil ut, utan att sticka ut. Gör egentligen inga fel, är oerhört bra i sitt positionsspel vilket gör att han inte behöver göra "tv räddningar". Många har klankat ner på att han är en liten målvakt/har gammal målvaktsstil. Angående storleken så parerar han upp det med just ett bra positionsspel och bra sidledsförflyttningar. Tellqvist har en gammal målvaktsstil v2, lite som Hadelöv. Båda de två målvakterna är skolade i gamla skolan men har tagit till sig den nya stilen. Sen är Tellqvist en oerhört lugn och trygg målvakt, av det kan jag se.-daniel- skrev:Likväl skulle det vara skoj om du svara på min post om Tellqvist på förra sidan - eftersom du verkar dyrka honom så antar jag du har bättre koll på honom än åtminstone vad jag har. Hur ser han ut jämfört med förra minst sagt lyckade sejour i DIF? Var trots allt ett bra tag sen man såg karln. Styrkor / svagheter? Har han utvecklat något i sitt spel?Äppelmos skrev:Det skulle vara skoj om Marie kunde höra med Djurgårn hur FAN man tänker när man inte ens har hört av sig till Tellan, sen så undrar jag om och hur man vet hans "för höga pris" om man inte ens har hört sig för?"Det förs inga förhandlingar" säger Tellan som "inte har hört någonting" från DIF.
Eller sitter du bara och glorifierar bilden av den gamla Tellan (som 90% av alla andra fans gör)?
Notera återigen att jag verkligen inte sågar Tellqvist, inte det minsta. Men jag har verkligen ingen koll på hur han är nuförtiden. Eftersom alla verkar vilja att han skall komma tillbaka så måste ju åtminstone någon ha bättre koll på hans status...och det räcker liksom inte att komma med statistiken från Elite-Prospects.
clowns to the left of me, jokers to the right
Lite om Wesslau på Marie Hallmans blogg:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
I övrigt håller jag med -daniel- i typ allt han skriver. Jag förstår att DIF vill satsa på Owuya om han bestämmer sig för att stanna. Och i valet mellan Wesslau och Tellqvist är jag faktiskt ganska likgiltig. Visst, Tellan är en DIF-hjälte och ikon, men jag är inte alls säker på att han är bättre än Wesslan. Och att ha fler än en av dessa tre är så klart orimligt.
Det läskiga i hela den här historien är ju om DIF bestämmer sig för att satsa på Mark som sedan bestämmer sig för att dra till amerikatt i sommar. Då har Tellan skrivit på nytt KHL-kontrakt och Wesslan har snappats upp av en annan elitserieklubb. Då sitter vi verkligen med skägget i brevlådan och har bajsat i det blå skåpet.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
I övrigt håller jag med -daniel- i typ allt han skriver. Jag förstår att DIF vill satsa på Owuya om han bestämmer sig för att stanna. Och i valet mellan Wesslau och Tellqvist är jag faktiskt ganska likgiltig. Visst, Tellan är en DIF-hjälte och ikon, men jag är inte alls säker på att han är bättre än Wesslan. Och att ha fler än en av dessa tre är så klart orimligt.
Det läskiga i hela den här historien är ju om DIF bestämmer sig för att satsa på Mark som sedan bestämmer sig för att dra till amerikatt i sommar. Då har Tellan skrivit på nytt KHL-kontrakt och Wesslan har snappats upp av en annan elitserieklubb. Då sitter vi verkligen med skägget i brevlådan och har bajsat i det blå skåpet.
Finner det ruskigt skrämmande och pinsamt att DIF visar "aktivt intresse" för Wesslau, när Tellan finns på marknaden och faktiskt VILL spela i DIF. Kan ha förståelse för att man satsar på Mark, (även om jag hellre ser Tellan) men aldrig någonsin skulle jag välja Wesslau före Tellqvist. Aldrig.
Avgå Jocke.
Va fan har Tellqvist gjort Djurgårds ledningen egentligen?B.I.B.A skrev:Finner det ruskigt skrämmande och pinsamt att DIF visar "aktivt intresse" för Wesslau, när Tellan finns på marknaden och faktiskt VILL spela i DIF. Kan ha förståelse för att man satsar på Mark, (även om jag hellre ser Tellan) men aldrig någonsin skulle jag välja Wesslau före Tellqvist. Aldrig.

Sagt att han längtar hem?
Fattar inte varför man vill ha Wesslan som va bra en halvsäsong/ett slutspel istället för en som man vet är bra och trygg, och som visat stort hjärta för klubben.
Allt runt målvaktssidan känns bara som ett stort jävla skämt om man ska tro på allt man läst. Helt ofattbart hur man resonerar.
Utgår från att Mikael Tellqvist har gjort något förskräckligt oförlåtligt som vi inte vet om. Typ mördat Järlefeldts/Hardys alla släktingar.
Utgår från att Mikael Tellqvist har gjort något förskräckligt oförlåtligt som vi inte vet om. Typ mördat Järlefeldts/Hardys alla släktingar.
Knappt så att ens det skulle vara en godtagbar ursäkt för att välja Wesslau före Tellqvist. Finns liksom inte någon punkt där det skulle vara fördel att ha Wesslau (förutom KANSKE lönen, men jag tror inte Tellan skulle ruinera oss alls).jensa85 skrev:Allt runt målvaktssidan känns bara som ett stort jävla skämt om man ska tro på allt man läst. Helt ofattbart hur man resonerar.
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Tellan antydde ju att han ville skriva på ett längre avtal, för att han flyttar hem för gott. Om han nu SÅ gärna vill hem borde han inte vara främmande för att först skriva 1 år, och sedan för flera. Om han tror på sina egen förmåga överhuvudtaget. Tror DIF är väldigt rädda för att signa upp Tellqvist på ett långt och dyrt avtal. Tror överhuvudtaget DIF är tveksamma till vart han står. 1-års kontrakt skulle gynna alla.
Expert.
Men dom har ju inte ens hört sig för och frågat vad och om han kan tänka sig 1år..SirDIFalot skrev:Tellan antydde ju att han ville skriva på ett längre avtal, för att han flyttar hem för gott. Om han nu SÅ gärna vill hem borde han inte vara främmande för att först skriva 1 år, och sedan för flera. Om han tror på sina egen förmåga överhuvudtaget. Tror DIF är väldigt rädda för att signa upp Tellqvist på ett långt och dyrt avtal. Tror överhuvudtaget DIF är tveksamma till vart han står. 1-års kontrakt skulle gynna alla.
Det är ju de som är skrämmande!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Herregud, att man ens tvekar på att ta hem Tellab som bönar och ber om att få komma hem, det är tamigfan skandal! Wesslan före Tellan? Haha, Järlan måste ha rökt brass flera månader i sträck.
Men eftersom att inte DIF ens tagit kontakt med Tellan så är det ju knappast det som är problemet.
Tämligen övertygad om att Tellqvist hade godtagit ett ettårskontrakt. Är ju inte science/fiction att ge någon ett 1+2 kontrakt tex.
Men Djurgården verkar mer intresserade av en målvakt som kommer bestämma sig i Juni om han blir kvar, (och som dessutom gjort en halv godkänd säsong på ES-nivå) och som garanterat drar säsongen efter annars.
Att man dessutom verkar mer intresserade av Gustaf Wesslau som förvisso gjorde ett ganska bra slutspel här senast men som floppa i AHL är ju fullständigt sinnessjukt.
Nu ska vi se här. Vi har en riktigt bra målvakt med mycket rutin som VILL komma hem till klubben i sitt hjärta och stanna resten av sin karriär. Men DIF väljer BÅDE Owuya och Wesslau framför. Det är så fel som det kan bli.
Skyller man på att man inte har råd äcklar det mig ännu mer med tanke på att man tydligen pungade ut 300k för en legosoldat som dessutom var forward.
Målvaktsposten är lagets viktigaste del, det är just där det är som allra viktigast att ha stabilitet. Men utan att överdriva så kan man ju säga att det inte prioriteras överhuvudtaget. Istället verkar man tycka det är kul med en ny halvbra kille för varje säsong. Bara dom drar till Nordamerika så blir DIF nöjda för det ser ju bra ut utifrån, det sportsliga verkar inte lika viktigt. Heja DIF!
Tämligen övertygad om att Tellqvist hade godtagit ett ettårskontrakt. Är ju inte science/fiction att ge någon ett 1+2 kontrakt tex.
Men Djurgården verkar mer intresserade av en målvakt som kommer bestämma sig i Juni om han blir kvar, (och som dessutom gjort en halv godkänd säsong på ES-nivå) och som garanterat drar säsongen efter annars.
Att man dessutom verkar mer intresserade av Gustaf Wesslau som förvisso gjorde ett ganska bra slutspel här senast men som floppa i AHL är ju fullständigt sinnessjukt.
Nu ska vi se här. Vi har en riktigt bra målvakt med mycket rutin som VILL komma hem till klubben i sitt hjärta och stanna resten av sin karriär. Men DIF väljer BÅDE Owuya och Wesslau framför. Det är så fel som det kan bli.
Skyller man på att man inte har råd äcklar det mig ännu mer med tanke på att man tydligen pungade ut 300k för en legosoldat som dessutom var forward.
Målvaktsposten är lagets viktigaste del, det är just där det är som allra viktigast att ha stabilitet. Men utan att överdriva så kan man ju säga att det inte prioriteras överhuvudtaget. Istället verkar man tycka det är kul med en ny halvbra kille för varje säsong. Bara dom drar till Nordamerika så blir DIF nöjda för det ser ju bra ut utifrån, det sportsliga verkar inte lika viktigt. Heja DIF!