Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Varför så upprörda?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker att skillnaden mot föregående säsonger är att Mark nu visat att han har en bra nivå och inte behöver en till "från skit till guld" säsong utan bör kunna vara bra redan från början. Tidigare dilemman var ju att vi hade två oprövade målvakter i line up som var osäkra kort eller inte hade visat på någon formidabel högstanivå(riddarn). Så om inte nu Mark haft tur i 30 matcher i rad så bör han ju verkligen kunna vara vara bra hela nästa säsong.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ibland skulle jag önska att folk kunde ha en lite mer nyanserad bild av verkligen - jag försöker själva jobba med den biten. När det gäller Tellqvist finns det naturligtvis både för & nackdelar med olika lösningar. Hade Owuya aldrig "blommat ut" och spelat så pass bra som han gjorde andra halvan av säsongen (kom inte och påstå något annat, för han var stabil) så hade man naturligtvis suttit i en annan situation.
Om det öppnar sig för att Mark vill stanna en säsong till så har jag otroligt svårt att se DIF tacka nej; som jag nämnde tidigare i tråden pratar vi om en stor, reflexsnabb, hårt jobbande ambitiös puckmotare som tillhör den nya målvaktsskolan. Dessutom utvecklingsbar. Största nackdelen är att Mark sannerligen drar efter nästa säsong och det är just här vi har den största bristen i mitt tycke. Kontinuitet är jäkligt viktigt så det ger jag dem som klagar. Men i den andra vågskålen har vi Tellqvist; en till storleken mycket mindre, förvisso extremt mycket mer rutinerad och jämnare målvakt från den gamla målvaktsskolan som vill hem och "avsluta sin karriär i DIF" och som kanske eller kanske inte kostar mer än vad Mark skulle göra (svårt att säga, jag är fortfarande skeptisk till att han skulle vara så väldigt dyr när han själv verkligen uttrycker en vilja att komma hem).
Djurgården har som tradition alltid velat satsa på unga, utvecklingsbara målvakter. Om det är fel eller rätt vågar jag inte svara på och jag själv känner mig kluven, men jag kan verkligen förstå att valet hursomhelst inte är så självklart som många vill få det till.
Om det öppnar sig för att Mark vill stanna en säsong till så har jag otroligt svårt att se DIF tacka nej; som jag nämnde tidigare i tråden pratar vi om en stor, reflexsnabb, hårt jobbande ambitiös puckmotare som tillhör den nya målvaktsskolan. Dessutom utvecklingsbar. Största nackdelen är att Mark sannerligen drar efter nästa säsong och det är just här vi har den största bristen i mitt tycke. Kontinuitet är jäkligt viktigt så det ger jag dem som klagar. Men i den andra vågskålen har vi Tellqvist; en till storleken mycket mindre, förvisso extremt mycket mer rutinerad och jämnare målvakt från den gamla målvaktsskolan som vill hem och "avsluta sin karriär i DIF" och som kanske eller kanske inte kostar mer än vad Mark skulle göra (svårt att säga, jag är fortfarande skeptisk till att han skulle vara så väldigt dyr när han själv verkligen uttrycker en vilja att komma hem).
Djurgården har som tradition alltid velat satsa på unga, utvecklingsbara målvakter. Om det är fel eller rätt vågar jag inte svara på och jag själv känner mig kluven, men jag kan verkligen förstå att valet hursomhelst inte är så självklart som många vill få det till.
Enligt en vän till Ante så försöker vi får hem honom. Ante är dock inte sugen på att ge upp NHL-drömmen redan nu.
Man lever bara en gång...
- -daniel-
Enqvist hade varit en perfekt center att få hem. Förstår dock att han vill ge det ytterligare något år där borta för att på allvar försöka ta en plats, och jag önskar honom all lycka till.Zioun skrev:Enligt en vän till Ante så försöker vi får hem honom. Ante är dock inte sugen på att ge upp NHL-drömmen redan nu.
Daniel942 skrev:Läste att Växjös Ahlselfelt var klar för oss, men hade en klausul som gjorde att han spelar i Växjö om de gick upp (vilket de nu också har gjort).
Om det finns någon sanning i detta så känns det som att Owuya inte skulle vara med i bilden längre, för tror absolut inte att Alsenfelt skulle nöja sig som andra målvakt. Men var har du "läst" det Daniel?
Vill Tellqvist komma hem och DIF inte plockar hem honom så ser jag det som tjänstefel! Välja Owuya framför tellan? Vilken planet bor vi på?
DIF <3
Det kan säkert vara på det sättet att Sandberg anses talangfull och blir kontrakterad för att ha en tredjespade och bli utlånad. Järlan säger att Tim blir en av våra målvakter men han nämner aldrig i vilken roll.
Men å andra sidan kanske jag hoppas för mycket på att Tellan kommer att jag gör helt fel tolkning av det som Järlan säger.
Men å andra sidan kanske jag hoppas för mycket på att Tellan kommer att jag gör helt fel tolkning av det som Järlan säger.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Personligen vill jag se ett svullo på 500KG i mål. Inte en jävla puck skulle smita förbi.
Från Maries blogg.....
TELLAN
– Min agent för lite diskussioner med lite olika klubbar men det är mer lösa diskussioner, man får ju inte ens börja förhandla om kontrakt där förrän 1 maj.
Vilket innebär att det KAN faktiskt vara nått på gång ändå
TELLAN
– Min agent för lite diskussioner med lite olika klubbar men det är mer lösa diskussioner, man får ju inte ens börja förhandla om kontrakt där förrän 1 maj.

Dogge
Jag förstår inte hur man vill ha en fortf oprövad målvakt som Owuya, visst han gjorde en bra andra halva på förra säsongen och ett bra slutspel, men trotts det så förstår jag inte hur man inte hällde tar hem en stabil och erfaren keeper.-daniel- skrev:Ibland skulle jag önska att folk kunde ha en lite mer nyanserad bild av verkligen - jag försöker själva jobba med den biten. När det gäller Tellqvist finns det naturligtvis både för & nackdelar med olika lösningar. Hade Owuya aldrig "blommat ut" och spelat så pass bra som han gjorde andra halvan av säsongen (kom inte och påstå något annat, för han var stabil) så hade man naturligtvis suttit i en annan situation.
Sen har jag alltid älskat Tellan, så det ligger såklart också till grunden.
Vidare var det nån som skrev att DIF nog va trötta på "mätta hemvändare" men det man måste komma ihåg var att föregående säsong va alla våra "poängplockare" ganska igenom dåliga och ojämna.
- -daniel-
Jag har inte sett Tellan alls i hans klubblag i KHL så har ingen direkt koll på honom nuförtiden men jag tror DIF är rädda för att just få hem en trött hemvändare som inte har något mer driv för att ta ytterligare steg i karriären. Sen står väl Tellqvist för den gamla målvaktsskolan som jag inte tror målvaktscoachen tycker är så värst roligt att jobba med. Dessa faktorer, och eventuellt ekonomin (även fast jag personligen håller det som mindre troligt) gör sammantaget att man hellre satsar på en fortfarande ung och formbar målvakt som uppenbarligen hörde till seriens toppskikt förra säsongen.Äppelmos skrev:
Jag förstår inte hur man vill ha en fortf oprövad målvakt som Owuya, visst han gjorde en bra andra halva på förra säsongen och ett bra slutspel, men trotts det så förstår jag inte hur man inte hällde tar hem en stabil och erfaren keeper.
Rätt eller fel, fan vet...
- -daniel-
Det tolkar jag ju inte alls det som, eftersom han säger att just DIF inte alls hört av sig. Det där gäller ju andra klubbar...jospi skrev:Från Maries blogg.....
TELLAN
Skulle inte tro att dom får hem en trött hemvändare, Tellans hjärta slår bara för Djurgårn och sen så har ju Elitserien fullt av "äldre" målvakter som gör det jävligt bra, Hadelöv, Norrena och jag tänker mest på Stefan Liv som inte spelar här längre, men som gjorde jävligt mycket för sitt lag när han gjorde det. Personligen i VM och OS sammanhang har jag alltid föredragit Tellan framför Liv så tror han skulle tillföra jävligt mycket.-daniel- skrev:Jag har inte sett Tellan alls i hans klubblag i KHL så har ingen direkt koll på honom nuförtiden men jag tror DIF är rädda för att just få hem en trött hemvändare som inte har något mer driv för att ta ytterligare steg i karriären. Sen står väl Tellqvist för den gamla målvaktsskolan som jag inte tror målvaktscoachen tycker är så värst roligt att jobba med. Dessa faktorer, och eventuellt ekonomin (även fast jag personligen håller det som mindre troligt) gör sammantaget att man hellre satsar på en fortfarande ung och formbar målvakt som uppenbarligen hörde till seriens toppskikt förra säsongen.Äppelmos skrev:
Jag förstår inte hur man vill ha en fortf oprövad målvakt som Owuya, visst han gjorde en bra andra halva på förra säsongen och ett bra slutspel, men trotts det så förstår jag inte hur man inte hällde tar hem en stabil och erfaren keeper.
- -daniel-
Som sagt, jag har inte sett en enda match med Tellqvist sen han var med i något VM för typ 3-4 år sen så har själv ingen koll alls(förutom statistiken som ju inte säger så mycket). Har du sett honom kontinuerligt under flera säsonger eller?Äppelmos skrev:Skulle inte tro att dom får hem en trött hemvändare, Tellans hjärta slår bara för Djurgårn och sen så har ju Elitserien fullt av "äldre" målvakter som gör det jävligt bra, Hadelöv, Norrena och jag tänker mest på Stefan Liv som inte spelar här längre, men som gjorde jävligt mycket för sitt lag när han gjorde det. Personligen i VM och OS sammanhang har jag alltid föredragit Tellan framför Liv så tror han skulle tillföra jävligt mycket.-daniel- skrev:Jag har inte sett Tellan alls i hans klubblag i KHL så har ingen direkt koll på honom nuförtiden men jag tror DIF är rädda för att just få hem en trött hemvändare som inte har något mer driv för att ta ytterligare steg i karriären. Sen står väl Tellqvist för den gamla målvaktsskolan som jag inte tror målvaktscoachen tycker är så värst roligt att jobba med. Dessa faktorer, och eventuellt ekonomin (även fast jag personligen håller det som mindre troligt) gör sammantaget att man hellre satsar på en fortfarande ung och formbar målvakt som uppenbarligen hörde till seriens toppskikt förra säsongen.Äppelmos skrev:
Sen säger jag som sagt varken bu eller bä - jag försöker bara belysa att allt inte är så jävla självklart för våra värvningsansvariga när det gäller vad som skall värvas hit & dit.
- SirDIFalot
http://www.youtube.com/watch?v=sP8ZVWiZUMABenke Bengal skrev:Personligen vill jag se ett svullo på 500KG i mål. Inte en jävla puck skulle smita förbi.
You might think....
Expert.