Anderberg skrev:Man kan inte annat än imponeras av fbk. Där snackar vi goda dagliga vanor och noggrannhet. Något som även DIF eftersträvar, men inte lyckas på i närheten samma sätt med. Oavsett vilket lag fbk ställer på isen så är man alltid en given guldkandidat varje säsong. Man har en enormt seriös organisation där det hela tiden ställs mycket stora krav på alla inblandade. När inte spelare eller ledare rättar in sig i ledet så får man inte vara kvar. Så bevarar man en vinnarkultur och jag skulle vilja se att DIF lär av Bollklubben i dessa avseenden, för vi har samma kapacitet som dem i vår organisation.
fbk grinar så isen i kaffe-arenan smälter. De är tjuriga och grisiga och det genomsyrar hela deras organisation! Det kan de behålla för sig själva. DIF kan behöva snäppa upp sig, säkert är det så, men ... Vi är mycket bättre,vi är mycket finare.
Anderberg skrev:Man kan inte annat än imponeras av fbk. Där snackar vi goda dagliga vanor och noggrannhet. Något som även DIF eftersträvar, men inte lyckas på i närheten samma sätt med. Oavsett vilket lag fbk ställer på isen så är man alltid en given guldkandidat varje säsong. Man har en enormt seriös organisation där det hela tiden ställs mycket stora krav på alla inblandade. När inte spelare eller ledare rättar in sig i ledet så får man inte vara kvar. Så bevarar man en vinnarkultur och jag skulle vilja se att DIF lär av Bollklubben i dessa avseenden, för vi har samma kapacitet som dem i vår organisation.
fbk grinar så isen i kaffe-arenan smälter. De är tjuriga och grisiga och det genomsyrar hela deras organisation! Det kan de behålla för sig själva. DIF kan behöva snäppa upp sig, säkert är det så, men ... Vi är mycket bättre,vi är mycket finare.
Well, de går till final varje år, det gör inte vi.
Well, de går till final varje år, det gör inte vi.
Mje, inte final, men slutspel (vilket jag tror du menade). Jag ogillar fbk starkt och kvällens match stärker detta. De grinar och spelar fult och ... ja, det är inget roligt lag att se på isen. Sanny/sammy Lindströms Elbow to the Head... nej.. Jag vill inte att DIF ska försöka ta efter fbk.
Jag pluggade i 5 år i karlstad och lärde mig lite om varför de klarar av att vara så jävla "bra" varje år: fbk kan alltid behålla större delen av sitt lag intakt. De erbjuder totallösningar och löner som verkar få spelarna att stanna. Kontinuitet slår allt. DIF verkar ha svårt att skapa det där klistret som verkar finnas i överflöd i karlstad, vi tappar spelare och har en mycket mindre stomme att bygga på. Det är min teori ang. fbks succé-lag/organisation.
Jag vill inte att DIF ska göra som fbk. DIF kan bättre.
Anderberg skrev:Man kan inte annat än imponeras av FBK. Där snackar vi goda dagliga vanor och noggrannhet. Något som även DIF eftersträvar, men inte lyckas på i närheten samma sätt med. Oavsett vilket lag FBK ställer på isen så är man alltid en given guldkandidat varje säsong. Man har en enormt seriös organisation där det hela tiden ställs mycket stora krav på alla inblandade. När inte spelare eller ledare rättar in sig i ledet så får man inte vara kvar. Så bevarar man en vinnarkultur och jag skulle vilja se att DIF lär av Bollklubben i dessa avseenden, för vi har samma kapacitet som dem i vår organisation.
Anderberg skrev:Man kan inte annat än imponeras av FBK. Där snackar vi goda dagliga vanor och noggrannhet. Något som även DIF eftersträvar, men inte lyckas på i närheten samma sätt med. Oavsett vilket lag FBK ställer på isen så är man alltid en given guldkandidat varje säsong. Man har en enormt seriös organisation där det hela tiden ställs mycket stora krav på alla inblandade. När inte spelare eller ledare rättar in sig i ledet så får man inte vara kvar. Så bevarar man en vinnarkultur och jag skulle vilja se att DIF lär av Bollklubben i dessa avseenden, för vi har samma kapacitet som dem i vår organisation.
Håller med till 200%.
Som sagts. Svårt att göra jämförelsen... karlstadslaget är tajt och bodde i alla fall under senare delen av 90-talet/början av 2000 väldigt nära varandra rent geografiskt. Samma område. fbk kallas inte "Familjen" bara för att de verkar sammansvetsade. De kallas "Familjen" för de är så jävla nära varandra hela tiden. Om DIF ska lyckas matcha det ska alla spelarna bo nära varandra och också erbjudas mycket bra kontrakt: boende, förskola/skola, etc etc.. Pastakvällar hemma hos Fimpen för alla. Pepparkaksbak hos Otto, Midsommar hos Ölvestads...
Men i sak håller jag med. kunde vi ha det lika tajt i Stockholm så..
Magnutz skrev:
Jag pluggade i 5 år i karlstad och lärde mig lite om varför de klarar av att vara så jävla "bra" varje år: fbk kan alltid behålla större delen av sitt lag intakt. De erbjuder totallösningar och löner som verkar få spelarna att stanna. Kontinuitet slår allt. DIF verkar ha svårt att skapa det där klistret som verkar finnas i överflöd i karlstad, vi tappar spelare och har en mycket mindre stomme att bygga på. Det är min teori ang. fbks succé-lag/organisation.
Stämmer inte alls. Inför guldet 09 hade vi 12-13 nya spelare. 11 eller 12 st inför förra året. Samma i år.
Är kompetensen och kraven från ledare, tränare, materialare, läkare osv som gör att vi så ofta vinner. Alla har varit med förut och vet exakt vad som krävs och att inget är vunnet förrän slutsignalen går när man vunnit 4 matcher i en final.
Magnutz skrev:
Stämmer inte alls. Inför guldet 09 hade vi 12-13 nya spelare. 11 eller 12 st inför förra året. Samma i år.
Är kompetensen och kraven från ledare, tränare, materialare, läkare osv som gör att vi så ofta vinner. Alla har varit med förut och vet exakt vad som krävs och att inget är vunnet förrän slutsignalen går när man vunnit 4 matcher i en final.
Nu läste jag:
Thelemakos skrev:bla bla bla bla
Om ett lag behåller mer än 50% av sitt lag hela tiden är det en STOR faktor. Sen har materialare och annat folk betydelse, men inget slår kontinuitet. De som varit med förut. De som vet hur man vinner. Tappar laget dessa spelare är det kokt.
Tillägg: Ledare som leder laget aktivt ÄR viktigt. Så långt är vi överens. Sen spelar det inte så himla stor roll hur väl dina ledare agerar om du inte har mer än 3-5 spelare i truppen som utgör stommen, det är ändå toksvårt att få ihop laget. -> i och för sig.. om flertalet lag har samma problematik så kommer tränar/ledarsidan vara tungan på vågen..
Har ett lag - som fbk - däremot 10-13 spelare som utgör stommen är det ett stort plus. Under en lång tid hade fbk väldigt många och mycket bra spelare i sin stomme. Det har de inte just nu och kvalitén på fbks spel är inte heller skitbra. Att de är i final lastar jag den övergripande kvalitén på ES för. HiV åker ut i 4 raka mot ajk. Lulee tar sig till semin och pressar saik till 6 matcher.
men kanske är jag bara bitter... vad vet jag.. jävligt bitter-ljuvt att längta efter säsongsstarten samtidigt som jag vill ha sommaren kvar så länge som möjligt....
hmm, undrar om jag någonsin sett en sämre finalspels-produktion sedan min egen tonårstid (sent 80-tal) än vad TV4 visar upp.. Herregud vilken oöverträffad skitsmörgås de levererar... Tror fan Babel eller Kobra skulle gjort det bättre... Fan, jag skulle gjort det bättre...
Max Grinmupp och Jidhe... och Boork... och Pecker Rönnquist... vilken begravningstämning (som om matcherna i sig inte är plågsamma nog).
Det känns som vilken serielunksföreställning som helst. Noll fest men fetfullt med bowlare ändå...
Det är ju pinsamt varenda gång Grinndal ber om en intervju och blir nobbad, det blir bara värre och värre.
I kvartsfinalerna var det spelarna som inte ville snacka under pågående match, i semin ville inte båsöppnarna slösa tid på Grinndal, nu vill inte ens matrialarna ställa upp på en intervju i periodpauserna.
Edin skrev:Det är ju pinsamt varenda gång Grinndal ber om en intervju och blir nobbad, det blir bara värre och värre.
I kvartsfinalerna var det spelarna som inte ville snacka under pågående match, i semin ville inte båsöppnarna slösa tid på Grinndal, nu vill inte ens matrialarna ställa upp på en intervju i periodpauserna.
Huga...
Det är ju INGEN fest!!! Vafan, det är ju barockt.. Det är upp tikll produktionsbolagen att ladda upp så att de som ser skiten på TV ser att det är final.. är det snål-luder4an som inte vill lägga pengar på hockeyn?! ja menar, det är ju hemskt att se fbk (som spelar nån slags pissig skithockey) och ett dödsdarrande saik spela men det blir ju sju resor värre när produktionen suger sjöko-skrotum...
Det är fan hemskt. (visst kan jag låta bli att kolla men varför ska det vara alternativet?)
Edin skrev:Det är ju pinsamt varenda gång Grinndal ber om en intervju och blir nobbad, det blir bara värre och värre.
Huga...
Det är ju INGEN fest!!! Vafan, det är ju barockt.. Det är upp tikll produktionsbolagen att ladda upp så att de som ser skiten på TV ser att det är final.. är det snål-luder4an som inte vill lägga pengar på hockeyn?! ja menar, det är ju hemskt att se fbk (som spelar nån slags pissig skithockey) och ett dödsdarrande saik spela men det blir ju sju resor värre när produktionen suger sjöko-skrotum...
Det är fan hemskt. (visst kan jag låta bli att kolla men varför ska det vara alternativet?)
Kanal 5 och Kanal 9 gjorde det så mycket bättre än TV4, tyvärr.
Huga...
Kanal 5 och Kanal 9 gjorde det så mycket bättre än TV4, tyvärr.
Ja, det har verkligen inte gått upp för TV4-puckona att det är skillnad på en radiosändning och en tv-dito. I radio kan du sitta okammad i flanellen med ballen i handen och dricka vodka - ingen jävel bryr sig, för du syns inte. I TV måste du ha folk som gör sig bra i rutan och som visar att det är något extra. Grinndal är HEMSK. Jidhe är HEMSK. Petter är lite mindre hemsk men ändå ingen som lyfter en sändning. Boorken.. har han åderförkalkats totalt?! Sitter och yrar om "ledningsmål" i sudden och... ja, han är HEMSK.
Sen sitter de och skickar in reklam - TV4-asen -när experterna sitter och snackar. Ingen varning bara reklam om hur den där jävla månskensbonden vill köpa sina grejer på ByggMask... TV4 är skit. Bara reklam och skit.
Om produktionen varit professionell hade åtminstone den varit rolig att uppleva. Nu är det två otäckt dåliga hockeylag (ja, fbk spelar fan inte nån rolig hockey) och en urusel tv"produktion... jag mår liiite illa efter att ha sett detta...
kaminor skrev:Jag gillar Rönnquist. Jihde och Grinndal är sorgligt usla. Boork är seg som en skosula.
Gött att Skellefte vann. Nu får man sova.
Alla TV4:s produktioner är ju kass egentligen. I hockeyn slipper man i alla fall Ekwall och Lundh. Det är väl ett litet plus i sammanhanget.
Rönnqvist är en OK bisittare. Tillsammans med flinet jidhe som tror han är Johnny Rocker samt grindal... och Boork som sitter och hyvlar av klyscha efter klyscha.. näe, vilket hemskt skräp. är fan upprörd över att jag sabbat 3x20min av mitt liv ikväll.
kaminor skrev:Jag gillar Rönnquist. Jihde och Grinndal är sorgligt usla. Boork är seg som en skosula.
Gött att Skellefte vann. Nu får man sova.
Alla TV4:s produktioner är ju kass egentligen. I hockeyn slipper man i alla fall Ekwall och Lundh. Det är väl ett litet plus i sammanhanget.
Rönnqvist är en OK bisittare. Tillsammans med flinet jidhe som tror han är Johnny Rocker samt grindal... och Boork som sitter och hyvlar av klyscha efter klyscha.. näe, vilket hemskt skräp. är fan upprörd över att jag sabbat 3x20min av mitt liv ikväll.