Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

Man kan inte hoppas på att målvakterna ska göra en Wesslau och förvandlas från skit till guld varje säsong. För fan ta hem Tellan! Less på att vara ett looser-lag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Anderberg skrev:Man kan inte hoppas på att målvakterna ska göra en Wesslau och förvandlas från skit till guld varje säsong. För fan ta hem Tellan! Less på att vara ett looser-lag.
Definitionen av att vara en loser är när man stavar loser med två o.

För övrigt är det ju lätt att sitta och säga ta hem Tellan utan att ha insikt i DIF hockeys ekonomiska situation.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Anderberg skrev:Man kan inte hoppas på att målvakterna ska göra en Wesslau och förvandlas från skit till guld varje säsong. För fan ta hem Tellan! Less på att vara ett looser-lag.
hahaha... play nicely.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag kan förstå tänket med att satsa på unga målvakter, men problemet är ju att så fort de gör en riktigt bra säsong sticker dem. Och som tidigare skrivit blir det ju då ett jävla hattande på en position som är jävligt betydande för ett lag. Därför borde Tellqvist alternativt Wesslau vara ett måste inför nästa säsong.
Men är det så som folk tror att Tellqvist kräver en jävla massa pengar blir det ju svårt, men någon gång måste vi ha en stabil målvakt över flera säsonger. Jävligt svårt att kämpa om Sm-Guld varje säsong när man byter målvakt inför varje år.
clowns to the left of me, jokers to the right
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

SirDIFalot skrev:

För övrigt är det ju lätt att sitta och säga ta hem Tellan utan att ha insikt i DIF hockeys ekonomiska situation.
Förstår inte hur man kan tycka att en stabil, första keeper som man kan ha över flera säsonger och bygga laget på är "för dyr".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äppelmos skrev:
SirDIFalot skrev:

Förstår inte hur man kan tycka att en stabil, första keeper som man kan ha över flera säsonger och bygga laget på är "för dyr".
Det är en position där det finns väldigt många billiga guldkorn att hitta, fokusera på att ha en bra målvaktstränare istället.
Expert.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Äppelmos skrev:
SirDIFalot skrev:

Det är en position där det finns väldigt många billiga guldkorn att hitta, fokusera på att ha en bra målvaktstränare istället.
Visst, men vill man bygga ett lag som kontinuerligt är med och slåss om SM-Guld så är en en uttalad, stabil målvakt sjukt viktigt, kolla på HV..
Sen så kan man bygga på Tim bakifrån.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Men att hålla på och bara utbilda unga målvakter som drar till Nordamerika så fort dom hållit nollan i en match är väl sådär i mina ögon.
Ska vi inte ha en målvakt som gynnar föreningen på det sportsliga planet? Istället för som det nästan känns som nu, en förening som gynnar unga målvakter som bara har ett enda mål, att dra från klubben.

Missförstå mig inte nu. Tycker det är lika kul varje gång vi får fram unga duktiga spelare. Men på just målvaktssidan kanske man inte ska hålla på att ta in nya orutinerade killar varenda säsong? Det kan aldrig i det långa loppet vara bra för LAGET. Inte enligt mig iaf.
I mina ögon är det helt sinnessjukt om man nu inte vill ta hem Tellqvist när vi har ett guldläge till det. Snacket om för hög lön ställer jag mig tveksam till. Är tämligen övertygad om att han knappast kommer begära någon fantasilön. Dock utan några som helst källor, bara magkänslan som säger det.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Sjukt jobbigt att aldrig få någon stabilitet på målvaktssidan. Med all respekt för både Owuya och Wesslau är det inga målvakter som vinner guld åt sina lag. Vilket Tellan gjorde i deras ålder. Tellan har för övrigt höjt sin nivå avsevärt senaste åren. Förut var han lite ojämn, men nu är han stabil och säker.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte ha råd måste ju snarast vara en sanning med modifikation.

Kunde man slänga ut så mycket pengar på en lön till Widing borde man kunna kasta upp en liknande summa till en spelare som förväntas spela 60 minuter mer eller mindre varje match sett över en hel säsong.

Att det "chansas" med målvaktsposten är för min del obegripligt.

Kan köpa att det chansas med en eller annan utespelare då truppen består av rätt många sådana, målvaktspositionen är något helt annat.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Fan för det här, jävla idioter!
Owuya och Sandberg, vill Järlefelt se oss spela i allsvenskan eller? Jag är så fruktansvärt trött på att vi kör på en liten chansning och en megachansning varje jävla säsong. Ska det vara så svårt att signa en bra målvakt? Ge Tellqvist en vettig lön och knyt upp honom för tre säsonger (2+1), svårare än så är det inte.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Jag pallar inte. Värva Tellan nu!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mm, ifall du finner njutning i att rusta inför allsvenskan 2012/2013.....
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Mikael Tellqvist

2010/2011 Dinamo Riga KHL 20 2.63 92.2%

Teemu Lassila

2010/2011 HPK SM-liiga 54 2.41 92.5%

Gustaf Wesslau

2010-2011 Springfield Falcons AHL 31 3.17 .89.7%

Någon av dessa vill jag se i dif igen.
Låst