Jag tillhör Kebab-pizza efter en brakfylla-kategorin.Millwall skrev:Aja! Dom som tokdissar DIF Fotboll nu lär komma när det vänder uppåt igen. Likt papperspåsar följer Ni vinden. Vi vet vilka som är DIF och vilka som inte är det. Ni känner själva på Er vilken kategori Ni tillhör.
ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har nu lugnat ner mig en smula, och vafan, det var premiär, jag kan inte begära något skönspel i en premiärmatch mot solna ik.. Ser fram emot resten av säsongen!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nädå, jag var med under guldåren också, och då brydde jag mig inte nämnvärt även om det var kul.Millwall skrev:Aja! Dom som tokdissar DIF Fotboll nu lär komma när det vänder uppåt igen. Likt papperspåsar följer Ni vinden. Vi vet vilka som är DIF och vilka som inte är det. Ni känner själva på Er vilken kategori Ni tillhör.
Jag gillar inte fotboll helt enkelt, var den än spelas eller på vilken nivå. Det är primadonnor med fokus hårstyling.
Säg den glädje som varar
Det är bara på det här forumet som skribenter spyr sin galla över en sektion av Djurgårdsfamiljen. På andra mer eller mindre officiella DIF-forum gillar man alla sektioner inom DIF-familjen lika mycket, i vart fall snackar man inte skit om någon sektion, vilket man som sagt gör här.
Detta gör man helt utan att skämmas. Undrar varför?
Detta gör man helt utan att skämmas. Undrar varför?
Jag förstår inte riktigt varför man måste vara inne och kommentera i den här tråden om man inte gillar fotboll eller skiter i hur det går för DIF (i just fotbollen). MEN jag köper att inte alla är intresserade av fotboll och kanske främst svensk fotboll. Ingen kommer eller ska tvinga er att gå på fotbollsmatcher! Men var då så snälla och håll er borta från den här tråden och låt de som vill diskutera fotbollen göra det.
2014-04-07, vad hände?
Positivt dock är att spelarna vet att det inte var någon bra match alls, i alla fall Sjölund. Fan vad förbannad han var när han intervjuades i pausen!
Kändes som det var bra ork i killarna, fullföljde matchen bra. Spelet såg ut som jag hade tänkt mig (och som det brukar göra i derbyn, lägg där till att det var premiär också) även om det var riktigt dåligt i första, främst pga. höga pressen från motståndarna. I andra hade vi spelet, kändes tryggt bakåt samtidigt som det var ruskigt nära framåt 1-2 gånger. Mer skärpa i passningsspelet så kommer även de klara målchanserna i kommande matcher, känns hoppfullt det här.
- DIF_Soldier
Det är fotbollen vi diskuterar.Jepe skrev:Jag förstår inte riktigt varför man måste vara inne och kommentera i den här tråden om man inte gillar fotboll eller skiter i hur det går för DIF (i just fotbollen). MEN jag köper att inte alla är intresserade av fotboll och kanske främst svensk fotboll. Ingen kommer eller ska tvinga er att gå på fotbollsmatcher! Men var då så snälla och håll er borta från den här tråden och låt de som vill diskutera fotbollen göra det.
Säg den glädje som varar
Det där är inte sant och det vet du om. Vi diskuterar DIF Fotboll. Du och andra "DIF Fotboll"-hatare försöker bara söndra Djurgårdsfamiljen.DIF_Soldier skrev:Det är fotbollen vi diskuterar.
Vad syftet med detta är vet man bara i Solna.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Jag gillar inte heller Allsvenskan, och derbyt idag var ingen höjdare att gå på. Men jag bryr mig inte - det är Djurgårdens IF. Kärlek, Stolthet och Passion.
DIF!
Det finns fotbollssupportrar och det finns hockeysupportrar. Alla är precis lika värda.
Jag tillhör utan tvekan den sistnämnda kategorin, och precis som ni fotbollssupportrar (Ex: Millwall) blir irriterade på de som klankar ner på DIF Fotboll så blir vi hockeysupportrar (LHO, Salas, Magnutz) irriterade på de fotbollssupportrarna som gnäller på allt som DIF Hockey gör.
Frågar man mig vad skillnaden mellan DIF Hockey och DIF Fotboll är så är svaret givet.
Hjärta - Plast
Energi - Sömn
Klass - Korpen
Gemenskap - Individualism
Janssons Frestelse - En blandning av sött och salt
Men givetvis hejar jag på DIF Fotboll ändå och ser på de matcherna som går på TV samt derbyna på plats. Men mer än så blir det inte pga den enkla anledningen att DIF Fotboll och SvFF i synnerhet inte gör ett skit för att göra matcharrangemangen intresseväckande.
Jag tillhör utan tvekan den sistnämnda kategorin, och precis som ni fotbollssupportrar (Ex: Millwall) blir irriterade på de som klankar ner på DIF Fotboll så blir vi hockeysupportrar (LHO, Salas, Magnutz) irriterade på de fotbollssupportrarna som gnäller på allt som DIF Hockey gör.
Frågar man mig vad skillnaden mellan DIF Hockey och DIF Fotboll är så är svaret givet.
Hjärta - Plast
Energi - Sömn
Klass - Korpen
Men givetvis hejar jag på DIF Fotboll ändå och ser på de matcherna som går på TV samt derbyna på plats. Men mer än så blir det inte pga den enkla anledningen att DIF Fotboll och SvFF i synnerhet inte gör ett skit för att göra matcharrangemangen intresseväckande.
Tack, nu slapp jag göra något längre inlägg.Salas skrev:Det finns fotbollssupportrar och det finns hockeysupportrar. Alla är precis lika värda.
Hjärta - Plast
Energi - Sömn
Klass - Korpen
- Daniel942
Men vad är det för jävla snack om uppdelning i Hockeysupportrar och Fotbollssupportrar?Salas skrev:Det finns fotbollssupportrar och det finns hockeysupportrar. Alla är precis lika värda.
Hjärta - Plast
Energi - Sömn
Klass - Korpen
Vi är DIF - Vi är en familj.
DIF!
- SirDIFalot
Alltså.. Det gynnar inte någon att hävda att DIF fotboll är plast och att påstå att DIF hockey har mer hjärta. Fine, gillar du en sport mer än en annan, förståeligt. Finns ingen som helst anledning att leta anledningar till att inte gå, och säga det utåt och sitta och negga. Det skadar bara Djurgårdens IF. Håll bara käften ifall du tycker det är extremt tråkigt med fotbollen då. Lägg den fokusen på att promota hockeyn istället i så fall, UTAN att negga på fotbollen.
Inlägget är inte riktat till någon specifik person.
Godnatt.
Inlägget är inte riktat till någon specifik person.
Godnatt.
Expert.