Enligt artikeln är alltså DIF ute efter Figren, även om köpköping verkar vara Figrens förstaval i Sverige. Vet inte om han skulle tillföra så mycket i alla fall...
Jag hoppas verkligen inte DIF jagar Figren. Ser ingenting överhuvudtaget som han skulle tillföra...
Känns förövrigt hyfsat surt om både Kronwall & Boudmedienne försvinner. 3 av våra ordinarie backar som försvinner känns alldeles åt skogen, kan bli tufft att täcka upp med nya. Vi får verkligen hoppas på Daniel Tjärnqvist som ersättare för Kronwall till att börja med.
Dessutom undrar jag hur DIF & Lassen tänker om hans situation, jag hoppas verkligen inte man tror att Stefan kommer växa och räknar med att han skall ta en ordinarie tröja nästa säsong. Det bästa vore om man gör klart för honom situationen (som jag hoppas är "tyvärr men du kommer inte få spela ordinarie nästa säsong") och försöker hitta en lösning som alla kan enas om, dvs utlåning / brytning av kontrakt. Vet att Lassen dock är tillsammans med någon landslagsböna i fotboll som bor i Stockholm så frågan är om han kommer vara så sugen på att flytta.
Läck skulle smaka mumma, det känns faktiskt bättre med hungriga yngre målvakter än exempelvis en äldre Tellan på flerårs kontrakt som sedan riskerar att göra en "Honken"
Då det gäller Läck undrar jag dock hur man kommer på tanken att bli målvakt då man heter Läck..är det för att bevisa att man inte Läck(er)
håller inte med om mycket här. för det första tror jag inte att tellqvist skulle bli en Honken om han kom tillbaka då tellqvist, till skillnad från honken, bland annat brinner för klubben i fråga. Sen tror jag att en rutinerad målvakt är exakt vad vi behöver så att det inte blir att en ung målvakt står en säsong, troligtvis gör det bra, och sen drar över till Amerikat. Det vi behöver är rutin och stabilitet. Om vi endå räknar bort tellqvist så tycker jag att vi isf ska satsa på Wesslau hellre än Läck.
men det är bara vad jag tycker
Järlan KAN inte lyckas i år. Det kommer att gnällas hur det än blir.
Tar han in Gunderson, "Fan, allsvenska backar, det sämsta som finns"
Tar han in Fernholm, "Fan, HORA, Fernholm är den sämsta som finns"
Tar han in Tjärnqvist, "Fan, han har PISSAT på DIF, Skadebenägen som helvete"
Behåller man Bombom, "Den där soppan, 78an LÖKEN, sämsta som finns"
Kör han juniorer, "Va fan, vi måste ha ruuuutin"
Tar han in Tellan, "Han är gammal och slut, buhu buhu"
Tar han in Wesslay "Vesslan dansade en vår, sedan slet han ut sina skor, buhubuhu"
Behåller man Mark "Returmålvakten nummer ETT, sticker ju till NHL snart, fan vad dålig han är, när jag tänker på Mark in da park tänker jag på osäkerhet"
Rosén till gnaget förövrigt.
Om Kronwall sticker och MoDo åker ur, kan Tollefsen vara ett alternativ då? Är väl skaplig i defensiven och bidrar med lite tuffhet och någon som kan slåss. Sorry Printz och Brodin. Lite stabbig kanske.
android skrev:Järlan KAN inte lyckas i år. Det kommer att gnällas hur det än blir.
Tar han in Wesslay "Vesslan dansade en vår, sedan slet han ut sina skor, buhubuhu"
Behåller man Mark "Returmålvakten nummer ETT, sticker ju till NHL snart, fan vad dålig han är, när jag tänker på Mark in da park tänker jag på osäkerhet"
Om Kronwall sticker och MoDo åker ur, kan Tollefsen vara ett alternativ då? Är väl skaplig i defensiven och bidrar med lite tuffhet och någon som kan slåss. Sorry Printz och Brodin. Lite stabbig kanske.
Haha, klockers, sant så sant.
Nej tack till Tollefsen. Åker Modo är jag mest sugen på att ta tillbaka Nicky D.
android skrev:Järlan KAN inte lyckas i år. Det kommer att gnällas hur det än blir.
Haha, du har så rätt så.
Tollefsen säger jag nej till. För stabbig tyvärr. Däremot som komplement-back tycker jag Daniel Josefsson är en mer intressant spelare så fall... Åker Tälje ut tycker jag kan kan slänga ett öga på Lukas Kilström. Rätt allround också.
...
Det mest sannolika som skrivits i den här tråden hittills.
Tycker som redan nämnt att Tollefsen skulle vara en bra värvning, han e kul att kolla på och om man blir kapten direkt (är inte han kapten i Modo?) så har man ju bevisligen ledaregenskaper!
Defensiv back som skulle kunna komplettera Bartley bra.....
haak skrev:Tycker som redan nämnt att Tollefsen skulle vara en bra värvning, han e kul att kolla på och om man blir kapten direkt (är inte han kapten i Modo?) så har man ju bevisligen ledaregenskaper!
Å andra sidan leder han ju sitt lag ner i Allsvenskan som det ser ut just nu.
Tollefsen är en av tre assisterande och tror inte vi behöver en till back som tar onödiga utvisningar och som det spårar för rätt ofta. I den ack så viktiga matchen mot Växjö tyckte han det var bättre att slasha och vara grinig mot en motståndare bakom eget mål när Växjö hade anfall så han hamnade totalt fel och var orsak till kvitteringen. Snittade bara 13:37 i ett lag som åkte ur, undrar varför....
haak skrev:Tycker som redan nämnt att Tollefsen skulle vara en bra värvning, han e kul att kolla på och om man blir kapten direkt (är inte han kapten i Modo?) så har man ju bevisligen ledaregenskaper!
Å andra sidan leder han ju sitt lag ner i Allsvenskan som det ser ut just nu.
Beror väl inte på en spelare i och för sig......
De matcher jag har sett (alla möten mot DIF) tycker jag han varit bra.
Crashmash skrev:Tollefsen är en av tre assisterande och tror inte vi behöver en till back som tar onödiga utvisningar och som det spårar för rätt ofta. I den ack så viktiga matchen mot Växjö tyckte han det var bättre att slasha och vara grinig mot en motståndare bakom eget mål när Växjö hade anfall så han hamnade totalt fel och var orsak till kvitteringen. Snittade bara 13:37 i ett lag som åkte ur, undrar varför....
OK jag ger mig
Men han är väl lite av en favorit.....
Tankar kring...
...Läck: Glöm honom... på en gång. Han har för bövelen den 3:e bästa räddningsprocenten i AHL, om man räknar de målvakter som har stått mer än 20 matcher (Läck har stått 47). Om han över huvud taget skulle överväga oss, eller någon annan ES-klubb, skulle jag personligen vilja strypa honom. Han har verkligen chansen att konkurrera om en NHL-plats på allvar nästa säsong. Att han inte har fått chansen hittills är ett rent under. Sumpar han den här chansen är han så vansinnigt korkad att hans dumhet inte går att beskriva i ord.
...Owuya: Visst, han gör en del tavlor (senast i går mot Lettland, tyvärr), men han gör otroligt mycket bra också. Han kommer definitivt INTE att bli en ny Ridderwall. Vi kan vara enormt trygga med honom i målet nästa säsong, var så säkra. Den enda nackdelen med honom är, som flera av er övriga har påtalat, att vi maximalt får behålla honom i en säsong till.
...Tellqvist: Här går det knappt att uttala sig, men jag tror inte att vi behöver oroa oss över Tellan. Skulle vara att han inte har så många säsonger de senaste 10 åren, där han har varit en tillförlitlig förstakeeper som har stått 40+ matcher.
...Bombom: Så nu är Bombom plötsligt en oersättlig klassback? Det vänder fort, må jag säga. Jag ser hellre att han ger sig av, ärligt talat.
...Kronwall: Synd om vi tappar honom, men vi bör nog kunna hitta en lämplig ersättare.
...Kronwalls eventuella ersättare: Tollefsen är inte en av kandidaterna, tyvärr, Android. Mattias Timander kanske skulle kunna vara något (om vi nu håller oss till Modo). Har inte specialstuderat honom, men senast Modo var på besök på Hovet slogs jag av hur bra han agerade i defensiven. Fast han kanske bara spelade över sin förmåga den matchen - vad vet jag? Resterande 54 kanske han är urkass. Sedan vet jag inte heller hur stor sannolikheten är att han kommer att lämna Modo även om de åker ur. Annars är naturligtvis Daniel Tjärnqvist en het kandidat. Där skulle jag nog säga att allting hänger på honom själv. I övrigt kan jag inte komma på någon. Skulle eventuellt vara Fernholm, om vi verkligen vill ha hem honom. Bör dock inte vara en omöjlighet att ersätta Kronwall.
...Kilström: Kanske inte kan ersätta Kronwall, men är nog det bästa i backväg som SSK har att erbjuda. Heed? Alldeles för svag i defensiven, tyvärr.
...Gunderson: Ja, tack! Spelar i ett väldigt svagt Örebro med urdåliga backkollegor. Gjorde en katastrofusel insats i det senaste mötet med Mora, men har annars spelat riktigt stabilt. Dålig +/-, men hur det gick till vet jag inte. Tycker inte att han har orsakat något bakåt. Både offensivt och defensivt pålitlig. Sen är det naturligtvis en annan sak i ES där allt är en nivå högre... För övrigt mycket bättre defensivt än Bartley. Mycket mognare, spelar enklare, är på rätt plats hela tiden, väger situationerna väldigt bra, etc. Lägger, likt Bartley, mycket puckar på mål. I ES kommer det förmodligen att bli väldigt värdefullt. Enormt duktig på offensiv blå. Värva, Djurgårn!
Får be om ursäkt för att det blev lite väl långt. Nåja...