Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om Nicklas Persson går till Djurgården bjuder jag alla på forumet på en valfri alkoholhaltig dryck nästa hemmamatch. True story.
Hoppas vi har lite tålamod i letenadet efter en center och inte panikvärvar typ Zigomanis om marknaden för stunden verkar öde.
Hoppas vi har lite tålamod i letenadet efter en center och inte panikvärvar typ Zigomanis om marknaden för stunden verkar öde.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad som verkligen talar emot är ju att han (i likhet med många andra) väljer att först spela VM för att se hur chanserna till ett bra NHL-kontrakt är efter det. Jag kan tänka mig att DIF har visat intresse och sen inte så mycket mer än det.
Hoppas jag har fel.
Hoppas jag har fel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Har en liten fundering och samtidigt en liten orolig tanke kring årets silly.
Nu när vi är utslagna ur slutspelet och säsongen mer eller mindre över så borde det väl vara lättare att få se lite nya namn och vilka som lämnar? Eller?
Om vi försöker värva en spelare som fortfarande är igång med sitt lag fattar man ju om det drar ut på tiden.
Men jag tänker på Fernholm och Persson.
Äh, det är väl bara det att man sitter som på nålar och väntar på att något häftigt ska hända. Järlan måste väl få klart med vilka som stannar också kan jag tänka mig.
Men spelare jag väldigt gärna ser till nästa säsong är Tjärnqvist och Fernholm. Backsidan bara måste bli bättre än årets om vi ska kunna gå hela vägen. Sedan vore en klasscenter som Persson nästan overkligt bra. Kan vi verkligen ro iland en sådan värvning? Ska väl vara om han längtar hem. Annars kan jag inte tänka mig att vi skulle kunna vinna den dragkampen.
Nu när vi är utslagna ur slutspelet och säsongen mer eller mindre över så borde det väl vara lättare att få se lite nya namn och vilka som lämnar? Eller?
Om vi försöker värva en spelare som fortfarande är igång med sitt lag fattar man ju om det drar ut på tiden.
Men jag tänker på Fernholm och Persson.
Äh, det är väl bara det att man sitter som på nålar och väntar på att något häftigt ska hända. Järlan måste väl få klart med vilka som stannar också kan jag tänka mig.
Men spelare jag väldigt gärna ser till nästa säsong är Tjärnqvist och Fernholm. Backsidan bara måste bli bättre än årets om vi ska kunna gå hela vägen. Sedan vore en klasscenter som Persson nästan overkligt bra. Kan vi verkligen ro iland en sådan värvning? Ska väl vara om han längtar hem. Annars kan jag inte tänka mig att vi skulle kunna vinna den dragkampen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag stör mig på när folk här börjar bygga kedjor med spelare som inte ens är i närheten av klara för spel i Djurgården. Det är inte ens April än. Vi kan börja bygga kedjor i augusti när det börjar se lite klarare ut...
Daniel Fernholm känns sådär va?
Neftekhimik 18 matcher 0+3 +/- 0 10 utv. min 15:57
Dinamo Mn 21 matcher 1+6 -8 16 utv. min 19:29
Dinamo Mn 7 matcher 0+0 -3 4 utv. min 19.16
"Han var helt enkelt en dålig back" - Vladimir Krikunov, tränare i Neftechimik Nizjnekamsk efter att klubben gett honom sparken
Den landslagsmässige backen vi tappat skulle vara den kroniskt värdelöse Fernholm då? Njäe, vi ser snarare starkare ut utan honom. - LHC-forum
Tycker backsidan ser bra ut. Om Pihl får nytt är det ju bara Fernholm vi tappat och han gjorde ju ingen glad under säsongen. - LHC-forum
Höjde sig tydligen lite grann till slutspelet, men ja. Känns som han börjat suga av DIF med diverse DIFärmittlag-citat sen han insett att ingen annan klubb vill ha honom.
Neftekhimik 18 matcher 0+3 +/- 0 10 utv. min 15:57
Dinamo Mn 21 matcher 1+6 -8 16 utv. min 19:29
Dinamo Mn 7 matcher 0+0 -3 4 utv. min 19.16
"Han var helt enkelt en dålig back" - Vladimir Krikunov, tränare i Neftechimik Nizjnekamsk efter att klubben gett honom sparken
Den landslagsmässige backen vi tappat skulle vara den kroniskt värdelöse Fernholm då? Njäe, vi ser snarare starkare ut utan honom. - LHC-forum
Tycker backsidan ser bra ut. Om Pihl får nytt är det ju bara Fernholm vi tappat och han gjorde ju ingen glad under säsongen. - LHC-forum
Höjde sig tydligen lite grann till slutspelet, men ja. Känns som han börjat suga av DIF med diverse DIFärmittlag-citat sen han insett att ingen annan klubb vill ha honom.
- -daniel-
Haha, rysk brutal ärlighet när den är som bäst.Crashmash skrev: "Han var helt enkelt en dålig back" - Vladimir Krikunov, tränare i Neftechimik Nizjnekamsk efter att klubben gett honom sparken
Själv tycker jag Fernholm har sett rätt bra ut när han spelat i landslaget, har ingen koll alls på hur han har sett ut i KHL. Av tränarens uttalanden så låter det ju inte så positivt. Känner mig lite skeptisk sett till prislappen.
- DIF_Soldier
Ja, nåt positivt gör han väl med tanke på att han ofta får en Tre Kronor-plats. Men jag tycker att han saknar rätt speed för min smak - vad vi behöver är en allroundback som kan åka grillor. Ska man ta in Fernholm blir det på Kronwalls bekostnad, och då säger jag nej tack.-daniel- skrev:Haha, rysk brutal ärlighet när den är som bäst.Crashmash skrev: "Han var helt enkelt en dålig back" - Vladimir Krikunov, tränare i Neftechimik Nizjnekamsk efter att klubben gett honom sparken
Själv tycker jag Fernholm har sett rätt bra ut när han spelat i landslaget, har ingen koll alls på hur han har sett ut i KHL. Av tränarens uttalanden så låter det ju inte så positivt. Känner mig lite skeptisk sett till prislappen.
Säg den glädje som varar
- Fiskmaesen
Kan någon förklara varför vissa verkar vilja ha en Herr Fernholm, killen som har ungefär lika mycket djurgårdshjärta som Johan Mjällby.DIF_Soldier skrev:Ja, nåt positivt gör han väl med tanke på att han ofta får en Tre Kronor-plats. Men jag tycker att han saknar rätt speed för min smak - vad vi behöver är en allroundback som kan åka grillor. Ska man ta in Fernholm blir det på Kronwalls bekostnad, och då säger jag nej tack.-daniel- skrev:Haha, rysk brutal ärlighet när den är som bäst.Crashmash skrev: "Han var helt enkelt en dålig back" - Vladimir Krikunov, tränare i Neftechimik Nizjnekamsk efter att klubben gett honom sparken
Ser jag Fernholm i våran vackra tröja igen så kommer jag bokstavligen att kasta upp.
Bom-Bom är inte klar för nästa säsong än, det tyder jag som att han kommer vänta in i det sista på att hitta ett ännu bättre kontrakt någon annanstans, typ KHL. Om det nu stämmer det där med spelarens optionsår.
Ja, det där var ju minst sagt ett bakslag. skulle han lämna blir det YTTERST viktigt att hitta en eller flera backar av klass (typ storebror Tjärnqvist)Wayne skrev:"Staffans ambition är att flytta utomlands"
http://www.eurosport.se/ishockey/elitse ... tory.shtml
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag vill ha honom för att han är en riktigt bra hockeyspelare. Går lätt in bland de backar vi har haft under denna säsong.Fiskmaesen skrev: Kan någon förklara varför vissa verkar vilja ha en Herr Fernholm, killen som har ungefär lika mycket djurgårdshjärta som Johan Mjällby.
Ser jag Fernholm i våran vackra tröja igen så kommer jag bokstavligen att kasta upp.
Ska vi sedan bara värva spelare som har en genuint Djurgårdshjärta vinner vi inga fler guld.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Jag tycker att han är en riktigt dålig hockeyspelare, han var bra i DIF dock, och första säsongen i LHC. Sedan dess, bara skräp.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag vill ha honom för att han är en riktigt bra hockeyspelare. Går lätt in bland de backar vi har haft under denna säsong.Fiskmaesen skrev: Kan någon förklara varför vissa verkar vilja ha en Herr Fernholm, killen som har ungefär lika mycket djurgårdshjärta som Johan Mjällby.
Ska vi sedan bara värva spelare som har en genuint Djurgårdshjärta vinner vi inga fler guld.
Expert.
Anledningen till att han framstod som bra i DIF var att den övriga backuppsättningen vi hade då var riktigt klen. Ska vi värva spelare som inte är "Djurgårdare" så finns det bättre alternativ än Fernholm.SirDIFalot skrev: Jag tycker att han är en riktigt dålig hockeyspelare, han var bra i DIF dock, och första säsongen i LHC. Sedan dess, bara skräp.
Avgå Jocke.
Sägs att HV jobbar hårt på att skriva nytt med A.Falk och Sundh. Så det ska nog till ett långskott om någon av dem spelar i DIF nästa säsong då vi inte betalar bättre än HV.
Skönt att vi slapp Ollas förövrigt, även om det bara var lösa rykten. Helt klar för Brynäs nu alltså.
Skönt att vi slapp Ollas förövrigt, även om det bara var lösa rykten. Helt klar för Brynäs nu alltså.